Dział: TELEWIZJA

Dodano: Listopad 08, 2018

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

SAR i IAA: to rynek, a nie KRRiT ma decydować o badaniu mediów

Nowe badanie mediów ma objąć telewizję, radio i internet (fot. Nikolay Tarashchenko/ Unsplash)

W przyszłym tygodniu ma zostać podpisany list intencyjny w sprawie stworzenia joint investment committee (JIC), który będzie odpowiadać za nowe badanie mediów. Zastrzeżenia do proponowanej treści listu mają Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej SAR i IAA Polska Międzynarodowe Stowarzyszenie Reklamy.

We wtorek z inicjatywy SAR i IAA Polska obyło się spotkanie podsumowujące dotychczasowe prace ws. nowego badania mediów. W wydanym przez SAR i IAA Polska komunikacie podano, że jedyna kwestia, co do której stowarzyszenia porozumiały się do tej chwili z Krajową Radą Radiofonii i Telewizji, to mniejszościowy udział KRRiT w JIC.

Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji przedstawiła uczestnikom spotkania propozycję listu intencyjnego, który chce podpisać z rynkiem. Znalazło się w niej sformułowanie, że "JIC jako wspólna reprezentacja rynku zajmować się będzie w szczególności: stymulowaniem rozwoju badan mediów, opracowywaniem metodologii badań, wypracowywaniem modelu finansowania i kontroli badań mediów na rynku polskim".

- Kluczowym ustaleniem we wrześniu było stwierdzenie, że JIC, czyli reprezentacja rynku z udziałem KRRiT, będzie miał zagwarantowaną decyzyjność w kwestii ostatecznego kształtu badania, wyboru agencji badawczej, zakresu i sposobu kontroli realizacji badania - wyjaśnia Jerzy Minorczyk, dyrektor generalny IAA Polska. - Skoro mamy podpisać się pod tym listem, to chcemy, żeby powtórzyć w nim konkretne ustalenia, które już zostały poczynione - dodaje.

SAR i IAA Polska w komunikacie przypomniały, że w trakcie wrześniowych konsultacji KRRiT, IAA Polska i SAR zgodnie wyraziły wolę, żeby to rynek, a nie regulator lub spółka przez niego powołana decydował o tym, jak ostatecznie będzie wyglądało badanie. "Brak tego stwierdzenia w propozycji listu intencyjnego przedłożonej przez Telemetrię Polską sprawił, że podpisanie dokumentu odłożono na przyszły tydzień" - czytamy w komunikacie.

Przypomnijmy, że przewodniczący KRRiT Witold Kołodziejski w październiku przed sejmową komisją kultury mówił, że do realizacji nowych badań powołana zostanie spółka Telemetria Polska, a 100 proc. udziałów w niej ma mieć Skarb Państwa.

Nowe badanie mediów, zapowiedziane przez KRRiT, ma być badaniem jednoźródłowym i objąć telewizję, radio i internet.

(KOZ, 08.11.2018)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo

Dział: TELEWIZJA

Dodano: Listopad 08, 2018

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Grupa Cyfrowy Polsat miała 227 mln zł zysku w trzecim kwartale

Grupę Cyfrowy Polsat tworzą: Telewizja Polsat, Cyfrowy Polsat, Netia i Polkomtel (fot. materiały prasowe)

Grupa Cyfrowy Polsat w trzecim kwartale uzyskała 2,735 mld zł przychodów (wzrost o 16,3 proc. w stosunku do trzeciego kwartału 2017 roku) i 227,1 mln zł zysku netto (spadek o 3,3 proc.).

Wynik EBITDA spółki wyniósł 920 mln zł (wzrost o 13,4 proc.), a marża EBITDA zmniejszyła się z 34,5 proc. do 33,6 proc.

Segment nadawania i produkcji telewizyjnej przyniósł Grupie Cyfrowy Polsat 375 mln zł przychodów (wzrost o 23 proc.). Koszty tego segmentu wyniosły 281 mln zł (wzrost o 31 proc.), EBITDA - 94 mln zł (wzrost o 3 proc.), a marża EBITDA spadła z 29,8 proc. do 25,1 proc.

"Trzeci kwartał tego roku to zarazem pierwszy kwartał pełnej konsolidacji wyników finansowych Netii i Eleven Sports Network. Osiągnęliśmy silne wyniki finansowe, które są odzwierciedleniem zdrowej kondycji biznesowej Grupy i przewyższają średnią prognoz analityków" - skomentowała w komunikacie prasowym Katarzyna Ostap-Tomann, członek zarządu ds. finansowych w Cyfrowym Polsacie SA, Polkomtelu i Telewizji Polsat.

Wpływy z reklamy i sponsoringu Grupy Polsat w trzecim kwartale wyniosły 241 mln zł (wzrost o 4,1 proc. względem trzeciego kwartału 2017 roku), a po trzech kwartałach - 831 mln zł (wzrost o 7,6 proc.).

Grupa Cyfrowy Polsat na koniec września miała 5,71 mln klientów (spadek o 1,4 proc. w porównaniu z wrześniem 2017 roku), którym w modelu abonamentowym świadczyła 14,06 mln usług (wzrost o 3,9 proc.) - w tym: 7,21 mln usług telefonii komórkowej (wzrost o 5 proc.), 5,04 mln płatnej telewizji (wzrost o 3,2 proc.) i 1,81 mln internetu (wzrost o 1,5 proc.).

ARPU, czyli średni przychód z jednej klienta, wyniósł wyniósł 84 zł (wzrost o 4,3 proc.). Wskaźnik odpływu abonentów (churn) zmniejszył się rok do roku z 8,8 proc. do 7,9 proc.

Dodatkowo Cyfrowy Polsat na koniec raportowanego okresu miał jeszcze 2,79 mln aktywnych usług przedpłaconych (spadek o 3 proc.), głównie telefonii komórkowej (2,55 mln; spadek o 2,8 proc.).

Na koniec września z oferty multiplay Smart Dom korzystało 1,73 mln klientów (o 20 proc. więcej niż przed rokiem).

Medialno-telekomunikacyjną Grupę Cyfrowy Polsat tworzą: Telewizja Polsat, platforma satelitarna Cyfrowy Polsat, operator telekomunikacyjny Netia i operator telefonii komórkowej Polkomtel.

(KOZ, 08.11.2018)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo