Dział: TELEWIZJA

Dodano: Marzec 07, 2019

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Netflix wyprodukuje serial na podstawie "Stu lat samotności"

Gabriel García Marquez zmarł w 2014 roku (screen Youtube.com/elizabeth orr)

Netflix nabył prawa autorskie do powieści Gabriela Garcii Marqueza "Sto lat samotności" i wyprodukuje na jej podstawie serial, którego producentem będzie syn pisarza Rodrigo Garcia; zdjęcia do filmu będą kręcone głównie w Kolumbii.

Marquez długo nie mógł się zdecydować na sprzedaż praw autorskich do tej powieści, ponieważ uważał - jak mówi jego syn - że tak skomplikowanej narracji nie da się oddać w scenariuszu filmowym, nie chciał też, by na podstawie jego książki powstał obraz anglojęzyczny.

Rodrigo Garcia uważa jednak, że zastrzeżenia ojca przestają być aktualne w "złotym wieku seriali, przy udziale utalentowanych scenarzystów i reżyserów, jakości kinematografii" i przyszedł "najlepszy moment" na ekranizację "Stu lat samotności". Co więcej, serial zostanie nakręcony w języku hiszpańskim.

Na ekran zostały już przeniesione takie powieści Marqueza jak "Miłość w czasach zarazy" czy "Kronika zapowiedzianej śmierci".

"Sto lat samotności", najsłynniejsza powieść kolumbijskiego pisarza, wyszła w 1967 roku; sprzedała się w około 47 mln egzemplarzy. Marquez zmarł w 2014 roku.

(PAP, PAZ, 07.03.2019)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter

Dział: TELEWIZJA

Dodano: Marzec 07, 2019

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Nielsen nie wystartował w przetargu TVP na badania oglądalności

Termin składania ofert minął w czwartek (fot. Pixabay.com)

Firma Nielsen Audience Measurement nie złożyła oferty w przetargu Telewizji Polskiej na badania oglądalności - dowiedział się "Presserwis".

Mikołaj Piotrowski, dyrektor marketingu i komunikacji w Nielsenie, wyjaśnia, że firma zdecydowała się nie przystępować do przetargu ze względu na jego warunki.

"Na liście naszych kluczowych wątpliwości i zastrzeżeń, które zmusiły nas do podjęcia tej trudnej decyzji, znajdują się takie elementy, jak: ogólny zakres współpracy, aspekty kontraktowe, kwestie metodologiczne, warunki komercyjne, zasady audytu oraz kwestie związane z anonimowością panelu i danymi wrażliwymi" - podał Nielsen w komunikacie.

Termin składania ofert minął w czwartek o godz. 11. TVP szukała firmy, która będzie badała jej oglądalność przez 12 miesięcy. Oczekiwała, że wybrany wykonawca będzie pobierać dane z co najmniej 2350 mierników zainstalowanych w przynajmniej 2 tys. gospodarstw domowych, których rotacja będzie wynosić 18 proc. w skali roku.

Sprawdź, o czym piszemy
w najnowszym numerze

Okładka

(KOZ, 07.03.2019)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.