Dział: REKLAMA

Dodano: Styczeń 07, 2019

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

"Panorama Reklamy 2018": Publicis Poland i Starcom z tytułem Sukces Roku

"Panorama Reklamy" to obszerna analiza rynku reklamowego w 2018 roku, opis kondycji domów mediowych i agencji reklamowych

Starcom w kategorii Domy mediowe i Publicis Poland w kategorii Agencje reklamowe zostały wyróżnione tytułem Sukces Roku w dorocznym raporcie "Panorama Reklamy". Ukazał się on jako specjalna sekcja najnowszego numeru "Press".

Publicis Poland, mimo utraty budżetu reklamowego Orange Polska (przesuniętego w ramach Grupy Publicis), prognozuje wzrost ubiegłorocznych przychodów netto o 12 proc. w stosunku do tych uzyskanych w 2017 roku.

Starcom po utracie wieloletniego klienta, operatora komórkowego T-Mobile Polska, jeszcze pod koniec 2017 roku zdobył dwa znaczące budżety: Grupy Żywiec i L’Oréal Polska & Baltics. Spółka prognozuje, że jej przychody wzrosły w ub.r. o 20 proc. wobec 2017 roku. 

W grupie agencji reklamowych pozostałe wyróżnione firmy to: BBDO Warszawa, nagrodzona tytułem Wynik roku – mimo dużych inwestycji w zespół, BBDO prognozuje na koniec ub.r. aż 60-procentowy wzrost przychodów w stosunku do wyników z 2017 roku. Według danych z KRS agencja w 2017 roku wypracowała niemal 8 mln zł zysku netto.

Havas Warsaw otrzymała tytuł Zaufania roku – agencja poświęciła ostatnie trzy lata na odbudowę swojej rynkowej pozycji, miniony rok był czasem zbierania owoców tej pracy. Lista jej klientów znacznie się powiększyła, a żaden klient nie zrezygnował z jej usług.

Tytuł Debiut roku trafił do Brand New Galaxy – zaledwie po roku działalności BNG prognozuje na koniec 2018 roku 28 mln zł przychodu. Brand New Galaxy jest agencją lokalną, ale w jej pokaźnym portfolio klientów są i tacy, dla których pracuje globalnie (m.in. Coty i Bayer).

Grey Group została wyróżniona tytułem Efektywność roku – na coraz trudniejszym rynku agencja osiągnęła w ub.r. 20-procentowy wzrost biznesu, pozyskując klientów, m.in. PKN Orlen, Grupę Maspex Wadowice i Pepco (regionalnie). Jej prognozowane na koniec 2018 roku obroty są wyższe o 10 proc. od tych uzyskanych w 2017 roku, a przychody w 2018 roku wyniosły 73 mln zł. 

GoldenSubmarine została nagrodzona tytułem Skuteczność roku – dynamika przychodów tej lokalnej agencji od kilku lat jest na dwucyfrowym poziomie, w 2018 roku wyniosła 20 proc. I to mimo inwestycji w zespół i nowe kompetencje.

Wyróżnione w "Panoramie Reklamy" domy mediowe to: OMD, nagrodzony tytułem Efektywność roku – domy mediowe OMD Optimum Media i OMD Macroscope, które działają w ramach spółki OMD, zdobyły dziewięciu nowych klientów. OMD szacuje, że dzięki temu przychody spółki wzrosły w ub.r. o 7 proc. wobec tych wypracowanych w 2017 roku.

Tytuł Zaufanie roku trafił do Mediaplus – ten niewielki dom mediowy pozyskał do długoterminowej obsługi budżety firm: Allianz i Kasy Stefczyka oraz pięć nowych zleceń projektowych, nie tracąc żadnego klienta.

Media People otrzymał tytuł Debiut roku – dom mediowy pozyskał 11 nowych klientów, osiągając 130-procentowy wzrost przychodów.

"Panorama Reklamy" to doroczna, autorska ocena rynku reklamowego przeprowadzana przez redakcję magazynu "Press". Raport zawiera analizy dotyczące 88 firm firm – opisuje 60 agencji reklamowych i 28 domów mediowych pod względem ich kondycji i perspektyw rozwoju. Ma on pomóc klientom w wyborze agencji reklamowej i domu mediowego. Z kolei same agencje mogą sprawdzić, jak prezentują się na tle konkurencji. Każda z firm była poddana wszechstronnej analizie oceniającej jej kondycję i perspektywy, po czym została oceniona w skali od 1 do 5. Kryteria oceny obejmowały najważniejsze sfery aktywności firm komunikacji marketingowej: sukcesy kreacji, pozyskanie lub utratę klientów, zakres ich obsługi, inwestycje w zespół i usługi, wyniki finansowe, w tym, gdzie było to możliwe, dane z KRS. 

Najnowszy "Press" z "Panoramą Reklamy 2018" do nabycia w salonach prasowych, oraz w App Store i Google Play.

(AMS, 07.01.2019)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo

Dział: REKLAMA

Dodano: Styczeń 07, 2019

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Kompania Piwowarska wraca z reklamą marki Lech

Kampanii reklamowej towarzyszy limitowana edycja puszek Lecha (screen: Youtube.com/Lech)

Kompania Piwowarska promuje markę Lech w zimowej kampanii, na potrzeby której powstał spot i limitowana edycja puszek. 

W reklamie przedstawione zostało miasto, zza którego wyrastają górskie szczyty. Spot emitowany jest w telewizji oraz na VoD. W ramach kampanii stworzono także kreacje na nośniki OOH zlokalizowane w południowej Polsce. Za koncept kreatywny spotu odpowiada agencja GPD, za produkcję – dom produkcyjny Dynamo, zaś za postprodukcję – Delapost. Kampania digital prowadzona jest przez Cut The Mustard, działania PR przez Tailor Made PR, zaś zakup mediów przez Zenith Optimedia.

Kampanii reklamowej towarzyszy limitowana edycja puszek Lecha, którą zaprojektowała Zuzanna Sadlik.  

Sprawdź, o czym piszemy
w najnowszym numerze

Okładka

(AMS, 07.01.2019)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo

PODOBNE ARTYKUŁY

Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.