Dział: INTERNET

Dodano: Styczeń 21, 2019

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

G.F. Darwin rozpoczęła cykl bajek

To pierwszy z trzech zaplanowanych filmów z serii "Bajki Darwina" (fot. materiały prasowe)

Twórcy kanału G.F. Darwin na YouTube (Jan Jurkowski i Marek Hucz) rozpoczęli cykl filmów krótkometrażowych "Bajki Darwina". W pierwszym odcinku gościnnie wystąpił aktor Marcin Dorociński.

Pierwszy odcinek zatytułowany "Jaś i Małgosia - rodzeństwo, które przeżyło!" został opublikowany 20 stycznia o godz. 18. Akcja filmu rozpoczyna się 20 lat po tym, jak Jaś i Małgosia opuścili chatkę z piernika, w której mieszkała czarownica. Dorosłe już rodzeństwo promuje swoją książkę, w której opisali, jak zabili czarownicę. W postać jednego z czarodziejów wcielił się Marcin Dorociński. Lektorem w filmie jest Zbigniew Zamachowski.

Film wyreżyserował Jan Jurkowski, który jest także współautorem scenariusza wraz z Markiem Huczem (Hucz odpowiada też za produkcję). Odcinek został sfinansowany przez fanów z serwisu Patronite.pl. Budżet produkcji wyniósł 65 tys. zł. Prace nad odcinkiem trwały pół roku, w tym trzy dni trwały zdjęcia.

"Jaś i Małgosia - rodzeństwo, które przeżyło!" jest pierwszym z trzech zaplanowanych filmów z serii "Bajki Darwina". Drugi będzie opowiadał o Szewczyku Dratewce, a trzeci o Czerwonym Kapturku (produkcja trzeciej części uzależniona jest od tego, czy uda się uzbierać na nią pieniądze w serwisie Patronite.pl).

Marek Hucz i Jan Jurkowski otrzymali nagrodę w kategorii Rozrywka na gali Grand Video Awards 2018 za film „Gwiezdny szeryf”.

(IKO, 21.01.2019)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo

Dział: INTERNET

Dodano: Styczeń 22, 2019

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Odwołany program Bierzyńskiego z Biedroniem, któremu doradza

Dzsiejszy program "Bierzyński na żywca" miał być nagrany wcześniej, ale ostatecznie został odwołany (fot. materiały prasowe WP)

Dzisiejszym gościem autorskiego programu Jakuba Bierzyńskiego w Wirtualnej Polsce miał być Robert Biedroń, polityk, były prezydent Słupska, któremu autor doradza. Wczoraj wieczorem zapadła decyzja o odwołaniu programu, kolejny "Bierzyński na żywca" za tydzień.

Jakub Bierzyński, prezes Grupy OMD Poland, w popołudniowej rozmowie z "Presserwisem" nie widział nic niestosownego w zaproszeniu Biedronia. – Ci, co krytykują mój wybór, z pewnością nie znają formuły programu. Polega on na tym, że to widzowie zadają pytania, a prowadzący ma niewielkie pole manewru. Więc o żadnej manipulacji przy promowaniu kogokolwiek nie może być mowy – powiedział. 

Dodał, że nigdy nie ukrywał tego, że współpracuje z Biedroniem. – "Presserwis" jest pierwszy, który zadał mi pytanie o naturę tej współpracy. Robert Biedroń nie jest klientem ani moim, ani OMD, nie biorę od niego żadnych pieniędzy, doradzam mu społecznie. Dlatego, że wierzę w jego działania. Więc nie można powiedzieć, że promuję w programie swojego klienta, bo Robert Biedroń nim nie jest – powiedział.

Tomasz Machała, wiceprezes ds. produktu wydawniczego Wirtualnej Polski, nie chciał komentować tej sytuacji. Michał Siegieda, rzecznik prasowy Wirtualnej Polski, w popołudniowej rozmowie z nami podkreślał, że Bierzyński nie jest dziennikarzem, a WP nigdy nie udawała, że jest inaczej. Przyznał jednak, że wtorkowy "Bierzyński na żywca" wyjątkowo będzie nagrany wcześniej. – Po to, by w razie potrzeby móc go wyedytować i usunąć ewentualne fragmenty promujące Roberta Biedronia – powiedział.

Ostatecznie wczoraj przed godziną 20 zapadła decyzja, że programu Bierzyńskiego z udziałem Biedronia nie będzie. – To była wspólna decyzja WP i Jakuba Bierzyńskiego – przekonywał Siegieda. – Doszliśmy do wniosku, że to sytuacja niekomfortowa dla wszystkich i nie ma co tworzyć sytuacji, którą ktoś mógłby uznać za dwuznaczną – powiedział Bierzyński.

Program "Bierzyński na żywca" jest emitowany na stronie głównej WP.pl, w serwisie WP Opinie i w mediach społecznościowych we wtorki o godzinie 12.

(AMS, 22.01.2019)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.