Temat: media narodowe

Dział: RADIO

Dodano: Październik 27, 2018

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Rada programowa Polskiego Radia popiera poszukiwanie nowej formuły "Lata z radiem"

Audycję "Lato z radiem" w tym roku prowadzili Monika Tarka i Robert Kilen (fot. Simona Supino/Press)

Rada programowa Polskiego Radia w przyjętej w środę uchwale krytycznie oceniła poziom tegorocznej audycji "Lato z radiem" w Programie I Polskiego Radia.

"Zastrzeżenia budzą, między innymi, ograniczenie audycji z bezpośrednim udziałem słuchaczy oraz rezygnacja z elementów programu, które cieszyły się dużą popularnością" - czytamy w uchwale, do której dotarł "Presserwis". 

Rada w uchwale wskazała, że zmiana charakteru programu "nie przyczyniła się - w spodziewanym stopniu - do pozyskania nowych grup odbiorców, natomiast spowodowała zniechęcenie części dotychczasowych słuchaczy". Rada "popiera poszukiwanie nowej formuły" i zaleca "wcześniejsze rozpoczęcie prac nad nową koncepcją programową" "Lata z radiem".

Za przyjęciem uchwały głosowało dziewięciu członków rady, jeden się wstrzymał.

Wicedyrektor Jedynki Robert Tekieli odwołany

Autorem koncepcji tegorocznej audycji "Lato z radiem" był zastępca dyrektora Jedynki Robert Tekieli, którego zarząd Polskiego Radia odwołał ze stanowiska. Tekieli wicedyrektorem Jedynki został w marcu. Przedtem, od maja 2017 roku, był wicedyrektorem Polskiego Radia 24. Jest felietonistą "Gazety Polskiej". 

Wcześniej władze Polskiego Radia zdecydowały o zakończeniu współpracy z prowadzącymi program Moniką Tarką i Robertem Kilenem. Tarka i Kilen dołączyli do zespołu radiowej Jedynki w połowie 2016 roku, kiedy dyrektorem anteny był Rafał Porzeziński. 

Radiowa Jedynka w paśmie, w którym nadawana była audycja "Lato z radiem", miała w fali czerwiec-sierpień 7,5 proc. udziału w czasie słuchania (badanie Radio Track, realizowane przez Kantar Millward Brown).

To, jak wyglądał program podczas tegorocznych wakacji, opisujemy w aktualnym numerze "Press".

(KOZ, 27.10.2018)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo

Temat: media narodowe

Dział: RADIO

Dodano: Październik 29, 2018

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Kto kupi Radio Zet? W ZPR Media i Fratrii twierdzą, że nie są zainteresowani

(fot. materiały prasowe)

Firma Czech Media Invest, która w lipcu przejęła Eurozet, nadawcę m.in. Radia Zet, teraz chce sprzedać polską spółkę - podał ”Puls Biznesu”. Media spekulują, że państwo mogłoby pomóc kupić Radio Zet Fratrii, wydawcy m.in. tygodnika "Sieci" i serwisu Wpolityce.pl. Wymieniani w mediach potencjalni nabywcy Zetki oficjalnie nie są zainteresowani.

Kupno z zamiarem sprzedaży

Czesi przejęli rozgłośnie w Polsce, Czechach, Rumunii i na Węgrzech od francuskiej grupy Lagardère za 73 mln euro (ich łączne przychody w 2017 roku wyniosły 56 mln euro).

Gdy ogłoszono transakcję, pojawiły się komentarze, że Czech Media Invest może chcieć odsprzedać Eurozet. ”Wydaje mi się, że docelowo będzie inny właściciel Eurozetu” - mówił Zbigniew Benbenek, przewodniczący rady nadzorczej Grupy ZPR Media. "Nie można wykluczyć czysto oportunistycznej transakcji, czyli zakupu z zamiarem odsprzedaży byłych aktywów radiowych Lagardère w poszczególnych krajach Europy Środkowo-Wschodniej lokalnym graczom branżowym lub funduszom inwestycyjnym” - komentował wtedy dla "Presserwisu" ekspert rynku mediów Marek Sowa.

