Dział: INTERNET

Dodano: Październik 10, 2018

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Netflix ogłosił, kto zagra w „Wiedźminie”

Nowi członkowie obsady dołączą do Henry'ego Cavilla (pierwszy z lewej na górze), który wcieli się w postać Geralta z Rivii(fot. materiały prasowe)

Platforma streamingowa Netflix ogłosiła nazwiska członków obsady serialu „Wiedźmin”, opartego na prozie polskiego pisarza Andrzeja Sapkowskiego. 

Jedną z kluczowych ról - Ciri, księżniczki Cintry - zagra Freya Allan („Wojna światów”, „Kraina bezprawia”). W pozostałe postacie z dworu w Cintrze wcielą się: Jodhi May („Gra o Tron”, „Geniusz”) jako Królowa Calanthe, Björn Hlynur Haraldsson („Fortitude”), który zagra jej męża - rycerza Eista oraz Adam Levy („Knightfall”, „Przekręt”) w roli druida Myszowora.

Czarodziejkę Yennefer zagra Anya Chalotra („A.B.C.”, „Wanderlust”). MyAnna Buring („Ripper Street: Tajemnica Kuby Rozpruwacza”, „Lista płatnych zleceń”) wcieli się w Tissaię - rektorkę akademii czarodziejek w Aretuzie. Wiadomo już także, kto pojawi się w roli innych adeptek magii: Mimi Ndiweni („Black Earth Rising”) zagra Fringillę a Therica Wilson-Read („Profil”) - Sabrinę. Wśród członków obsady znalazła się także Millie Brady („Upadek królestwa”, „Teen Spirit”), która zagra wygnaną księżniczkę Renfri.

Nowi członkowie obsady dołączą do Henry'ego Cavilla („Mission Impossible - Fallout”, „Liga Sprawiedliwości”), który wcieli się w postać Geralta z Rivii. Kolejne nazwiska zostaną ogłoszone wkrótce. 

 

Press

(fot. materiały prasowe)

Showrunnerką i producentką wykonawczą serialu jest Lauren Schmidt Hissrich („Marvel: Daredevil”, „Marvel: The Defenders”, „Umbrella Academy”). Cztery odcinki serialu (w tym pierwszy) wyreżyseruje Alik Sacharow („House of Cards”, „Gra o tron”). Kolejne - Alex Garcia Lopez („Marvel: Luke Cage”, „Utopia”) i Charlotte Brändström („Outlander”, „Odpowiednik”, „Zaginiona”) - po dwa odcinki).

Oparty na bestsellerowej serii powieści serial „Wiedźmin” to historia Geralta z Rivii, samotnego łowcy potworów, który stara się odnaleźć swoje miejsce w świecie, gdzie ludzie często okazują się gorsi niż najstraszniejsze monstra. Na swojej drodze spotyka potężną czarodziejkę i skrywającą niebezpieczny sekret młodą księżniczkę. We trójkę muszą odnaleźć się pośród czyhających na nich na Kontynencie niebezpieczeństw.

(PAZ, 10.10.2018)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo

Dział: INTERNET

Dodano: Październik 11, 2018

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

We wrześniu Grupa Wirtualna Polska wyprzedziła Facebook

(fot. materiały prasowe)

Grupa Wirtualna Polska we wrześniu minimalnie wyprzedziła Facebook.com - różnica między nimi wyniosła 17,73 tys. użytkowników. Większość dużych wydawców internetowych zyskała użytkowników w porównaniu z sierpniem.

Jak wynika z danych PBI/Gemius, Grupa Google była liderem polskiego internetu we wrześniu. Jej serwisy odwiedziło łącznie 25,82 mln użytkowników (o 161,12 tys. więcej niż w sierpniu). Druga była Grupa Wirtualna Polska z wynikiem 21,15 mln (o 409,08 tys. więcej), która minimalnie wyprzedziła w zestawieniu Facebook.com – 21,13 mln użytkowników (wzrost o 329,79 tys.).

Spośród pierwszej dziesiątki zyskały użytkowników serwisy grup: RAS Polska – 20,87 mln użytkowników (wzrost o 543,94 tys.), Interia.pl – 18,21 mln (o 218,85 tys.), OLX – 16,57 mln (o 114,50 tys.), Gazeta.pl – 16,48 mln (o 361,39 tys.) i Polska Press – 16,20 mln (o 163,27 tys.).

Spadki zanotowały Youtube.com – 19,21 mln (o 48,57 tys.) i serwisy Grupy Allegro – 17,49 mln (o 18,56 tys.).

Serwisy Grupy Google dziennie odwiedzało średnio 13,36 mln użytkowników, Grupy WP – 6,29 mln, Facebook.com – 7,93 mln, Grupy RAS Polska – 6,13 mln, Youtube.com – 5,60 mln.

W rankingu domen we wrześniu prowadziła Google.pl, która miała 23,04 mln użytkowników (spadek o 19,99 tys. w porównaniu z sierpniem). Dalej znalazły się: Facebook.com – 21,13 mln (wzrost o 329,79 tys.), Google.com – 20,99 mln (spadek o 976,97 tys.), Youtube.com – 19,21 mln (spadek o 48,57 tys.). Czołówkę zamyka Onet.pl z wynikiem 17,32 mln (wzrost o 567,62 tys.), która wyprzedziła w zestawieniu Allegro.pl – 16,78 mln (spadek o 22,30 tys.). W pierwszej dziesiątce znalazły się też: Wp.pl – 15,71 mln (wzrost o 296,11 tys.), Interia.pl – 13,31 mln (spadek o 448,62 tys.), Olx.pl – 13,28 mln (spadek o 216,23 tys.) i Wikipedia.org – 13,09 mln (wzrost o 788,83 tys.).

Najpopularniejszą aplikacją według badania był YouTube – korzystało z niego 14,81 mln internautów (spadek o 1,48 mln). Najpopularniejszą polską aplikacją był Rossmann PL – 3,93 mln (spadek o 28,60 tys.).

Liczba internautów w Polsce we wrześniu wyniosła ogółem 27,4 mln (na komputerach osobistych i laptopach – 23 mln, a na smartfonach i tabletach – 22,7 mln).

(PD, 11.10.2018)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo