Dział: RADIO

Dodano: Styczeń 28, 2019

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Agora zbulwersowana wypowiedziami PiS. "Mają utrudnić nam negocjacje"

Agora SA chce kupić Eurozet, ale nie sama. Jej partnerem w transakcji ma być czeska SFS Ventures (fot. Agora.pl)

Agora SA wspólnie z czeską spółką SFS Ventures rozpoczęła negocjacje w sprawie potencjalnego nabycia udziałów w Eurozecie. Ta informacja nie spodobała się politykom Prawa i Sprawiedliwości.

W sobotę wieczorem rzeczniczka PiS Beata Mazurek napisała na Twitterze: "PiS z prezesem J. Kaczyński na czele, uważa, że Państwo powinno zrobić wszystko, by spekulanci giełdowi nie zwiększali wpływu na rynek medialny. Celem Polski i powinnością do nadzoru nad rynkiem organów powinno być zwiększenie udziału kapitału PL i troska o pluralizm". 

Czy zapowiedzi polityków partii rządzącej o zablokowaniu planowanej przez Agorę transakcji będą miały wpływ na przebieg negocjacji z Czech Media Invest? - Negocjacje zaczęły się w piątek i ich wynik zależy wyłącznie od osiągnięcia satysfakcjonujących dla obu stron warunków zawarcia umowy - odpowiada Nina Graboś, dyrektor ds. komunikacji korporacyjnej Agory SA. - Oferta, którą złożyliśmy wspólnie z SFS Ventures, spełnia wszystkie wymogi prawne oraz regulacyjne, dlatego jesteśmy zbulwersowani wypowiedziami polityków, które mają utrudnić nam negocjacje i zapowiadają nierówne traktowanie przedsiębiorców - dodaje Graboś.

Z komunikatu giełdowego wynika, że Agora miałaby nabyć od jednej ze spółek Czech Media Invest 40 proc. udziałów w Eurozecie, a SFS Ventures (z siedzibą w Pradze) 60 proc. udziałów. Dzięki takiemu rozwiązaniu Agora nie będzie musiała występować do Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów o zgodę na przejęcie nadawcy Radia Zet.

SFS Ventures jest niedawno zarejestrowaną spółką prawa czeskiego, której większość udziałów jest własnością spółki Sourcefabric, oferującej otwarte oprogramowanie dla mediów. Mniejszościowe udziały w SFS Ventures należą do Salvatorska Ventures LCC. To zarejestrowana w Stanach Zjednoczonych spółka funduszu Media Development Investment Fund, wspieranego finansowo m.in. przez miliardera George'a Sorosa. Media Development Investment Fund jest od 2016 roku akcjonariuszem Agory (ma 11,49 proc. akcji).

Zainteresowanie Eurozetem wcześniej potwierdził biznesmen Zbigniew Jakubas - ofertę złożył jego fundusz.

Według naszych nieoficjalnych ustaleń czeskiemu właścicielowi Eurozetu zależy na szybkim zamknięciu transakcji - dlatego z negocjacji odpadły podmioty, które do ostatecznego przejęcia nadawcy Radia Zet potrzebowałyby zgody UOKiK, choćby z powodu wysokości osiąganych obrotów.

Wśród chętnych do zakupu Eurozetu są także Fratria, Grupa ZPR Media i PMPG Polskie Media. Z naszych informacji wynika, że z tego grona jeszcze tylko oferta Fratrii jest rozpatrywana przez Czechów.

Czech Media Invest w 2018 roku za 73 mln euro przejął od francuskiej grupy Lagardère Eurozet wraz z rozgłośniami w Czechach, Rumunii i na Słowacji.

(PAZ, KOZ, GK, 28.01.2019)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo

Dział: RADIO

Dodano: Styczeń 29, 2019

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

W 2018 roku najwięcej na kampanie wydał RMF FM, Meloradio przed Radiem Zet

(fot. Pixabay.com)

W 2018 roku najbardziej aktywną reklamowo rozgłośnią był RMF FM.

Z danych Kantar Media (cennikowe wydatki rozgłośni na reklamę w telewizji, prasie, kinach i na nośnikach outdooru) wynika, że Grupa RMF na reklamy swojej głównej stacji RMF FM przeznaczyła 26 mln zł, czyli o 3,9 proc. mniej niż rok wcześniej.

Drugim najmocniej wspieranym reklamowo radiem była należąca do Eurozetu sieć Meloradio – na działania reklamowe wydano cennikowo 13,9 mln zł wobec 198 tys. zł w 2017 roku (Meloradio we wrześniu 2017 roku zastąpiło Radio Zet Gold). Wartość cennikowa kampanii Radia Zet wyniosła 10,1 mln zł i było to o 3,9 proc. więcej niż w 2017 roku.

Wśród pięciu najmocniej reklamowanych rozgłośni były także ponadregionalne RMF Classic (Grupa RMF) z wydatkami na poziomie 7,7 mln zł (wzrost o 32,1 proc.) i sieć Radio Złote Przeboje (Grupa Radiowa Agory) – 7,5 mln zł (spadek o 31,8 proc.).

(KOZ, 29.01.2019)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.