Dział: TECHNOLOGIE

Dodano: Grudzień 05, 2018

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Jacek Piekara podpisał list intencyjny z producentem gier

Jacek Piekara był redaktorem naczelnym pisma „Fantasy”, był też związany z magazynami o grach komputerowych (screen: Youtube.com/Xiegarnia.pl))

Wrocławska firma produkująca gry The Dust podpisała list intencyjny z pisarzem literatury fantastycznej Jackiem Piekarą. Spółka ma zamiar tworzyć gry na podstawie jego książek.

List intencyjny obowiązuje przez okres trzech miesięcy. W tym czasie planowane jest zawarcie między spółką a Piekarą umowy, która będzie określała szczegółowe zasady współpracy.

Jacek Piekara jest autorem m.in. tzw. cyklu inkwizytorskiego, tj. serii powieści o Mordimerze Madderdinie, składającej się z 11 książek. Był także członkiem redakcji magazynów o grach „Gambler”, „Świat Gier Komputerowych”, „Click!” i „GameRanking” oraz redaktorem naczelnym pisma „Fantasy”.

The Dust specjalizuje się w produkcji gier na urządzenia mobilne (smartfony, tablety) w modelach advergaming (gry reklamowe na zlecenie) oraz F2P (free-to-play). W sierpniu firma wydała na komputery osobiste grę "Frankenstein: Beyond the Time", zrealizowaną w technologii wirtualnej rzeczywistości. Od kwietnia tego roku spółka jest notowana na rynku NewConnect.

(PD, 05.12.2018)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo

Dział: TECHNOLOGIE

Dodano: Grudzień 06, 2018

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Brytyjczycy zarzucają Facebookowi oferowanie innym firmom danych użytkowników

Facebook zapewnia w oświadczeniu, że nie sprzedawał danych użytkowników (fot. Pixabay.com)

Komisja brytyjskiego parlamentu dotarła do wewnętrznych dokumentów Facebooka, z których ma wynikać, że ten serwis społecznościowy oferował firmom takim jak Airbnb, Lyft i Netflix specjalny dostęp do danych swoich użytkowników.

Dokumenty dotyczą okresu od 2012 do 2015 roku. Jak pisze "The New York Times", komisja dotarła też do e-maili świadczących o tym, że Facebook zastanawiał się nad rozszerzeniem dostępu do danych użytkowników twórcom aplikacji, które wykupiły u niego reklamy.

W oświadczeniu przedstawiciele Facebooka przekonują, że dokumenty są prezentowane w sposób mylący i bez kontekstu. Przyznają, że jak każda firma, prowadzili "wiele wewnętrznych rozmów na temat różnych sposobów budowy trwałego modelu biznesowego", ale zapewnili, że nie sprzedawali danych swoich użytkowników.

(KW, 06.12.2018)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo