Dział: RADIO

Dodano: Październik 17, 2018

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Tekieli nie jest już wicedyrektorem radiowej Jedynki

Robert Tekieli był wicedyrektorem Jedynki od marca (screen YouTube/TV Republika)

Robert Tekieli stracił stanowisko zastępcy dyrektora Programu I Polskiego Radia - dowiedział się "Presserwis".

Jak ustaliliśmy, w poniedziałek wieczorem miał go odwołać zarząd spółki. – Nie komentujemy tej sprawy – ucina rzeczniczka Polskiego Radia Małgorzata Kaczmarczyk, pytana o powód dymisji. Z Tekielim nie udało nam się skontaktować.

Według naszych rozmówców to Robert Tekieli był autorem koncepcji tegorocznego "Lata z radiem". Zastrzeżenia do audycji miała rada programowa Polskiego Radia. Wcześniej władze Polskiego Radia zdecydowały o zakończeniu współpracy z prowadzącymi program Moniką Tarką i Robertem Kilenem.

Radiowa Jedynka w paśmie, w którym nadawana jest audycja, miała w fali czerwiec-sierpień 7,5 proc. udziału w czasie słuchania. Rekordowo niską słuchalność notuje również cała antena (badanie Radio Track, realizowane przez Kantar Millward Brown).

Robert Tekieli zastępcą dyrektora radiowej Jedynki został w marcu. Wcześniej, od maja 2017 roku, był wicedyrektorem Polskiego Radia 24. Jest felietonistą "Gazety Polskiej". W przeszłości był m.in. redaktorem naczelnym "Brulionu", dyrektorem programowym Radia Józef i wicenaczelnym tygodnika „Ozon".

Więcej o tegorocznym "Lecie z radiem" we wrześniowo-październikowym wydaniu "Press".

(KOZ, 17.10.2018)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo

Dział: RADIO

Dodano: Październik 18, 2018

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

KBR zainteresowany udziałem w pracach nad nowym badaniem mediów KRRiT

(fot. Jonathan Velasquez/Unsplash.com)

Komitet Badań Radiowych, zrzeszający największych nadawców komercyjnych, chce brać udział udział w pracach nad nowym badaniem mediów, które zapowiedziała Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji.

KBR przekazał do KRRiT stanowisko ws. projektu Telemetria Polska w zakresie badań słuchalności stacji radiowych. "W perspektywie prac nad nowym projektem badawczym dotyczącym konsumpcji mediów, KBR wyraził gotowość wsparcia KRRiT w opracowaniu metodyki badawczej, mogącej stać się alternatywą dla badania Radio Track" - poinformował Komitet. KBR uważa, że "każde przyszłe badanie słuchalności radia powinno odpowiadać co najmniej na takie potrzeby rynku, jak obecny pomiar Radio Track". W stanowisku Komitetu dodano: "Zamiarem KBR jest także zainteresowanie KRRiT swoimi dotychczasowymi doświadczeniami nad wykorzystaniem pasywnych metod pomiaru słuchalności radia. Pomimo wielu zalet, metody te posiadają także swoje istotne ograniczenia, które stanowiły przedmiot zainteresowania i analiz KBR".

W dokumencie znalazły się także rekomendacje KBR ws. planowanych badań. Zdaniem KBR - gdyby przygotowane badanie miało funkcjonować na rynku reklamowym, także w obszarze pomiaru audytorium radia - konieczne jest m.in. objęcie badaniem wszystkich stacji (w tym lokalnych), możliwość analizowania słuchalność w miastach liczących co najmniej 100 tys. mieszkańców, próba powinna być oparta o osoby, a nie gospodarstwa domowe, a wybrana technologia powinna mierzyć jednakowo wszystkie formaty stacji (także news&talk). Niezbędne jest także objęcie badaniem stacji internetowych i podcastów. 

Pierwsze wyniki nowego badania telewizji i radia KRRiT mają zostać opublikowane w pierwszej połowie 2019 roku. Panel ma liczyć 26 tys. respondentów. Badanie będzie jednoźródłowe.

Komitet Badań Radiowych tworzą Eurozet, Grupa Radiowa Agory, Grupa RMF i Time.

(KOZ, 18.10.2018)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo