Rynek reklamy online w Polsce wzrósł w trzech kwartałach 2018 roku o 14 proc.
Duży wzrost zanotowała reklama mobilna (fot. pixabay.com)
Po trzech kwartałach 2018 roku wydatki na reklamę w internecie wyniosły 3,14 mld zł. To oznacza wzrost rok do roku o 14,2 proc. – wynika z badania AdEx realizowanego przez PwC na zlecenie Związku Pracodawców Branży Internetowej IAB Polska.
Poza e-mail marketingiem na reklamy w trzech kwartałach ub.r. wydano o 18,2 proc. mniej, wszystkie formaty reklamy cyfrowej zanotowały wzrost. Największy wzrost rok do roku zanotowały ogłoszenia – o 22,1 proc. Ich udział w rynku wyniósł 16,2 proc. Dalej znalazły się reklamy display (bez reklam wideo) – wzrost o 14,9 proc. (udział 47,9 proc.) oraz reklamy w przeglądarkach – wzrost o 9,5 proc. (udział 32,2 proc.).
Duży wzrost zanotowała reklama mobilna – o 44 proc., do 25,9 proc. udziału w rynku, oraz w mediach społecznościowych – o 28 proc., do 15,2 proc. udziału.
Najwięcej na reklamę wydała branża handlowa (16 proc.), następnie telekomunikacyjna i motoryzacyjna (9 proc.) oraz finansowa (8 proc.).
IAB AdEx jest cyklicznym badaniem służącym do mierzenia wydatków na reklamę internetową. Projekt realizuje IAB Polska wspólnie z PwC od 2007 roku.
(PD, 28.02.2019)