Temat: Grand Press Photo

Dział:

Dodano: Luty 15, 2019

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Ruszył konkurs Grand Press Photo 2019

Magazyn „Press” rozpoczął kolejną edycję Ogólnopolskiego Konkursu Fotografii Prasowej – Grand Press Photo 2019. W jego ramach organizuje osobny konkurs na Zdjęcie 30-lecia. 

Grand Press Photo, obchodzący w tym roku jubileusz 15-lecia, przeznaczony jest dla osób zajmujących się zawodowo fotografią prasową. Uczestniczący w nim fotoreporterzy poddają się ocenie fachowca o światowej sławie – przewodniczącym jury jest bowiem co roku laureat World Press Photo. Członkami jury są uznani fotoreporterzy i fotoedytorzy z kraju i zagranicy.

W tegorocznej edycji oceniane będą zdjęcia wykonane między 1 kwietnia 2018 roku a 31 marca 2019 roku. Termin zgłaszania prac upływa 3 kwietnia br.

Fotografie można zgłaszać zarówno w kategorii zdjęć pojedynczych, jak i fotoreportaży. W grupie zdjęć pojedynczych są kategorie: Wydarzenia, Życie codzienne, Ludzie, Sport, Środowisko, Kultura i rozrywka, Portret. Fotoreportaże można zgłaszać do kategorii: Wydarzenia, Życie codzienne, Ludzie, Środowisko, Kultura i rozrywka. 

Natomiast dla fotografów realizujących dłuższe projekty przeznaczona jest specjalna kategoria: Projekt dokumentalny.

W tym roku, z okazji okrągłej rocznicy wyborów 4 czerwca 1989 roku, „Press” ustanowił dodatkowy konkurs – Zdjęcie 30-lecia. Będą w nim oceniane fotografie wykonane między 4 czerwca 1989 roku a 31 marca 2019 roku, które stanowią najlepszą ilustrację transformacji ustrojowej Polski, prezentując zmiany, jakie zaszły w kraju w ciągu ostatniego 30-lecia. 

W konkursie tym główny nacisk położony jest na słowo „zmiana” – nie chodzi bowiem o fotografie z jednostkowych, choćby istotnych wydarzeń, np. politycznych, lecz o fotograficzny zapis przemian  w Polsce. Przyznana jedna nagroda główna – za Zdjęcie 30-lecia.

Już po raz drugi jury Grand Press Photo będzie poszukiwać młodych talentów na rynku fotografii prasowej i dokumentalnej – dla nich jest osobna kategoria Young Poland.

Mogą w niej konkurować fotografowie pełnoletni, którzy nie ukończyli jeszcze 26. roku życia, mają już dorobek fotograficzny i nigdy wcześniej nie startowali w konkursie Grand Press Photo. Zdjęcia zgłaszane w tej kategorii muszą jednak reprezentować fotografię prasową bądź  dokumentalną. Na konkurs można zgłaszać zarówno zdjęcia pojedyncze, jak i fotoreportaże – w obu grupach zostaną przyznane Nagroda Główna i Wyróżnienie. 

Po raz kolejny w ramach GPP organizowany jest konkurs Photo Book na najlepsze książki fotograficzne wydane po raz pierwszy w 2018 roku. Zwycięzca otrzyma nagrodę Photo Book of the Year 2018.

Prace do Grand Press Photo 2019 redakcja „Press” przyjmuje wyłącznie drogą elektroniczną. Regulamin konkursu, opisy kategorii, porady dotyczące edycji i zgłaszania zdjęć oraz formularze zgłoszeniowe dostępne są na stronie www.grandpressphoto.pl. Ogłoszenie wyników nastąpi w maju.

Grand Press Photo 2018 wygrał Adam Lach.

(15.02.2019)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter

Temat: na weekend

Dział:

Dodano: Luty 15, 2019

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Apex Legends. Groźny konkurent Fortnite

Apex łączy najlepsze elementy innych gier typu battle royale z rozwiązaniami, których do tej pory nie było (fot. Ea.com)

Apex Legends, gra wyprodukowana przez studio Respawn Entertainment, w minionym tygodniu pobiła rekord pobrań w tak krótkim czasie - do tej pory należał do gry e-sportowej Fortnite. W tydzień od premiery Apex Legends pobrano bezpłatnie 25 mln razy.

Nowy tytuł Respawn Entertainment to gra z gatunku battle royale, z którego wywodzą się popularne gry e-sportowe, m.in. Fortnite i PlayerUnknown's Battlegrounds. Gracze rywalizują ze sobą w 20 zespołach, każda z drużyn składa się z trzech postaci o unikalnych zdolnościach. Walka trwa do momentu, gdy na planszy pozostanie jedna drużyna.

Jak podaje Reuters, Apex Legends pobrano w ciągu trzech dni od premiery 4 lutego 10 mln razy, a po tygodniu liczba ta wzrosła do 25 mln. Agencja zwraca uwagę, że konkurencyjna gra Fortnite (studio Epic Games) miała 10 mln pobrań po dwóch tygodniach, a 30 mln - dopiero po trzech miesiącach. Fortnite jest liderem pod względem łącznej liczby pobrań: 200 mln.

Apex Legends w miniony weekend był także najchętniej oglądanym tytułem na platformie streamingowej Twitch.tv – pisze Reuters.

- Popularność tej gry mnie nie dziwi - komentuje Piotr Bombol, strategy director & partner w agencji marketingu gamingowego Gameset. - Już wcześniej byłem przekonany, że battle royale jako gatunek gier musi w e-sporcie zaistnieć. Apex jest tego kolejnym przykładem. Gra osiągnęła już ogromny sukces, nawet jeśli była częściowo wspierana sponsoringiem streamerów. To jest chyba pierwsza po Fortnite duża gra battle royale, która może na dobre utrwalić się na rynku – dodaje. W jego ocenie Apex łączy najlepsze elementy innych gier z typu battle royale z autorskimi rozwiązaniami, których do tej pory nie było.

Odnosząc się do porównań Apex Legends z Fortnite, Bombol uważa, że oba tytuły mogą ze sobą koegzystować. - Fortnite jest skierowany raczej do młodszych odbiorców, a Apex do starszych, którzy już wcześniej mieli do czynienia z Counter-Strike czy Call of Duty. Oczywiście, będą zauważalne przejścia graczy z Fortnite do Apex, a potem w drugą stronę. Jednak myślę, że tak jak wtedy, gdy istniał monopol Fortnite, tak teraz uświadczymy duopolu tytułów i rynek naturalnie się podzieli – twierdzi Bombol.

Paweł Dembowski

Pozostałe tematy weekendowe

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter

PODOBNE ARTYKUŁY

Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.