Dział: TELEWIZJA

Dodano: Listopad 08, 2018

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Grupa Cyfrowy Polsat miała 227 mln zł zysku w trzecim kwartale

Grupę Cyfrowy Polsat tworzą: Telewizja Polsat, Cyfrowy Polsat, Netia i Polkomtel (fot. materiały prasowe)

Grupa Cyfrowy Polsat w trzecim kwartale uzyskała 2,735 mld zł przychodów (wzrost o 16,3 proc. w stosunku do trzeciego kwartału 2017 roku) i 227,1 mln zł zysku netto (spadek o 3,3 proc.).

Wynik EBITDA spółki wyniósł 920 mln zł (wzrost o 13,4 proc.), a marża EBITDA zmniejszyła się z 34,5 proc. do 33,6 proc.

Segment nadawania i produkcji telewizyjnej przyniósł Grupie Cyfrowy Polsat 375 mln zł przychodów (wzrost o 23 proc.). Koszty tego segmentu wyniosły 281 mln zł (wzrost o 31 proc.), EBITDA - 94 mln zł (wzrost o 3 proc.), a marża EBITDA spadła z 29,8 proc. do 25,1 proc.

"Trzeci kwartał tego roku to zarazem pierwszy kwartał pełnej konsolidacji wyników finansowych Netii i Eleven Sports Network. Osiągnęliśmy silne wyniki finansowe, które są odzwierciedleniem zdrowej kondycji biznesowej Grupy i przewyższają średnią prognoz analityków" - skomentowała w komunikacie prasowym Katarzyna Ostap-Tomann, członek zarządu ds. finansowych w Cyfrowym Polsacie SA, Polkomtelu i Telewizji Polsat.

Wpływy z reklamy i sponsoringu Grupy Polsat w trzecim kwartale wyniosły 241 mln zł (wzrost o 4,1 proc. względem trzeciego kwartału 2017 roku), a po trzech kwartałach - 831 mln zł (wzrost o 7,6 proc.).

Grupa Cyfrowy Polsat na koniec września miała 5,71 mln klientów (spadek o 1,4 proc. w porównaniu z wrześniem 2017 roku), którym w modelu abonamentowym świadczyła 14,06 mln usług (wzrost o 3,9 proc.) - w tym: 7,21 mln usług telefonii komórkowej (wzrost o 5 proc.), 5,04 mln płatnej telewizji (wzrost o 3,2 proc.) i 1,81 mln internetu (wzrost o 1,5 proc.).

ARPU, czyli średni przychód z jednej klienta, wyniósł wyniósł 84 zł (wzrost o 4,3 proc.). Wskaźnik odpływu abonentów (churn) zmniejszył się rok do roku z 8,8 proc. do 7,9 proc.

Dodatkowo Cyfrowy Polsat na koniec raportowanego okresu miał jeszcze 2,79 mln aktywnych usług przedpłaconych (spadek o 3 proc.), głównie telefonii komórkowej (2,55 mln; spadek o 2,8 proc.).

Na koniec września z oferty multiplay Smart Dom korzystało 1,73 mln klientów (o 20 proc. więcej niż przed rokiem).

Medialno-telekomunikacyjną Grupę Cyfrowy Polsat tworzą: Telewizja Polsat, platforma satelitarna Cyfrowy Polsat, operator telekomunikacyjny Netia i operator telefonii komórkowej Polkomtel.

(KOZ, 08.11.2018)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.