Dział: REKLAMA

Dodano: Listopad 28, 2018

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Kantar Media: w październiku reklamodawcy zwiększyli wydatki

(fot. Pixabay.com)

W październiku reklamodawcy zwiększyli wydatki w mediach o 4,8 proc. (w porównaniu z październikiem 2017) – wynika z danych cennikowych netto Kantar Media (bez uwzględnienia rabatów i reklam w internecie).

Liderem pod względem wydatków na reklamę pozostaje Aflofarm Farmacja Polska. Firma ta w październiku ograniczyła wydatki na promocję o 0,4 proc., do 167,4 mln zł. Drugim największym reklamodawcą jest Ferrero Polska – 84,2 mln zł (wzrost o 32,7 proc.), a trzecim USP Zdrowie – 72,8 mln zł (wzrost o 33 proc.). Dalsze miejsca w zestawieniu zajmują: Lidl – 71,6 mln zł (wzrost o 12,3 proc.) i Natur Produkt Zdrovit – 54,6 mln zł (wzrost o 17 proc.). 

Reklamodawcy najwięcej przeznaczyli na reklamę w telewizji – cennikowo 1,88 mld zł, czyli o 2,5 proc. więcej niż rok temu. Na reklamę w radiu wydali 691 mln zł (więcej o 12,3 proc.). Zwiększyli także wydatki na reklamę w magazynach i dziennikach, a było to kolejno: 478 mln zł (wzrost o 1,4 proc.) i 148,6 mln zł (wzrost o 17,9 proc.).

Wydatki na reklamę zewnętrzną wyniosły 156,7 mln zł (wzrost o 1 proc.), a na indoor  10,1 mln zł (wzrost o 40,9 proc.).

(IKO, 28.11.2018)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.