Dział: PRASA

Dodano: Luty 15, 2019

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Bartek Godusławski Dziennikarzem Ekonomicznym 2018 w konkursie NBP

Bartek Godusławski był też nominowany do Grand Press Economy 2018 (screen Youtube.com/Telewizja Republika)

Narodowy Bank Polski po raz 16. przyznał dziennikarzom ekonomicznym nagrody w Konkursie im. Władysława Grabskiego. Tytuł Dziennikarza Ekonomicznego 2018 roku otrzymał Bartek Godusławski z "Dziennika Gazety Prawnej".

Kapituła doceniła Godusławskiego za cykl artykułów poświęconych sprawie spółki GetBack. Dziennikarz „DGP” był też nominowany do Grand Press Economy 2018.

W Konkursie im. Władysława Grabskiego przyznano także pięć wyróżnień: Krzysztof Kolany z portalu Bankier.pl otrzymał je w kategorii „Polityka pieniężna i stabilność finansowa” za artykuł „Vollgeld. Czy Szwajcarzy zdecydują się na monetarną rewolucję”. Mateusz Madejski z portalu Wp.pl otrzymał wyróżnienie w kategorii „Finanse osobiste i edukacja ekonomiczna”. Doceniono jego artykuł pt. „Przeżyła 91 lat ze 100 lat wolnej Polski. Tragiczna historia ze szczęśliwym zakończeniem”.

W kategorii „Problematyka regionalna” nagrodę dostał Błażej Karczmarczyk z TVP 3 Bydgoszcz za audycję telewizyjną „Dziedziczenie biedy”. W kategorii „Felieton lub analiza” wyróżniono Rafała Wosia z tygodnika „Polityka” (obecnie "Tygodnik Powszechny"), za tekst "Marzenia ściętej głowy". Nagrodę specjalną w tej kategorii wręczono Bartłomiejowi Orłowi ze „Świata Rolnika” – za artykuł pt. „Czy w polskim rolnictwie jest dziś miejsce na wolny rynek”.

Arkady Saulski z tygodnika „Sieci” otrzymał wyróżnienie w kategorii „Osiągnięcia ostatnich 100 lat polskiej gospodarki” za artykuł „Od Visa go Grota”. Nagrodę specjalną w tej kategorii wręczono Małgorzacie Dygas z „Gazety Bankowej” – za artykuł „Ketchup po polsku”.

(PAZ, PAP, 15.02.2019)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter

Dział: PRASA

Dodano: Luty 17, 2019

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Ostatni Bal Dziennikarzy

Charytatywny Bal Dziennikarzy 2019 (fot. Radek Nawrocki/ Fundacja Charytatywny Bal Dziennikarzy)

Ponad 800 osób, w tym 600 dziennikarzy, wzięło udział w 19. i zarazem ostatnim Charytatywnym Balu Dziennikarzy. W trakcie sobotnie imprezy w Auli Politechniki Warszawskiej zebrano 381 tys. zł na pomoc potrzebującym.

Podczas aukcji rekordową cenę, 50 tys. zł, zapłacono za dwa bilety pierwszej kategorii na finał mężczyzn wielkoszlemowego turnieju tenisowego Rolanda Garrosa, przekazane przez Eurosport. 24 tys. zł zapłacono za udział w teledysku Dawida Podsiadły. Po 22 tys. wylicytowano za udział w obozie treningowym z Anną Lewandowską oraz koszulkę i korki z autografem Roberta Lewandowskiego, a także egzemplarz pierwszego numeru „Gazety Wyborczej” z autografem Adama Michnika wydrukowany w formacie plakatu.

Licytowano też m.in. kolację w restauracji Belvedere z Danielem Olbrychskim, plakat do filmu "Zimna Wojna" i DVD z autografem Pawła Pawlikowskiego, czy aparat fotograficzny wybitnego fotografa Edwarda Hartwiga. 

Łącznie na rzecz potrzebujących zebrano 381 tys. zł. W tym roku beneficjentami Balu organizowanego przez Fundację Charytatywny Bal Dziennikarzy są: Centrum Zdrowia Dziecka, Fundacja Dla Wolności i Fundacja Joanny Radziwiłł „Opiekuńcze Skrzydła”. 

„Bardzo serdecznie dziękuję tym, którzy przyczynili się do dzisiejszego sukcesu i dzięki którym znów możemy pomóc potrzebującym dzieciom. Wszystkie edycje Charytatywnego Balu Dziennikarzy pokazały, że ta idea miała sens, dlatego nie mogę zrozumieć tych, którzy próbowali kwestionować zasadność naszej imprezy” – mówi Mateusz Hładki, Prezes Fundacji Charytatywny Bal Dziennikarzy, dziennikarz TVN.

Tegoroczny bal w Auli Politechniki Warszawskiej prowadzili: Monika Olejnik z TVN 24, Joanna Górska z Polsat News i Bartosz Węglarczyk z Onetu. Aukcję przeprowadził Juliusz Windorbski, prezes domu aukcyjnego Desa Unicum, a gwiazdą wieczoru był zespół Wilki. 

Agencją produkującą Bal była Rubicon Media, a za media relations odpowiadała MagnifiCo Marketing&PR Consultants.

ZOBACZ ZDJĘCIA Z 19. CHARYTATYWNEGO BALU DZIENNIKARZY:

Ostatni Charytatywny Bal Dziennikarzy

19. Charytatywny Bal Dziennikarzy był zarazem ostatnim. – Formuła się wyczerpała – mówił nam przed kilkoma tygodniami Mateusz Hładki, prezes Fundacji Charytatywny Bal Dziennikarzy. Jak tłumaczył, firmy, które chcą udzielać się charytatywnie, mają już często swoje fundacje. – Sponsorzy chętniej stawiają na projekty CSR, które pozwalają dotrzeć im do klientów – dodaje.

Charytatywny Bal Dziennikarzy, z którego dochód przekazywany jest na cele dobroczynne, odbywał się od 1998 roku. W karnawale 2017 roku, z powodu braku sponsorów, balu nie było. Podczas ubiegłorocznej imprezy zebrano 400 tys. zł. 

raq

Pozostałe tematy weekendowe

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.