Dział: PRASA

Dodano: Marzec 07, 2019

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Wydawcy zaskoczeni zamknięciem drukarni Agory, czekają na jej nową ofertę

W związku z zamknięciem dwóch drukarni Agora planuje zwolnienia grupowe (fot. Pixabay.com)

Wydawcy, którzy drukowali swoje tytuły w drukarniach Agory w Tychach i Pile, są zaskoczeni decyzją o wygaszaniu ich działalności. Liczą, że otrzymają nowe oferty współpracy. Agora będzie chciała przenieść klientów do drukarni w Warszawie.

– Jestem zaskoczona tą sytuacją. Nie słyszałam wcześniej o likwidacji drukarni w Tychach. Rozwijała się, miała ciekawą ofertę, więc myślałam, że się utrzyma – mówi Alicja Molenda, wydawca "Przełomu – Tygodnika Ziemi Chrzanowskiej". Teraz zamierza rozesłać zapytania ofertowe do innych drukarni z południa Polski. – Przypuszczam, że dostaniemy od Agory propozycję drukowania tygodnika w Warszawie, ale tu dochodzą kwestie logistyki, które pewnie będą wiązały się z dodatkowymi kosztami – dodaje Molenda.

Z Jerzym Jureckim, wydawcą "Tygodnika Podhalańskiego", o sprawie zamknięcia drukarni w Tychach rozmawiał we wtorek jej dyrektor Kazimierz Krętosz. – Uspokajał i mówił, żeby nie wykonywać żadnych nerwowych ruchów, ale czekać na propozycje Agory, więc na razie czekam – mówi Jurecki. Jest gotów zgodzić się na druk w Warszawie. – Jeśli oferta będzie korzystna finansowo, to odległość od stolicy nie stanowi dziś problemu – mówi.

Ryszard Pajura, szef Stowarzyszenia Gazet Lokalnych podkreśla, że wielu członków jego organizacji drukowało pisma w Tychach i Pile. – Z e-maili, które wymienialiśmy, wynikało, że większość nic nie wiedziała o sprawie. Ja dowiedziałem się z Press.pl – mówi Pajura.

– Jesteśmy spółką giełdową, co sprawia, że tego typu komunikaty musimy najpierw podać na giełdę, a dopiero potem możemy kontaktować się z kontrahentami. Gdyby ta informacja wypłynęła wcześniej, Komisja Nadzoru Finansowego nałożyłaby na nas karę – tłumaczy Nina Graboś, dyrektor ds. komunikacji korporacyjnej Agory. Podkreśla, że po ogłoszeniu komunikatu giełdowego przedstawiciele spółki telefonicznie skontaktowali się z największymi kontrahentami. Dla pozostałych przygotowano korespondencję. – Będziemy chcieli jak największą liczbę klientów przenieść do drukarni w Warszawie – zapowiada Graboś.

W wygaszanych drukarniach drukowane są nie tylko lokalne, ale również ogólnopolskie tytuły - "Rzeczpospolita" (Gremi Media) i "Super Express" (ZPR Media). Zbigniew Benbenek, przewodniczący rady nadzorczej Grupy ZPR Media, już w poniedziałek informował, że spółka zwiększyła moce przerobowe własnej drukarni i jest w stanie samodzielnie obsłużyć druk "SE". – Jesteśmy w kontakcie z Agorą w tej sprawie. Mamy kilka opcji na stole, musimy je rozważyć, porozmawiać z partnerami i znajdziemy jakieś rozwiązanie – mówi z kolei Tomasz Jażdżyński, prezes Gremi Media.

Po zamknięciu drukarni w Tychach i Pile cały nakład "Gazety Wyborczej" (wraz z wydaniami lokalnymi) będzie drukowany w drukarni na warszawskiej Białołęce. – Według planów ta sytuacja nie będzie wpływać na pracę redakcji, z wyjątkiem odrobinę wcześniejszego deadline'u, ale może uda się prace w drukarni tak zorganizować, aby nie odbiło się to nawet na deadlinach – mówi Marcin Wesołek, redaktor naczelny "GW" w Poznaniu. Obecnie magazyny lokalne "GW" są zamykane około godziny 21.

Decyzję o zamknięciu drukarni Agora tłumaczy postępującym spadkiem przychodów ze sprzedaży usług poligraficznych w technologii coldset (używanej przy druku gazet). Spółka planuje zwolnienie do 153 pracowników. We wtorek rozpoczęto negocjacje ze związkami zawodowymi i radą pracowniczą.

Sprawdź, o czym piszemy
w najnowszym numerze

Okładka

(KW, 07.03.2019)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo

Dział: PRASA

Dodano: Marzec 07, 2019

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

"Coaching" zmienił się w kwartalnik

Magazyn "Coaching" jest promowany tylko w mediach wydawcy - Burdy Media

W czwartek magazyn "Coaching" (Burda Media) ukazał się w nowej formule. Pismo z dwumiesięcznika stało się kwartalnikiem. Ma odświeżoną szatę graficzną i zmieniony układ treści.

100-stronicowy magazyn kosztuje 14,99 zł (jako dwumiesięcznik kosztował 11,99 zł). - Badamy nową formułę na rynku. Nową, bo "Coaching" przeszedł ogromne zmiany - mówi Agnieszka Prokopowicz, head of communications wydawnictwa Burda Media.

W magazynie jest teraz wyraźny podział na część poświęconą pracy i budowaniu pozycji zawodowej oraz edukacji i życiu prywatnemu. Pismo wróciło też do instytucji rady programowej, która była w pierwszych wydaniach magazynu, lecz z czasem z niej zrezygnowano. Rada ma czuwać nad zawartością merytoryczną pisma. Zasiadają w niej m.in. Joanna Chmura (psycholog, coach, trener) i dr Marcin Capiga (coach i trener biznesu).

Sprawdź, o czym piszemy
w najnowszym numerze

Okładka

(KW, 07.03.2019)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.