Dział: PRASA

Dodano: Grudzień 13, 2018

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

SDP pozwało „GW” za tekst Wojciecha Czuchnowskiego

Prezesem SDP jest Krzysztof Skowroński (screen: Youtube.com/Telewizja Republika)

„Gazeta Wyborcza” (Agora SA) poinformowała, że Stowarzyszenie Dziennikarzy Polskich pozwało jej wydawcę za opublikowany w styczniu komentarz Wojciecha Czuchnowskiego „Stowarzyszenie Donosicieli Polskich”.

Pozew o ochronę dóbr osobistych wpłynął do Sądu Okręgowego w Warszawie w sierpniu. W środę pozew został doręczony do Agory. SDP podkreśla w nim, że zostało „bezpodstawnie oczernione”, autor tekstu „nie dochował należytej staranności i rzetelności”, a materiał naruszył godność i cześć stowarzyszenia.

SDP domaga się 50 tys. zł tytułem zadośćuczynienia (plus odsetki), opublikowania przeprosin, usunięcia tekstu z Wyborcza.pl oraz komentarzy internautów opublikowanych pod nim.

W styczniu Wojciech Czuchnowski w komentarzu „Stowarzyszenie Donosicieli Polskich” odniósł się do reakcji SDP, które kilka dni po premierze reportażu „Superwizjera TVN „Polscy neonaziści” napisało list do stacji. SDP zapytało w nim TVN, dlaczego „redakcja zataiła fakt popełnienia przestępstwa” i „kto podjął decyzję o wielomiesięcznym przetrzymaniu materiału i niepoinformowaniu organów ścigania” (reportaż „Superwizjera” opowiadał o wydarzeniach z kwietnia 2017, a premierę miał dziewięć miesięcy później). 

Czuchnowski napisał w komentarzu, że pytania zawarte w liście SDP  zawierają ”podły donos:  dziennikarze stacji »zataili« i »przetrzymywali«. Niech się z tego tłumaczą”.

Dziennikarz „GW” tak skomentował na Twitterze pozew SDP: „Wszystkim, który martwią się, że nie dam sobie rady z ewentualnymi karami po pozwach PiS i jego tzw. akolitów (czyli przydupasów) typu SDP, bardzo dziękuję za propozycje wsparcia. Chociaż na razie daję sobie radę, to jest to ogromnie miłe i krzepiące :)))”

(PAZ, 13.12.2018)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo

Dział: PRASA

Dodano: Grudzień 13, 2018

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

W USA więcej osób czerpie informacje z mediów społecznościowych niż z prasy

(fot. Robin Worrall/Unsplash.com)

Według sondażu Pew Research Center w 2018 roku 20 proc. dorosłych Amerykanów czerpało informacje z mediów społecznościowych, a 16 proc. z prasy.

W roku 2017, kiedy Pew Research zaczął robić takie badania, mniej więcej tyle samo Amerykanów pozyskiwało informacje z prasy i mediów społecznościowych.

Natomiast odsetek Amerykanów, którzy szukają informacji na stronach internetowych lub w mediach społecznościowych wynosi 43 proc. Jednak głównym źródłem informacji dla Amerykanów pozostaje telewizja (49 proc. respondentów).

(MC, 13.12.2018)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.