Dział: TECHNOLOGIE

Dodano: Listopad 21, 2018

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Reklama Lexusa przygotowana z wykorzystaniem sztucznej inteligencji

Sztucznej inteligencji nie udało się stworzyć spójnego scenariusza, lecz serię scen, które algorytm uznał za konieczne elementy reklamy samochodu (screen AdWeek.com)

Lexus i agencja reklamowa The & Partnership stworzyli reklamę, której scenariusz opracowała sztuczna inteligencja. Realizacją zajął się jednak człowiek – nagrodzony Oscarem za film dokumentalny Kevin Macdonald.

Scenariusz powstał na podstawie analizy najlepszych spotów pokazanych w ostatnich 15 latach na festiwalu w Cannes reklamujących samochody bądź marki luksusowe.
Według serwisu AdWeek sztucznej inteligencji nie udało się stworzyć spójnego scenariusza, lecz serię scen, które algorytm uznał za konieczne elementy reklamy samochodu. 

„To była fascynująca, może nawet przerażająca, praca nad reklamą, ponieważ efekt końcowy jest na swój sposób dobry” – powiedział Dave Bedwood z The & Partnership London. Głównym parterem technicznym była firma Visual Voice. Jej założyciel Alex Newland ocenia, że reklama Lexusa okazała się na tyle udanym eksperymentem, że „treść generowana przez AI przestaje być nowatorską sztuczką i staje się powoli niezależną, prawdziwą kreatywną wartością”. 

Dyrektor wykonawcza The & Partnership London Sarah Golding powiedziała w wywiadzie dla AdWeek.com, że obserwowanie tego, w jaki sposób AI wyciąga wnioski z analizy reklam z Cannes, było fascynujące, lecz najbardziej „magiczne” było budowanie intuicji sztucznej inteligencji dotyczącej emocjonalnej reakcji widzów na reklamy.

(MC, 21.11.2018)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo

PODOBNE ARTYKUŁY

Dział: TECHNOLOGIE

Dodano: Listopad 21, 2018

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Disney bliski przejęcia 21st Century Fox

Wcześniej zgody na przejęcie 21st Century Fox wydali regulatorzy Unii Europejskiej i USA

Chiński regulator rynku medialnego wydał pozytywną opinię dotyczącą przejęcia przez koncern Disney kluczowych biznesów swojego konkurenta - koncernu 21st Century Fox.

Disney poinformował, że Chińczycy bezwarunkowo zgodzili się na przeprowadzenie transakcji. Oznacza to, że warta 71,3 mld dol. transakcja jest bliska finalizacji i wymaga już tylko zgód kilku regulatorów na mniej znaczących rynkach.

Wcześniej swoje akceptacje ogłosili regulatorzy Unii Europejskiej i USA. W obu przypadkach zgodę wydano pod warunkiem wprowadzenia postulowanych zmian w transakcji. Disney zapowiedział już, że to zrobi.

(LL, 21.11.2018)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo

PODOBNE ARTYKUŁY