Dział: TECHNOLOGIE

Dodano: Grudzień 31, 2018

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Adam Andruszkiewicz wiceministrem cyfryzacji

Adam Andruszkiewicz (screen YouTube.com/Telewizja Republika)

Adam Andruszkiewicz, były poseł Kukiz’15 i prezes Młodzieży Wszechpolskiej, został wiceministrem cyfryzacji. 

Według informacji Wirtualnej Polski Adam Andruszkiewicz w Ministerstwie Cyfryzacji będzie działał m.in. na rzecz reprezentowania obywateli wobec polityk takich firm, jak Facebook. ”Będą podejmowane próby stworzenia instrumentów umożliwiających skuteczną sieć komunikacji obywateli z dużymi portalami społecznościowymi. Ta komunikacja jest dziś właściwie jednostronna, portale robią, co chcą, a obywatel, gdy jest np. blokowany, nie może nic zrobić” - opowiada informator WP znający kulisy nominacji.

W kwietniu w rozmowie z serwisem Dziennik.pl poseł Andruszkiewicz mówił, że ”z Facebookiem jest duży problem, bo arbitralnie zarządza algorytmami o których mechanizmach działania jako użytkownicy zbyt wiele nie wiemy”. ”Jako państwo nie mamy żadnego wpływu na to co dzieje się w sferze social media. Często nawet przy groźbach karalnych Facebook czy Twitter nie chcą podać adresu IP osób które to piszą w celu ich identyfikacji. To paradoks, że w Polsce te portale są bardzo popularne i mają przemożny wpływ na politykę, a z drugiej są niejako wyłączone spod polskiego prawa. To patologiczna sytuacja” - opowiadał.

(KOZ, 31.12.2018)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo

Dział: TECHNOLOGIE

Dodano: Styczeń 02, 2019

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Fiskus w USA chce wykorzystywać informacje z mediów społecznościowych

(fot. Pixabay.com)

Amerykański fiskus (Internal Revenue Service - IRS) ma zamiar wykorzystywać media społecznościowe, a zwłaszcza Facebooka, Instagram i Twittera, do tropienia osób i firm unikających płacenia podatków – podał portal Quartz, cytując wniosek o udostępnienie informacji, jaki IRS wydał 18 grudnia.

Według portalu od dawna pojawiały się spekulacje, że IRS szuka w mediach społecznościowych danych wskazujących na unikanie płacenia podatków, ale jak dotąd amerykański fiskus nie potwierdzał takich informacji.

We wniosku urząd podatkowy podkreślił, że podatnicy zamieszczają na platformach społecznościowych wiele informacji o swej działalności czy transakcjach, "ale IRS jak dotąd nie miał formalnych instrumentów, by dotrzeć do takiej publicznej informacji, skompilować dane z mediów społecznościowych czy przeszukiwać wiele stron mediów społecznościowych".

(MC, 02.01.2019)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.