W piątek ”Puls Biznesu” poinformował, że Czech Media Invest zaczyna już rozmowy na temat sprzedaży Eurozetu. ”Z zasady nie komentujemy spekulacji dotyczących naszych akwizycji czy planów dotyczących sprzedaży aktywów” - stwierdził członek zarządu Czech Media Invest Daniel Častvaj, cytowany przez gazetę.

ZPR Media w kwietniu: Zetka nas interesuje

Wśród potencjalnych chętnych zakupem Eurozetu od lat wymienia się Agorę i Grupę ZPR Media. Agora nie chce się na ten temat wypowiadać.

Zbigniew Benbenek, przewodniczący Grupy ZPR, w kwietniu mówił: "Dawaliśmy publicznie sygnały, że Zetka nas interesuje". Benbenek przyznaje, że zarówno jego firma, jak i Agora zyskałyby synergię z przejęcia Eurozetu. - Francuzi zrobili dobry deal. Czesi bardzo drogo kupili, a pewnie by chcieli jeszcze zarobić. Trudno będzie im znaleźć kupca - uważa Benbenek. Wcześniej szacował, że 90 proc. transakcji stanowi wartość Radia Zet.

ZPR Media w październiku: Nie jesteśmy zainteresowani

Teraz Zbigniew Benbenek zapewnia, że już nie zależy mu na Radiu Zet. - Nie jesteśmy zainteresowani kupnem - informuje. Zwraca uwagę, że zakup Eurozet wiąże się z ryzykiem. - Firma została już przygotowana na sprzedaż i ma mocno wyciśnięte koszty. Niewiele można już zaoszczędzić. Co więcej, Zetka jest cały czas w trendzie spadkowym i traci udziały w rynku.

"Wprost": Fratria najbliższa przejęcia

"Puls Biznesu" wśród potencjalnych kupców wymienia jeszcze Telewizję Polsat, która ma ponadregionalne Muzo.fm (spółka nie komentuje sprawy) oraz Fratrię, wydawcę tygodnika "Sieci" i nadawcę Telewizji wPolsce.pl.

Tygodnik "Wprost" napisał, że to właśnie Fratria jest najbliższa przejęcia Radia Zet. "Z nieoficjalnych rozmów wynika, że na zakup radia Fratrii kredytu miałby udzielić kierowany przez Michała Krupińskiego bank Pekao SA. Krupiński to polityk kojarzony z ministrem sprawiedliwości Zbigniewem Ziobro. Zanim został prezesem Pekao SA, od 2016 roku był prezesem PZU, które wspólnie z PFR zrepolonizowały Pekao SA. Krupiński określany jest mianem »cudownego dziecka« PiS. W 2006 roku, w wieku 25 lat został najmłodszym w historii wiceministrem skarbu państwa.

Fratria: Strategia nie zakłada akwizycji  

"Fratria rozwija się w oparciu o strategię przyjętą przez zarząd spółki, w oparciu o własne zasoby buduje i rozwija kolejne przedsięwzięcia. Strategia ta nie zakłada akwizycji zewnętrznej" - stwierdził prezes Fratrii Romuald Orzeł, cytowany przez Business Insider Polska.

Szef Grupy ZPR Media, pytany czy - jego zdaniem - kupnem Eurozetu mogą być zainteresowane spółki skarbu państwa, odpowiada: - Nie sądzę. To nie jest medium, które jest opiniotwórcze, nie licząc jednej audycji w Radiu Zet.

W 2017 roku Grupa Eurozet miała 171,93 mln zł przychodu (spadek o 2,9 proc. w porównaniu z 2016 rokiem) i 38,08 mln zł zysku netto (wzrost o 13,91 proc.). Należą do niej ogólnopolskie Radio Zet, ponadregionalne Antyradio oraz sieci Meloradio i Chillizet.

Czech Media Invest wydaje dzienniki: "Blesk", tabloidowy "Aha!" i tematyczny "Sport"; magazyny prasowe (m.in. "Auto Tip", "Reflex"), serwisy internetowe (m.in. Info.cz, Blesk.cz, Isport.cz). Ma też dwie drukarnie, zajmuje się dystrybucją prasy i wydaje książki. Koncernem zarządza miliarder Daniel Křetínský.

(KOZ, 29.10.2018)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo