Dział: TECHNOLOGIE

Dodano: Listopad 03, 2018

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Spotify na minusie, ale coraz bliżej 200 mln użytkowników

Ze Spotify korzysta ponad 191 mln użytkowników (fot. Heidi Sandstrom/ Unsplash)

Serwis Spotify zamknął III kwartał przychodami w wysokości 1,35 mld euro (wzrost o 31 proc. rok do roku) i stratą 6 mln euro. W porównaniu z ubiegłym rokiem strata była mniejsza o 92 proc. 

Na 1,35 mld euro przychodów składają się wpływy od użytkowników korzystających z abonamentu Premium – 1,21 mld euro, oraz z reklam – 142 mln euro.

Z usługi korzysta ponad 191 mln użytkowników (wzrost o 28 proc.), z czego 87 mln stanowią użytkownicy subskrypcji Premium.

Spotify coraz bliżej 200 mln użytkowników

Spółka przewiduje, że na koniec tego roku z usługi będzie korzystać 199-206 mln użytkowników, z czego abonament wykupi 93-96 mln. Spotify liczy, że przychody w IV kwartale wyniosą 1,35-1,55 mld euro, a zysk 15 mln euro.

(PD, 03.11.2018)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo

Dział: TECHNOLOGIE

Dodano: Listopad 07, 2018

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Newzoo: globalny rynek gier w 2018 roku będzie wart prawie 135 mld dolarów

Szacunkowa wartość globalnego rynku gier w 2018 roku (fot. Sean Do/Unsplash.com)

Szacunkowa łączna wartość globalnego rynku gier komputerowych i wideo wyniesie w 2018 roku prawie 135 mld dolarów (wzrost o 10,9 proc. w porównaniu z ubiegłym rokiem), a w 2021 roku sięgnie 174 mld dolarów. Najwięcej zysków przyniosą gry wydane na urządzenia mobilne, tj. smartfony i tablety – wynika z danych firmy analitycznej Newzoo.

Newzoo szacuje, że segment gier mobilnych w 2018 roku będzie wart 63,2 mld dolarów (wzrost o 12,8 proc.) i stanowić będzie 47 proc. globalnego rynku gier. Z kolei wydatki w segmencie gier na komputery osobiste wyniosą 33,4 mld dolarów (wzrost o 3,2 proc.), a na konsole – 38,3 mln dolarów (wzrost o 15,2 proc.).

W raporcie firmy Newzoo zwrócono uwagę na zahamowanie wzrostu wydatków na gry, zwłaszcza mobilne, w pierwszej połowie tego roku. Jako jedną z przyczyn podano nowe regulacje prawne na największym rynku gier, w Chinach (wartość 34,4 mld dolarów). Pod koniec marca tamtejsze władze wstrzymały przyznawanie firmom specjalnego zezwolenia na wydawanie w ich kraju gier wideo.

(PD, 07.11.2018)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo