Dział: INTERNET

Dodano: Październik 11, 2018

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

We wrześniu Grupa Wirtualna Polska wyprzedziła Facebook

(fot. materiały prasowe)

Grupa Wirtualna Polska we wrześniu minimalnie wyprzedziła Facebook.com - różnica między nimi wyniosła 17,73 tys. użytkowników. Większość dużych wydawców internetowych zyskała użytkowników w porównaniu z sierpniem.

Jak wynika z danych PBI/Gemius, Grupa Google była liderem polskiego internetu we wrześniu. Jej serwisy odwiedziło łącznie 25,82 mln użytkowników (o 161,12 tys. więcej niż w sierpniu). Druga była Grupa Wirtualna Polska z wynikiem 21,15 mln (o 409,08 tys. więcej), która minimalnie wyprzedziła w zestawieniu Facebook.com – 21,13 mln użytkowników (wzrost o 329,79 tys.).

Spośród pierwszej dziesiątki zyskały użytkowników serwisy grup: RAS Polska – 20,87 mln użytkowników (wzrost o 543,94 tys.), Interia.pl – 18,21 mln (o 218,85 tys.), OLX – 16,57 mln (o 114,50 tys.), Gazeta.pl – 16,48 mln (o 361,39 tys.) i Polska Press – 16,20 mln (o 163,27 tys.).

Spadki zanotowały Youtube.com – 19,21 mln (o 48,57 tys.) i serwisy Grupy Allegro – 17,49 mln (o 18,56 tys.).

Serwisy Grupy Google dziennie odwiedzało średnio 13,36 mln użytkowników, Grupy WP – 6,29 mln, Facebook.com – 7,93 mln, Grupy RAS Polska – 6,13 mln, Youtube.com – 5,60 mln.

W rankingu domen we wrześniu prowadziła Google.pl, która miała 23,04 mln użytkowników (spadek o 19,99 tys. w porównaniu z sierpniem). Dalej znalazły się: Facebook.com – 21,13 mln (wzrost o 329,79 tys.), Google.com – 20,99 mln (spadek o 976,97 tys.), Youtube.com – 19,21 mln (spadek o 48,57 tys.). Czołówkę zamyka Onet.pl z wynikiem 17,32 mln (wzrost o 567,62 tys.), która wyprzedziła w zestawieniu Allegro.pl – 16,78 mln (spadek o 22,30 tys.). W pierwszej dziesiątce znalazły się też: Wp.pl – 15,71 mln (wzrost o 296,11 tys.), Interia.pl – 13,31 mln (spadek o 448,62 tys.), Olx.pl – 13,28 mln (spadek o 216,23 tys.) i Wikipedia.org – 13,09 mln (wzrost o 788,83 tys.).

Najpopularniejszą aplikacją według badania był YouTube – korzystało z niego 14,81 mln internautów (spadek o 1,48 mln). Najpopularniejszą polską aplikacją był Rossmann PL – 3,93 mln (spadek o 28,60 tys.).

Liczba internautów w Polsce we wrześniu wyniosła ogółem 27,4 mln (na komputerach osobistych i laptopach – 23 mln, a na smartfonach i tabletach – 22,7 mln).

(PD, 11.10.2018)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo

Dział: INTERNET

Dodano: Październik 11, 2018

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Program Bierzyńskiego w Wirtualnej Polsce

Pierwszy odcinek "Bierzyński na żywca" pojawił się na Newsweek.pl 10 maja (screen: Youtube.com/Jakub Bierzyński)

Po tym jak Newsweek.pl zrezygnował z programu internetowego "Bierzyński na żywca" prowadzonego przez Jakuba Bierzyńskiego, prezesa OMD, będzie on kontynuowany w portalu Wirtualna Polska - ustalił "Presserwis". 

Newsweek.pl zrezygnował z programu na początku października, po tym jak Bierzyński oświadczył, że doradza prezydentowi Słupska Robertowi Biedroniowi. Redakcja "Newsweeka" z tego powodu zerwała współpracę z prezesem OMD.

Program "Bierzyński na żywca" zadebiutował 10 maja - kolejne odcinki udostępniane były na fanpage'u tygodnika "Newsweek Polska" na Facebooku w czwartki o godz. 20. Formuła zakładała rozmowę Jakuba Bierzyńskiego z zaproszonym gościem, do której włączali się widzowie.

Tomasz Machała, wiceprezes WP Media ds. produktu wydawniczego, potwierdził w rozmowie z "Presserwisem", że program Bierzyńskiego ma wystartować w Wirtualnej Polsce w połowie listopada. Nie wiadomo jeszcze, czy zachowa dotychczasową nazwę. Kolejne odcinki mają być udostępniane raz w tygodniu, wieczorem, na stronie głównej Wp.pl.

(IKO, 11.10.2018)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo