Dział: TELEWIZJA

Dodano: Luty 07, 2019

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Polsat News i TVN 24 bardziej rzetelne niż TVP Info. Sondaż IBRiS dla "Rz"

W sondażu badano rzetelność głównych programów informacyjnych i kanałów newsowych

Polsat News i TVN 24 są dużo lepiej oceniane przez widzów niż TVP Info. Z programów informacyjnych najgorzej odbierane są „Wiadomości” TVP 1 – wynika z sondażu IBRiS, który opublikowała „Rzeczpospolita”.

W sondażu, którego wyniki opisała "Rz", badano rzetelność głównych programów informacyjnych i kanałów newsowych. Aż 50 proc. respondentów  źle ocenia rzetelność „Wiadomości". Tylko 29 proc. jest przeciwnego zdania. Z kolei „Teleexpress" negatywnie ocenia 28,5 proc. badanych, a pozytywnie – niespełna 37 proc.

Programy stacji komercyjnych są lepiej odbierane. Najlepiej wypadają „Wydarzenia" Polsatu – 59,3 proc. ocen pozytywnych i 11,4 proc. negatywnych. Rzetelność „Faktów” TVN pozytywnie ocenia ponad 56 proc. badanych, a negatywnie 22,5 proc.

Rzetelność całego kanału informacyjnego TVP Info negatywnie ocenia 43 proc., a pozytywnie niespełna 30 proc. Dla porównania ponad 54 proc. uważa TVN 24 za antenę rzetelną, a 18 proc. – nie. Polsat News za rzetelną uważa ponad 45 proc. badanych, a 12 proc. ma zdanie przeciwne.

„Prezes Jacek Kurski uważa TVP za ‘ostoję prawdy, wolności, pluralizmu medialnego w Polsce’. Z najnowszego sondażu IBRiS wynika jednak, że z prezesem TVP nie zgadza się większość badanych” – podkreśla w swoim tekście Zuzanna Dąbrowska z „Rzeczpospolitej”.

SK

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo

Dział: TELEWIZJA

Dodano: Luty 07, 2019

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

TVP chce przeprosin od Towarzystwa Dziennikarskiego

Seweryn Blumsztajn informuje, że Towarzystwo Dziennikarskie nie zamierza przepraszać TVP (fot. screen: YouTube/Newsweek Polska)

Telewizja Polska wysłała do Towarzystwa Dziennikarskiego wezwanie przedprocesowe. Żąda przeprosin za naruszenie dóbr osobistych w oświadczeniu "Dość nienawiści w TVP" i wpłaty 1 tys. zł na rzecz Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy od każdej osoby, która się pod nim podpisała. Towarzystwo nie zamierza przepraszać.

Oświadczenie "Dość nienawiści w TVP" zostało wydane przez Towarzystwo Dziennikarskie 15 stycznia. Oskarżało telewizję kierowaną przez prezesa Jacka Kurskiego m.in. o naruszenie zasad etyki dziennikarskiej, stronniczość i łamanie przepisów Ustawy o radiofonii i telewizji. Podpisało się pod nim 47 osób, w tym m.in. Jacek Żakowski, Bianka Mikołajewska, Wojciech Czuchnowski, Renata Kim i Przemysław Szubartowicz. Centrum Informacji TVP tłumaczy, że wysłało przedsądowe wezwanie, ponieważ "Towarzystwo Dziennikarskie naruszyło dobre imię spółki". "Jeśli Towarzystwo Dziennikarskie nie przeprosi Telewizji Polskiej, spółka podejmie dalsze kroki prawne" – czytamy w przesłanym oświadczeniu.

Seweryn Blumsztajn, prezes Towarzystwa Dziennikarskiego w rozmowie z nami informuje, że organizacja nie zmieniła zdania na temat dziennikarstwa uprawianego w TVP i nie będzie jej przepraszać. – Nie zgadzamy się na cenzurowanie naszych opinii. Szykujemy się na proces – mówi Blumsztajn.

(KW, 07.02.2019)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.