Dział: PRASA

Dodano: Marzec 08, 2019

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Agora z 9,4 mln zł zysku w 2018 roku

Wpływy ze sprzedaży "Gazety Wyborczej" za 2018 rok wyniosły 92,3 mln zł (fot. Agora.pl)

Zysk netto Agory za 2018 rok wyniósł 9,4 mln zł. Przychody Grupy wyniosły 1,14 mld zł, czyli zmniejszyły się o 2,1 proc. w porównaniu do roku 2017. Ten spadek to wynik głównie niższych wpływów w segmentach druk i prasa. Wzrosły przychody ze sprzedaży biletów w kinach Helios.

Zysk netto Agory za 2018 rok wyniósł 9,4 mln zł wobec straty 79,3 mln rok wcześniej. Wynik EBITDA to 98,4 mln zł, co oznacza spadek o 17,2 proc. (ze 118,9 mln zł).

Przychody Grupy wyniosły 1,14 mld zł. Największe Agora uzyskała ze sprzedaży usług reklamowych – 554,5 mln zł (wzrost o 0,8 proc. w porównaniu do roku 2017). Przychody ze sprzedaży biletów do kin sieci Helios wzrosły o 6,4 proc. i wyniosły 236,4 mln zł, a ze sprzedaży wydawnictw Agora uzyskała 131,1 mln zł (spadek o 2,4 proc.).

Poza tym przychody ze sprzedaży barowej w kinach to 90,2 mln zł (wzrost o 8,5 proc.), ze sprzedaży usług poligraficznych – 63,7 mln zł (spadek aż o 32,2 proc.), a z pozostałej sprzedaży – 65,3 mln zł (spadek o 20,2 proc.).

Wpływy ze sprzedaży "Gazety Wyborczej" za 2018 rok wyniosły 92,3 mln zł (spadły o 0,6 proc. w stosunku do 2017 roku). W raporcie Agora przypomina, że liczba prenumerat cyfrowych Wyborcza.pl wyniosła 170,5 tys., co oznacza wzrost o ponad 28 proc. w stosunku do stanu na koniec 2017 roku (133 tys.).

Koszty operacyjne Agory wyniosły 1,14 mld zł i były niższe o 7,9 proc. niż w roku 2017. W komunikacie spółka podaje, że istotny wpływ na poziom kosztów miały m.in. odpisy na należności od Ruchu (20,3 mln zł), odpisy aktualizujące wartość aktywów (9,9 mln zł) i koszty restrukturyzacji (3,6 mln zł).

Zatrudnienie etatowe w Agorze na koniec 2018 roku wyniosło 2711 etatów i zmniejszyło się o 136 etatów w porównaniu do końca ubiegłego roku.

Ale we wtorek spółka podała, że planuje zwolnienie do 153 pracowników, głównie w segmencie druk, w tym 90 proc. zatrudnionych w drukarni spółki w Pile oraz 90 proc. zatrudnionych w spółce Agora Poligrafia w Tychach. 

(KW, 08.03.2019)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo

Dział: PRASA

Dodano: Marzec 08, 2019

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

"Ruch Muzyczny" od kwietnia z nowym naczelnym

Piotr Matwiejczuk wcześniej kierował pismem "Muzyka w Mieście" (screen YouTube.com/Gazeta Olsztyńska)

Piotr Matwiejczuk 1 kwietnia obejmie stanowisko redaktora naczelnego "Ruchu Muzycznego" (Polskie Wydawnictwo Muzyczne). Zastąpi Tomasza Cyza.

Piotr Matwiejczuk to wieloletni dziennikarz Programu II Polskiego Radia, w latach 2012-2018 redaktor naczelny pisma "Muzyka w Mieście", z wykształcenia muzykolog. Został wybrany naczelnym "Ruchu Muzycznego" w zamkniętym konkursie, który przeprowadziło Polskie Wydawnictwo Muzyczne.

Poprzedni naczelny pisma Tomasz Cyz kierował nim od 2013 roku, zrezygnował sam. Jak informuje nas Karolina Grysiak, kierownik działu promocji i edukacji PWM, postanowił rozwijać się zawodowo na innym polu.

"Ruch Muzyczny" to periodyk poświęcony muzyce poważnej wszystkich epok, zawiera m.in. relacje z koncertów i festiwali oraz recenzje płyt.

(KW, 08.03.2019)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.