Dział: PRASA

Dodano: Listopad 28, 2018

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Wydawca kwartalnika "Przekrój" przekształci się w fundację

"Przekrój" był wydawany do 2013 roku jako tygodnik. Powrócił na rynek w 2016 roku jako kwartalnik (screen: Przekroj.pl)

Spółka Przekrój, wydawca kwartalnika "Przekrój", z końcem listopada przekształci się w fundację.

Wraz z przekształceniem do fundacji zostanie przeniesione przedsiębiorstwo Przekrój Sp. z o.o., a znak towarowy, który do tej pory był własnością Tomasza Niewiadomskiego, właściciela spółki i redaktora naczelnego kwartalnika, wejdzie do majątku fundacji.

Niewiadomski obejmie funkcję fundatora i przewodniczącego rady fundacji. Do zarządu wejdą: Monika Sękowska jako prezeska i dyrektorka marketingu, Marta Wardin jako członkini zarządu i dyrektorka zarządzająca oraz Joanna Domańska jako członkini zarządu oraz dyrektorka kreatywna.

Celem statutowym Fundacji Przekrój ma być wspieranie rozwoju społeczeństwa przez działania artystyczne, kulturalne, edukacyjne, naukowe i informacyjne. – Przekształcenie jest naturalną konsekwencją naszych działań. W związku z tym że oprócz wydawania kwartalnika podejmujemy inicjatywy pozaprasowe, które nie mają charakteru komercyjnego, podjęliśmy decyzję o utworzeniu fundacji – mówi Monika Sękowska.

Od 7 grudnia, czyli od najbliższego numeru "Przekroju", redaktor naczelną kwartalnika (za Tomasza Niewiadomskiego) będzie Miłada Jędrysik, redaktor naczelna strony Przekroj.pl. Jędrysik będzie łączyła obie funkcje.

"Przekrój" był wydawany do 2013 roku jako tygodnik (ostatni numer ukazał się 30 września 2013 roku). Poprzedni wydawca "Przekroju" - Gremi Media - sprzedał tytuł fotografowi Tomaszowi Niewiadomskiemu za 7 mln zł. "Przekrój" powrócił na rynek w grudniu 2016 roku po trzyletniej przerwie jako kwartalnik.

(GDYJ, 28.11.2018)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo

Dział: PRASA

Dodano: Listopad 28, 2018

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

DPA bez depesz w języku hiszpańskim

Hiszpańskojęzyczny serwis informacyjny jest w ofercie DPA od ponad 50 lat

Agencja informacyjna Deutsche Presse-Agentur (DPA) chce zdecydowanie ograniczyć swoją hiszpańskojęzyczną ofertę.

DPA ogłosiła, że od przyszłego roku przestanie publikować depesze tekstowe w języku hiszpańskim. W portfolio niemieckiej agencji pozostaną w tym języku wiadomości w formacie audio i wideo. W związku z tą decyzją pracę straci 40 spośród 50 dziennikarzy pracujących obecnie w hiszpańskojęzycznym serwisie DPA. Zlikwidowane zostaną też redakcje niemieckiej agencji w Buenos Aires, Rio de Janeiro, Bogocie, Meksyku, Hawanie i Madrycie. W przyszłości w tych miastach DPA będzie miała pojedynczych korespondentów. 

Hiszpańskojęzyczny serwis informacyjny jest w ofercie DPA od ponad 50 lat. Korzysta z niego ponad 200 klientów z 20 krajów.

(LL, 28.11.2018)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo