Zero Media kompletuje zespół  |  Prezes nadawcy poznańskiej Telewizji WTK  |  Akcja marketingowa #DrogieŚwięta pokazuje, że widać kryzys, ale w komunikacji PiS  |  Nowa praca byłego szefa TVP Polonia  |  Stacje z wigilijnymi koncertami kolęd  |  Lato z Radiem i Telewizją Polską  |  Oglądalność serialu "Czarna śmierć" w TVP 1  |  Biznes24 wprowadza zmiany  |  Eleven Sports  |  Widownia "Randki w ciemno" w Polsacie  |  Program Małgorzaty Rozenek-Majdan  |  Sweet.tv ma kolejne kanały FAST  |  Podcast Romana Czejarka "Heweliusz" na antenie  |  Grzegorz Nawacki ma więcej udziałów  |  Janusz Pindera wraca do zdrowia  |  Stanowski z największym zasięgiem  |  Wydawcy zwolnieni z obowiązku  |  Audioteka  |  SGGW szuka agencji  |  UNICEF Polska z kampanią  |  Netflix kupuje firmę tworzącą awatary  |  CBS News wycofuje reportaż o salwadorskim więzieniu z powodów politycznych  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 38 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Zero Media kompletuje zespół  |  Prezes nadawcy poznańskiej Telewizji WTK  |  Akcja marketingowa #DrogieŚwięta pokazuje, że widać kryzys, ale w komunikacji PiS  |  Nowa praca byłego szefa TVP Polonia  |  Stacje z wigilijnymi koncertami kolęd  |  Lato z Radiem i Telewizją Polską  |  Oglądalność serialu "Czarna śmierć" w TVP 1  |  Biznes24 wprowadza zmiany  |  Eleven Sports  |  Widownia "Randki w ciemno" w Polsacie  |  Program Małgorzaty Rozenek-Majdan  |  Sweet.tv ma kolejne kanały FAST  |  Podcast Romana Czejarka "Heweliusz" na antenie  |  Grzegorz Nawacki ma więcej udziałów  |  Janusz Pindera wraca do zdrowia  |  Stanowski z największym zasięgiem  |  Wydawcy zwolnieni z obowiązku  |  Audioteka  |  SGGW szuka agencji  |  UNICEF Polska z kampanią  |  Netflix kupuje firmę tworzącą awatary  |  CBS News wycofuje reportaż o salwadorskim więzieniu z powodów politycznych  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 38 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Zero Media kompletuje zespół  |  Prezes nadawcy poznańskiej Telewizji WTK  |  Akcja marketingowa #DrogieŚwięta pokazuje, że widać kryzys, ale w komunikacji PiS  |  Nowa praca byłego szefa TVP Polonia  |  Stacje z wigilijnymi koncertami kolęd  |  Lato z Radiem i Telewizją Polską  |  Oglądalność serialu "Czarna śmierć" w TVP 1  |  Biznes24 wprowadza zmiany  |  Eleven Sports  |  Widownia "Randki w ciemno" w Polsacie  |  Program Małgorzaty Rozenek-Majdan  |  Sweet.tv ma kolejne kanały FAST  |  Podcast Romana Czejarka "Heweliusz" na antenie  |  Grzegorz Nawacki ma więcej udziałów  |  Janusz Pindera wraca do zdrowia  |  Stanowski z największym zasięgiem  |  Wydawcy zwolnieni z obowiązku  |  Audioteka  |  SGGW szuka agencji  |  UNICEF Polska z kampanią  |  Netflix kupuje firmę tworzącą awatary  |  CBS News wycofuje reportaż o salwadorskim więzieniu z powodów politycznych  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 38 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Dział: PUBLIC RELATIONS

Dodano: Styczeń 24, 2019

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Współpraca z o. Rydzykiem nadszarpnęła wizerunek Żabki, ale na krótko

Klienci deklarują w mediach społecznościowych, że przestaną robić zakupy w Żabce, eksperci komentują, że to chwilowy kryzys (fot. materiały prasowe)

Sieć sklepów Żabka (CVC Polska) jest od kilku dni krytykowana, przede wszystkim w mediach społecznościowych, za współpracę z o. Tadeuszem Rydzykiem. Eksperci komentują, że to chwilowy kryzys, który w dłuższej perspektywie nie zaszkodzi marce.

W piątek amerykański fundusz CVC Capital Partners, który jest właścicielem Żabki (należy do niego też PKP Energetyka), podpisał list intencyjny w sprawie współpracy z należącą do o. Rydzyka Wyższą Szkołą Kultury Społecznej i Medialnej w Toruniu. Pierwszym wspólnym działaniem była konferencja z udziałem b. szefa MON Antoniego Macierewicza. Na sieć sklepów spadła fala krytyki. Właścicielowi Żabki zarzuca się przede wszystkim, że współpracując ze szkołą o. Rydzyka, chce zapewnić sobie łagodniejsze zapisy w nowelizacji ustawy o zakazie handlu.

Rafał Hirsch z "Dziennika Gazety Prawnej" napisał na Twitterze: "Właściciel Żabki wspiera konferencję naukową ojca Rydzyka. I to jest raz. Żabka wspiera konkurs »Sieci«. I to jest dwa. Nowelizacja ustawy o zakazie handlu, która miała zamknąć Żabki w niedziele, utknęła w Sejmie i wygląda, że się w ogóle nie rusza. I to jest trzy" – napisał. Podobnych komentarzy jest więcej.

Klienci deklarują w mediach społecznościowych, że przestaną robić zakupy w Żabce. "Od dziś omijam szerokim łukiem...", "Zmienicie teraz nazwę na Rydzyk? Bojkot!", "Okazało się, że Rydzyk to Żabojad", "żegnaj żabko, na szczęście mamy wciąż wybór" – to tylko niektóre negatywne komentarze opublikowane na fanpage'u "Żabka – mały wielki sklep".

Jak policzył dla nas Press-Service Monitoring Mediów, w pierwszych dniach od ogłoszenia współpracy (18-21 stycznia) najwięcej pisano na temat Żabki w kontekście o. Rydzyka i WSKSiM w mediach społecznościowych – 578 publikacji. W mediach  (prasa, radio, telewizja, serwisy internetowe) pojawiło się 37 materiałów. Najwięcej w serwisach internetowych – 34 publikacje, z czego osiem miało wydźwięk negatywny, a pozytywnych nie było (reszta neutralny). W prasie pojawiły się dwie informacje (jedna pozytywna i jedna negatywna), a w radiu jedna neutralna informacja.

Według Tomasza Bartnika, partnera w One Eleven, jest to chwilowy kryzys. – W Polsce bojkoty nie sprawdzają się, więc nie spodziewam się efektu sprzedażowego ani wizerunkowego, ponieważ współpraca pomiędzy o. Rydzykiem a Żabką odbywa się na zasadzie ideologii. Jesteśmy pragmatycznym narodem i nie mieszamy wyborów produktowych z ideologicznymi. Jest to burza w szklance wody, która zakończy się tym, że najbardziej oburzeni raz nie pójdą na zakupy do Żabki – komentuje Bartnik.

Podobnego zdania jest Dariusz Kubuj, strateg z firmy Kubuj Strategia: – Nic z tego nie będzie, ponieważ takie bojkoty muszą mieć trwalsze podstawy. Żabka utrzymuje się nie z tego, że jest uwielbiana, lecz dlatego, że dostarcza produkty. Aby negatywne komentarze zaszkodziły marce, musiałyby uderzać w ich produkt – ocenia Kubuj.

(IKO, 24.01.2019)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.