Dział: REKLAMA

Dodano: Grudzień 03, 2018

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Prezes Orlenu: kontrakt z Williamsem bez związku z „taśmami Morawieckiego”

"To jest świetny deal, który wszystkim się opłaci" - mówi Daniel Obajtek (z prawej, obok Robert Kubica) (fot. kolaż/materiały prasowe)

Daniel Obajtek, prezes Orlenu, w wywiadzie dla „Dziennika Gazety Prawnej” powiedział, że rozmowy w sprawie podpisania umowy sponsorskiej z zespołem Roberta Kubicy były prowadzone od września i nie należy łączyć współpracy Orlenu i Williamsa z tzw. taśmami Morawieckiego.

„Nasze zaangażowanie w F1 ma wymiar wyłącznie biznesowy i wizerunkowy. Decyzji o jakichkolwiek działaniach sponsorskich nie podejmuje się w jeden dzień ani nawet w ciągu miesiąca. Poprzedza ją czas analiz, badań i negocjacji. Tak było również w przypadku F1. Łączenie współpracy z Williamsem i Kubicą z taśmami jest nie fair” - powiedział Daniel Obajtek. W dalszej części wywiadu dodał: „nie chodzi o taśmy, nie jest to też rozrzutność, mamy wszystko policzone biznesowo. To jest świetny deal, który wszystkim się opłaci. Przede wszystkim Orlenowi, akcjonariuszom, klientom, ale także Kubicy”.

Prezes Orlenu zdradził, że rozmowy były prowadzone od września, bez żadnych pośredników. Na początku nowego roku w trakcie wspólnej konferencji ma zostać podanych więcej szczegółów umowy z Williamsem, która została podpisana 21 listopada.

W październiku portal Onet.pl ujawnił nagranie z restauracji Sowa i Przyjaciele, w którym Mateusz Morawiecki jako prezes  BZ WBK uznał za nieopłacalne sponsorowanie polskiego kierowcy Roberta Kubicy. Tłumaczył, że sponsorowanie Formuły 1 opłaca się w krajach, gdzie sport ten cieszy się zainteresowaniem.  „Na szczęście złamał rękę, raz, drugi” - powiedział o Kubicy obecny premier. 

W listopadzie br. Orlen został oficjalnym partnerem zespołu Williams Martini Racing, w którym w przyszłym sezonie Formuły 1 będzie jeździł Robert Kubica. Według nieoficjalnych doniesień koncern zapłaci 10 mln euro za cały przyszły sezon z możliwością przedłużenia umowy o kolejny rok. Część komentatorów uznała, że w ten sposób ma zostać zatarte przykre wrażenie, jakie powstało po ujawnieniu „taśm Morawieckiego”.

(PAZ, 03.12.2018)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo

Dział: REKLAMA

Dodano: Grudzień 04, 2018

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Reklama wyborcza w USA największym bodźcem dla rynku od ośmiu lat

(fot. Pixabay.com)

Amerykańskie listopadowe wybory środka kadencji sprawiły, że na rynek reklamowy trafiło dodatkowe 4 mld dol., o 40 proc. więcej niż w roku 2014 – podaje portal Campaignlive.

Było to tak silnym bodźcem dla rynku w USA, że oczekuje się, iż w sumie dochód z reklam wzrośnie w tym roku o 7,2 proc. i wyniesie 208 mld dol. Dynamika rynku spadnie jednak w 2019 roku, kiedy to zabraknie takich wydarzeń jak wybory, do 2,5 proc.

Globalne wydatki na reklamę wzrosną w tym roku do 552 mld dol.; największy, dwucyfrowy wzrost odnotowany będzie w Chinach (12 proc.), Rosji (14 proc.) i Indiach (14 proc.).

(MC, 04.12.2018)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo