W 2018 roku na reklamę zewnętrzną przeznaczono 1,9 mld zł
Na reklamę zewnętrzną najwięcej wydały: Euro-Net Warszawa, Kino Świat i właściciel Pyszne.pl (Paweł Czerwiński/Unsplash)
W 2018 roku na reklamę zewnętrzną reklamodawcy przeznaczyli 1,9 mld zł, czyli o 6,2 proc. więcej, niż rok wcześniej – wynika z danych cennikowych netto Kantar Media (bez uwzględnienia rabatów). Najwięcej wydał Euro-Net Warszawa (RTV Euro AGD).
Na promocję OOH (outdoor i indoor) Euro-Net Warszawa wydał cennikowo 69,9 mln zł (wzrost o 70,2 proc.). Na nośnikach reklamy zewnętrznej intensywnie promował się też dystrybutor filmowy Kino Świat, który przeznaczył 59,5 mln zł (wzrost o 50 proc.). Trzecia w zestawieniu była spółka Sto2 (Pyszne.pl), która ograniczyła wydatki reklamowe w tym medium o 20,1 proc., do 49,5 mln zł. P4, operator sieci komórkowej Play, wydał 46,9 mln zł (wzrost o 21,3 proc.), a Polkomtel, operator sieci Plus – 44,3 mln zł (wzrost o 3 proc.).
(IKO, 18.02.2019)