"Puls Biznesu" ze wzrostem sprzedaży w styczniu
Średnia sprzedaż ogółem „Pulsu Biznesu” w styczniu wyniosła 9 507 egz.
„Puls Biznesu” (Bonnier Business Polska) był w styczniu jedynym dziennikiem ogólnopolskim ze wzrostem sprzedaży. Pozostałe tytuły zanotowały spadki.
Jak wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy, średnia sprzedaż ogółem „Pulsu Biznesu” w styczniu była o 8,38 proc. wyższa w porównaniu z ub.r. i wyniosła 9507 egz. Najwięcej straciła „Gazeta Polska Codziennie”. Jej sprzedaż spadła z kolei o 18,53 proc., do 13 848 egz.
W styczniu średnia sprzedaż „Faktu” (Ringier Axel Springer Polska) wyniosła 236 889 egz. (spadek o 9,48 proc.), „Super Expressu” (ZPR Media) – 114 979 egz. (spadek o 7,53 proc.), „Gazety Wyborczej” (Agora SA) – 91 957 egz. (spadek o 4,87 proc.), „Dziennika Gazety Prawnej” (Infor Biznes) – 42 579 egz. (spadek o 6,9 proc.), „Rzeczpospolitej” (Gremi Media) – 40 975 egz. (spadek o 9,51 proc.), „Gazety Podatkowej” - 20 156 egz. (spadek o 10,82 proc.), „Przeglądu Sportowego” (Ringier Axel Springer Polska) – 19 375 egz. (spadek o 13,01 proc.) i „Parkietu Gazety Giełdy” (Gremi Media) – 3625 egz. (spadek o 5,40 proc.).
Już po publikacji wyników sprzedaży Gremi Media przyznało się do pomyłki przy podawaniu danych do ZKDP. Przez to zaniżyło średnią sprzedaż "Rzeczpospolitej", która w pierwszej wersji wynosiła 31 446 egz. Wydawca autokorektę z prawidłowymi danymi (które dają średnią sprzedaż 40 975 egz.) wysłał już do ZKDP. Zmiany uwzględniliśmy w tekście i na wykresie.
(PD, 06.03.2019)