Plany byłego prezesa TVP Mateusza Matyszkowicza  |  KO i Polska 2050 zainteresowane miejscem w RMN  |  Widownia magazynów międzynarodowych w TVP Info i Polsat News  |  Agencja AWX otworzyła oddział  |  Kanał Biznes24 będzie oferował reklamy w formule dynamicznej podmiany spotów  |  Akcje Tier Investment w Astro nadal są zajęte przez komornika  |  Oglądalność programu Marka Sierockiego w TVP 2  |  Nowa struktura udziałowców internetowej stacji Silver TV  |  Dokument o seksbiznesie w Canal+ Online  |  Zestawienie miesięczników dla dzieci i młodzieży  |  Dziennikarzy w konkursie NBP nadal oceniają Skowroński, Surmacz i Karnowski  |  Potrzebna agencja do kampanii o dopuszczalnej prędkości jazdy  |  Dentsu Creative pracuje  |  Warszawa uruchamia przetarg  |  Osiem agencji w drugim przetargu mediowym Ministerstwa Cyfryzacji  |  "Guitar Player" po 58 latach zamyka wersję drukowaną  |  Rozmowy w sprawie kupna The Telegraph  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 40 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Plany byłego prezesa TVP Mateusza Matyszkowicza  |  KO i Polska 2050 zainteresowane miejscem w RMN  |  Widownia magazynów międzynarodowych w TVP Info i Polsat News  |  Agencja AWX otworzyła oddział  |  Kanał Biznes24 będzie oferował reklamy w formule dynamicznej podmiany spotów  |  Akcje Tier Investment w Astro nadal są zajęte przez komornika  |  Oglądalność programu Marka Sierockiego w TVP 2  |  Nowa struktura udziałowców internetowej stacji Silver TV  |  Dokument o seksbiznesie w Canal+ Online  |  Zestawienie miesięczników dla dzieci i młodzieży  |  Dziennikarzy w konkursie NBP nadal oceniają Skowroński, Surmacz i Karnowski  |  Potrzebna agencja do kampanii o dopuszczalnej prędkości jazdy  |  Dentsu Creative pracuje  |  Warszawa uruchamia przetarg  |  Osiem agencji w drugim przetargu mediowym Ministerstwa Cyfryzacji  |  "Guitar Player" po 58 latach zamyka wersję drukowaną  |  Rozmowy w sprawie kupna The Telegraph  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 40 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Plany byłego prezesa TVP Mateusza Matyszkowicza  |  KO i Polska 2050 zainteresowane miejscem w RMN  |  Widownia magazynów międzynarodowych w TVP Info i Polsat News  |  Agencja AWX otworzyła oddział  |  Kanał Biznes24 będzie oferował reklamy w formule dynamicznej podmiany spotów  |  Akcje Tier Investment w Astro nadal są zajęte przez komornika  |  Oglądalność programu Marka Sierockiego w TVP 2  |  Nowa struktura udziałowców internetowej stacji Silver TV  |  Dokument o seksbiznesie w Canal+ Online  |  Zestawienie miesięczników dla dzieci i młodzieży  |  Dziennikarzy w konkursie NBP nadal oceniają Skowroński, Surmacz i Karnowski  |  Potrzebna agencja do kampanii o dopuszczalnej prędkości jazdy  |  Dentsu Creative pracuje  |  Warszawa uruchamia przetarg  |  Osiem agencji w drugim przetargu mediowym Ministerstwa Cyfryzacji  |  "Guitar Player" po 58 latach zamyka wersję drukowaną  |  Rozmowy w sprawie kupna The Telegraph  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 40 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Dział: PRASA

Dodano: Grudzień 28, 2018

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

"Rzeczpospolita" z reklamą promującą prezydenta Chin i jego reformy

Bogusław Chrabota - redaktor naczelny "Rzeczpospolitej"(fot. Szymon Jankowski)

W czwartkowej "Rzeczpospolitej" (Gremi Media) opublikowana została całostronicowa reklama promująca przywódcę Chin prezydenta Xi Jinpinga i przeprowadzane przez niego reformy. Redaktor naczelny dziennika Bogusław Chrabota informuje, że reklamy nie widział ze względu na urlop.

Reklama została umieszczona na całej stronie A24, w dziale Ekonomia i Rynek. Składa się z artykułu pt.: "Xi Jinping: człowiek, który wprowadza chińskie reformy w nową erę" i kilku fotografii. Te pokazują prezydenta np. podczas rozmów z pracownikami gospodarstwa na prowincji czy w czasie otwarcia wystawy w jednym z muzeów. Tekst opisuje m.in. reformy, które "na wielu frontach" przeprowadza Xi Jinping, gigantyczny wzrost gospodarczy tego państwa i zadowolenie samych mieszkańców.

Press

Reklama Xi Jinpinga pojawiła się w dziale Ekonomia i Rynek dziennika

Redaktor naczelny "Rz" w rozmowie z "Presserwisem" mówi, że ze względu na urlop reklamy nie widział. Zaznacza jednak, że tematem Chin zajmuje się zawodowo i "prawdą jest, że Xi Jinping w fundamentalny sposób reformuje tej kraj". – Owszem, to jest państwo autorytarne, nie ma tam swobód demokratycznych takich, jak byśmy chcieli, nie ma mocnej zasady ochrony praw człowieka, ale kraj się błyskawicznie reformuje. Jeżeli o tym jest tekst, to jest zgodny z prawdą – komentuje Chrabota.

Podkreśla, że reklama "na pewno ma charakter komercyjny", lecz po szczegóły odsyła do swojego zastępcy Michała Szułdrzyńskiego. Ten mówi krótko: "Nie komentujemy jako redakcja decyzji podjętych przez biuro reklamy" i odsyła do Jarosława Machockiego, członka zarządu ds. komercyjnych.

Machocki nie udziela informacji na temat tego, kto zamówił reklamę. – To tajemnica handlowa – stwierdza. Zapewnia, że nie każdy materiał reklamowy jest zamieszczany w dzienniku. – Zawsze patrzymy, co w nim się znajduje – mówi. Dopytywany, czy reklama promująca Xi Jinpinga budziła wątpliwości, odpowiada: "To jest materiał komercyjny, który został zamieszczony, tyle mogę powiedzieć".

(KW, 28.12.2018)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.