Dział: TELEWIZJA

Dodano: Luty 21, 2019

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

"Kuchenne rewolucje" najdroższe w marcowym cenniku TVN

30 sekund w bloku reklamowym przy "Kuchennych rewolucjach" kosztuje 67,7 tys. zł (fot. Wojciech Artyniew/Press)

Prowadzone przez Magdę Gessler "Kuchenne rewolucje" są najwyżej wycenianą pozycją w cenniku reklamowym telewizji TVN na marzec.

Najdroższy, 30-sekundowy spot przy "Kuchennych rewolucjach" (w czwartki o 21.30) kosztuje 67,7 tys. zł, czyli o 18,6 proc. więcej, niż w marcu 2018 roku. Reklamy przy "MasterChef junior" (w niedziele o 20) dochodzą do 61,7 tys. zł (spadek o 0,5 proc.), a wokół "Faktów" sięgają 60,5 tys. zł (wzrost o 17 proc.).

Spośród nowych seriali najdrożej wyceniono "Odwróceni. Ojcowie i córki" - spoty przy nim kosztują nawet 55,1 tys. zł (emisja w poniedziałki o 21.30). Przy "Chyłka - Zaginięcie" (w soboty o 20, od 30 marca) reklamy dochodzą do 48,3 tys. zł, a przy "Szóstce" (w niedziele o 21.30, od 31 marca) - do 44,2 tys. zł.

(KOZ, 21.02.2019)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo

Dział: TELEWIZJA

Dodano: Luty 21, 2019

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

UOKiK wydał opinię o 1,26 mld zł rekompensaty dla mediów publicznych

W 2017 roku przyznano już mediom publicznym rekompensatę za lata 2010-2017. Wtedy wyniosła ona 980 mln zł (fot. archiwum "Press")

Przyznanie mediom publicznym 1,26 mld zł rekompensaty „nie powinno podlegać obowiązkowi notyfikacji Komisji Europejskiej” – ocenia Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów.

Od stycznia w Sejmie trwają prace nad projektem noweli ustawy abonamentowej, na mocy której media publiczne otrzymają 1,26 mld zł rekompensaty z tytułu ubytku abonamentu w latach 2018-19. 14 stycznia br. swoją opinię na temat projektu wydało Biuro Analiz Sejmowych, które oceniło, że projekt posłów PiS „jest objęty prawem Unii Europejskiej” i „może zostać uznany za plan pomocy publicznej, podlegający notyfikacji KE”.

We wtorek podczas obrad sejmowej komisji kultury posłowie opozycji chcieli w związku z tym odroczenia rozpatrywania tej ustawy do czasu otrzymania opinii Komitetu Integracji Europejskiej. Wniosek przepadł, a posłowie PO, PSL i Nowoczesnej w proteście wyszli z obrad komisji, która już bez nich przyjęła projekt ustawy.

Szef Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji zapewnił później, że UOKiK wydał opinię, która stwierdza, że projekt nie wymaga zgody KE.

„Presserwis” otrzymał od Urzędu oświadczenie w tej sprawie. Napisano w nim, że projekt zakłada, iż „wpływy pochodzące z nowego źródła finansowania jednostek publicznej radiofonii i telewizji, tj. obligacji, mają być przeznaczane wyłącznie na realizację misji. Tak więc planowana pomoc ma być przekazana: na ten sam cel, tym samym beneficjentom prowadzącym niezmienioną działalność, z tego samego źródła (budżet państwa)”. Dalej UOKiK zaznacza: „wydaje się zatem, że powyższe zmiany nie powinny wpłynąć na ocenę zgodności istniejącego systemu finansowana nadawców publicznych w Polsce, a zatem nie powinny podlegać obowiązkowi notyfikacji Komisji Europejskiej”.

Zdaniem Iwony Śledzińskiej-Katarasińskiej (PO-KO), wiceszefowej komisji, posłowie PiS czekali przez ostatnie tygodnie na ekspertyzę, która podważy opinię Biura Analiz Sejmowych. - Dla mnie ta sprawa to granda. Jeśli chcieli wzmocnić finansowanie mediów publicznych, to mając większość w Sejmie, mogli to zrobić systemowo. Ale to jest oszustwo, bo media publiczne są de facto finansowane z budżetu. A tego w notyfikowanych przez Unię rozwiązaniach nie ma – zaznacza posłanka.

(SK, 21.02.2019)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.