Dział: PRASA

Dodano: Listopad 30, 2018

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

19. Charytatywny Bal Dziennikarzy będzie ostatnim

Charytatywny Bal Dziennikarzy odbędzie się w auli Politechniki Warszawskiej (fot. Marcin Obara/Press)

16 lutego odbędzie się 19. Charytatywny Bal Dziennikarzy. Będzie to ostatnia edycja tej imprezy.

– Formuła się wyczerpała – mówi Mateusz Hładki, prezes Fundacji Charytatywny Bal Dziennikarzy. Jak tłumaczy, firmy, które chcą udzielać się charytatywnie, mają już często swoje fundacje. – Sponsorzy chętniej stawiają na projekty CSR, które pozwalają dotrzeć im do klientów – dodaje.

19. Charytatywny Bal Dziennikarzy odbędzie się w auli Politechniki Warszawskiej. 7 stycznia agencja Rubicon Media rozpocznie sprzedaż cegiełek, będących jednocześnie biletami na bal, w cenie: po 200 zł dla dziennikarzy i dla jednej osoby towarzyszącej, 450 zł dla pozostałych osób (za miejsca stojące). Za miejsce przy stoliku trzeba zapłacić 800 zł.

Wśród prowadzących znajdą się Bartosz Węglarczyk z Onetu i Joanna Górska z Polsat News, a także jedna z dziennikarek TVN.

Charytatywny Bal Dziennikarzy, z którego dochód przekazywany jest na cele dobroczynne, odbywa się od 1998 roku. W karnawale 2017 roku, z powodu braku sponsorów, balu nie było. Podczas tegorocznej imprezy zebrano 400 tys. zł.

(KOZ, 30.11.2018)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo

Dział: PRASA

Dodano: Listopad 30, 2018

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Wspólny apel europejskich wydawców prasowych ws. prawa autorskiego

(fot. Pixabay.com)

W polskich i zagranicznych dziennikach oraz portalach internetowych opublikowano list otwarty europejskich organizacji wydawców. Jego autorzy apelują do rządów państw UE o poparcie dyrektywy dotyczącej prawa autorskiego w internecie, w wersji przyjętej we wrześniu przez Parlament Europejski.

W Polsce list pojawił się m.in. w "Dzienniku Gazecie Prawnej", "Pulsie Biznesu",  "Rzeczpospolitej" i na Wyborcza.pl. – Akcja jest rozłożona na cały tydzień. W czwartek list otwarty ukazał się w mediach, m.in. w Polsce, Belgii i na Słowacji. W niedzielę ma być w Grecji – mówi Jacek Wojtaś z Izby Wydawców Prasy.

Przyjęta przez europarlament dyrektywa zakłada m.in., że serwisy wykorzystujące artykuły prasowe będą musiały dzielić się z wydawcami prasy uzyskanymi z tego tytułu pieniędzmi ze względu na nadanie im tzw. praw pokrewnych. Obecnie treść tych przepisów jest przedmiotem negocjacji z Radą Unii Europejskiej i Komisją Europejską. Negocjacje wchodzą w kluczową fazę, stąd inicjatywa wydawców prasy.

"Jeśli pragniecie stabilnej przyszłości dla profesjonalnej, niezależnej prasy; jeśli leży Wam na sercu sprawa wysokiej jakości, opartych na faktach treści; jeśli chcecie, aby wydawcy mogli inwestować w profesjonalne dziennikarstwo; jeśli – podobnie jak nas – niepokoi Was perspektywa pustych stron, to nadszedł właśnie czas, aby zadziałać i wesprzeć prawo pokrewne wydawcy (Artykuł 11), zgodnie z wersją przyjętą przez Parlament Europejski 12 września" – czytamy w liście otwartym. Oprócz IWP podpisały go też: European Newspaper Publishers’ Association (ENPA) i European Magazine Media Association (EMMA).

To nie pierwsze wystąpienie wydawców w tej sprawie. Podobne oświadczenia były publikowane przed wrześniowym głosowaniem nad dyrektywą w PE. Nowe przepisy krytykują wydawcy internetowi.  

(KW, 30.11.2018)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo