Dział: PRASA

Dodano: Październik 08, 2013

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

"Przekrój" ma nowego właściciela

Gremi Media sprzedało tygodnik "Przekrój" fotografowi Tomaszowi Niewiadomskiemu. Zuzanna Ziomecka pozostanie naczelną pisma, jednak nie wiadomo, kiedy zostanie wznowione jego wydawanie.

Gremi Media poinformowało wczoraj w komunikacie giełdowym, że zależna od niego spółka Wydawnictwo Przekrój sp. z o.o. (wydawca "Przekroju") sprzedała fotografowi Tomaszowi Niewiadomskiemu (prowadzącemu firmę "Tomek Niewiadomski Fotografia") prawa do wydawania tygodnika "Przekrój". Transakcja obejmuje znaki towarowe, autorskie prawa majątkowe do utworów stanowiących znaki towarowe oraz do utworów publikowanych w czasopiśmie "Przekrój" wraz z prawem do wykonywania zależnego prawa autorskiego, domeny internetowe, tytuły prasowe i egzemplarze archiwalne.
Niewiadomski na zapłacić łącznie 7 mln zł netto, ale z tego 4 mln zł (wraz z podatkiem) pójdzie przelewem na rachunek bankowy. Pozostałe 3 mln zł - jak podano w komunikacie - "rozliczone zostanie świadczeniem przez kupującego usług reklamowych lub innych o podobnym charakterze w okresie nie dłuższym niż 5 lat od daty zawarcia umowy na rzecz sprzedających lub ich podmiotów powiązanych".
Ponadto umowa przewiduje, że w okresie dwóch lat od dnia zawarcia umowy Wydawnictwo Przekrój, a tym samym Gremi Media nie będą prowadzić działalności konkurencyjnej wobec Niewiadomskiego. W każdym przypadku naruszenia tego zakazu sprzedający zapłacą karę 2 mln zł.
Kim jest nowy właściciel "Przekroju"? - Zdaniem branży to hobbysta z milionami
Redaktor naczelną "Przekroju" pozostanie Zuzanna Ziomecka. Jak tłumaczy, decyzje dotyczące składu zespołu redakcyjnego zostaną podjęte po wypracowaniu formuły nowego "Przekroju": - Obecnie zawieszamy cykl wydawniczy pisma na czas nieokreślony. Rozpoczynamy prace nad nowym "Przekrojem", tak by na rynku ukazał się tytuł w ostatecznej formule, niewymagającej już kolejnych zmian.
Przypomnijmy, że ostatni numer "Przekroju" ukazał się 30 września br. Pismo ukazywało się od 1945 roku. Średnia sprzedaż ogółem "Przekroju" w lipcu br. wyniosła 17 302 egz. i było to mniej o 16,4 proc. w porównaniu z tym miesiącem 2012 roku.

BG

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter

PODOBNE ARTYKUŁY

Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.