Dział: TELEWIZJA

Dodano: Listopad 01, 2018

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

TVP nie chce płacić 70 mln zł za Ekstraklasę

Od sezonu 2015/2016 NC+ dzieli się prawami do Ekstraklasy z Eurosportem, któremu platforma udzieliła sublicencji (screen ekstraklasa.org)

Według „Przeglądu Sportowego” rada nadzorcza, zarząd i prezes TVP Jacek Kurski zdecydowali, że nie przeznaczą 70 milionów zł na prawa do pokazywania hitów każdej kolejki piłkarskiej Ekstraklasy.

Na początku października portal Weszlo.com podał, że przez dwa kolejne sezony mecze Ekstraklasy pokazywać będą NC+ i Telewizja Polska. Spółka Ekstraklasa zastrzegała, że rozmowy wciąż trwają.

Według Weszlo.com prawa miały kosztować 250 mln zł za sezon: 180 mln zł miało zapłacić NC+, a 70 mln zł TVP. Telewizja Polska miałaby pokazywać jeden mecz w tygodniu.

Robert Błoński z "Przeglądu Sportowego" napisał na Twitterze, że sprawa meczów w TVP nie jest przesądzona. Wspomnianej kwoty miała bowiem nie zaakceptować rada nadzorcza telewizji. Według "PS" TVP zaproponuje Ekstraklasie 40-45 mln zł, co z kolei może być nie do przyjęcia dla klubów i NC+. 

Od sezonu 2015/2016 NC+ dzieli się prawami do Ekstraklasy z Eurosportem, któremu platforma udzieliła sublicencji.

Canal+ pokazuje rozgrywki polskiej ligi od 1995 roku.

RAQ

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo

Dział: TELEWIZJA

Dodano: Listopad 01, 2018

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

”Uwaga!” z największą widownią, ”Interwencja” z największym udziałem

W jesiennej ramówce ”Uwagę!” ogląda średnio 1,98 mln widzów (screen uwaga.tvn.pl)

Spośród codziennych programów reporterskich największą widownię gromadzi ”Uwaga!” TVN. Pod względem udziałów w rynku w grupie ogólnej liderem jest jednak ”Interwencja” Polsatu.

W jesiennej ramówce ”Uwagę!” (w dni powszednie o 19.50, w weekendy o 19.45) ogląda średnio 1,98 mln widzów. TVN, emitując program, notuje 13,81 proc. udziału w rynku, a w grupie komercyjnej 15,92 proc. Od września najwięcej widzów przyciągnęło wydanie ”Uwagi!” z 14 października, które oglądało 2,52 mln widzów.

Nadawany w podobnym paśmie co ”Uwaga!” TVN program Jedynki „Alarm!” (od poniedziałku do soboty o 20.10) śledzi średnio 1,24 mln widzów. Przekłada się to na 8,39 proc. udziału TVP 1 w rynku (5,68 proc. w grupie komercyjnej). W jesiennej ramówce ”Alarm!” jak na razie najwięcej osób – 1,99 mln – przyciągnął 20 października.

Z kolei ”Interwencja” (od poniedziałku do piątku o 16.15) ma w Polsacie średnio 1,05 mln widzów, co daje stacji 14,27 proc. udziału w rynku, a w grupie komercyjnej 14,64 proc. Analizując odcinki od września, widownia programu sięgała 1,4 mln widzów (25 października).

Dane: Nielsen Audience Measurement za okres 1 września - 29 października

(KOZ, 01.11.2018)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo