Przez fake newsy rośnie popyt na informacje ze sprawdzonych źródeł
(fot. Pixabay.com)
Coraz więcej firm z sektora mediów klasycznych (radio, telewizje i prasa) uważa, że kończy się kryzys tej branży – pisze w czwartek w artykule redakcyjnym francuski dziennik „Les Echos”.
Klasyczne media zostały 10 lat temu dotknięte kryzysem koniunkturalnym i strukturalnym i nadal odczuwają skutki zarówno zapaści ekonomicznej, która przyszła wraz z kryzysem finansowym, jak utraty części rynku na rzecz nowych mediów – przypomina francuski dziennik gospodarczy.
Okazuje się jednak, że rośnie znów popyt na informację dostarczaną przez sprawdzone źródła, media, które mają swoją markę i rzetelne know-how; w dużej mierze przyczyniły się do tego skandale wywołane przez fake newsy.
Apetyt na „dobre treści” (content) – zarówno informacje, jak i rozrywkę - jest rekordowy. Smartfony, tablety i nowe, połączone z siecią telewizory zwiększają ten popyt. Zdaniem „Les Echos” rok 2018 był pod tym względem przełomowy.
(MC, 22.11.2018)