Dział: PRASA

Dodano: Marzec 05, 2019

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Agora planuje zwolnić ponad 150 pracowników

Agora zapewnia, że zaoferuje pracownikom działania osłonowe i wspierające (fot. Agora.pl)

Zarząd Agory planuje zwolnienie do 153 pracowników, głównie w segmencie druk w grupie Agora, co stanowi 57 proc. wszystkich zatrudnionych w tym obszarze, w tym 90 proc. zatrudnionych w drukarni spółki w Pile oraz 90 proc. zatrudnionych w spółce Agora Poligrafia w Tychach - podała spółka w komunikacie.

Zwolnienia mają nastąpić w okresie do 30 dni od dnia zawarcia porozumienia w sprawie warunków zwolnienia grupowego ze związkiem zawodowym i radą pracowników obu spółek, w których będzie przebiegał ten proces. Jak podano, spółka zaoferuje pracownikom działania osłonowe i wspierające.

Spółka podała, że opublikuje komunikat w sprawie zwolnień grupowych po zakończeniu wymaganych prawem konsultacji ze związkiem zawodowym działającym przy spółce oraz z radą pracowników obu spółek. W komunikacie znajdą się informacje o szacowanej wysokości rezerwy związanej z restrukturyzacją zatrudnienia, która w całości obciąży wynik spółki i Grupy Agora w pierwszym kwartale 2019 roku.

"Ostateczne dane dotyczące wysokości zawiązanej rezerwy oraz wpływu restrukturyzacji zatrudnienia na wyniki finansowe spółki i grupy Agora zostaną podane w sprawozdaniu finansowym spółki i grupy Agora za pierwszy kwartał 2019 roku" - napisano.

Agora poinformowała, że decyzja o przeprowadzeniu działań optymalizacyjnych, w tym zwolnień grupowych, ma związek z postępującym spadkiem przychodów ze sprzedaży usług poligraficznych w technologii coldset, w której specjalizują się drukarnie grupy Agora.

"Trend ten wynika w dużej mierze ze spadku sprzedaży egzemplarzowej krajowej prasy drukowanej, której wydawcy są głównymi nabywcami usług realizowanych w technologii coldset. Zlecenia od klientów z innych branż, w tym realizowane w technologii heatset, mają istotnie mniejszy udział w przychodach z działalności poligraficznej grupy - ze względu na ograniczenia infrastrukturalne nie były i nie są one w stanie skompensować utraty przychodów związanych z drukiem coldsetowym" - napisano w komunikacie.

"Biorąc pod uwagę perspektywy dla rynku usług druku w technologii coldset oraz postępującą cyfryzację mediów, nie jest możliwe zahamowanie trendu spadkowego w działalności poligraficznej grupy Agora w jej obecnym kształcie. Dlatego też zarząd spółki uznał, iż konieczne jest podjęcie zdecydowanych działań optymalizacyjnych, które mają na celu skupienie działalności poligraficznej grupy Agora w warszawskiej drukarni i stopniowe wygaszenie działalności operacyjnej drukarni w Pile i w Tychach do 30 czerwca 2019 r." - dodano.

Agora podała, że drukarnia w Warszawie ma największe możliwości druku zarówno w technologii coldset, jak i heatset.

(PAP, PAZ, 05.03.2019)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter

Dział: PRASA

Dodano: Marzec 06, 2019

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

"Puls Biznesu" ze wzrostem sprzedaży w styczniu

Średnia sprzedaż ogółem „Pulsu Biznesu” w styczniu wyniosła 9 507 egz.

„Puls Biznesu” (Bonnier Business Polska) był w styczniu jedynym dziennikiem ogólnopolskim ze wzrostem sprzedaży. Pozostałe tytuły zanotowały spadki.

Jak wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy, średnia sprzedaż ogółem „Pulsu Biznesu” w styczniu była o 8,38 proc. wyższa w porównaniu z ub.r. i wyniosła 9507 egz. Najwięcej straciła „Gazeta Polska Codziennie”. Jej sprzedaż spadła z kolei o 18,53 proc., do 13 848 egz.

W styczniu średnia sprzedaż „Faktu” (Ringier Axel Springer Polska) wyniosła 236 889 egz. (spadek o 9,48 proc.), „Super Expressu” (ZPR Media) – 114 979 egz. (spadek o 7,53 proc.), „Gazety Wyborczej” (Agora SA) – 91 957 egz. (spadek o 4,87 proc.), „Dziennika Gazety Prawnej” (Infor Biznes) – 42 579 egz. (spadek o 6,9 proc.), „Rzeczpospolitej” (Gremi Media) – 40 975 egz. (spadek o 9,51 proc.), „Gazety Podatkowej” - 20 156 egz. (spadek o 10,82 proc.), „Przeglądu Sportowego” (Ringier Axel Springer Polska) – 19 375 egz. (spadek o 13,01 proc.) i „Parkietu Gazety Giełdy” (Gremi Media) – 3625 egz. (spadek o 5,40 proc.).

Już po publikacji wyników sprzedaży Gremi Media przyznało się do pomyłki przy podawaniu danych do ZKDP. Przez to zaniżyło średnią sprzedaż "Rzeczpospolitej", która w pierwszej wersji wynosiła 31 446 egz. Wydawca autokorektę z prawidłowymi danymi (które dają średnią sprzedaż 40 975 egz.) wysłał już do ZKDP. Zmiany uwzględniliśmy w tekście i na wykresie.

(PD, 06.03.2019)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.