Dział: RADIO

Dodano: Wrzesień 07, 2018

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Tok FM przed wyborami przeprowadzi akcję "Usłysz swoje miasto"

Radio Tok FM ponownie organizuje akcję "Usłysz swoje miasto" przed wyborami samorządowymi.

Akcja rozpocznie się 11 września w Białymstoku. Następnie Tok FM zawita do: Radomia, Łodzi, Wrocławia, Poznania, Szczecina, Krakowa, Katowic, Gdańska, Torunia, Lublina i – na koniec – do Warszawy (18 października). Rozgłośnia odwiedzać będzie miasta we wtorki i czwartki. W każdym z nich zorganizowana zostanie debata z kandydatami na prezydenta, która transmitowana będzie na antenie Tok FM i na stronie Tokfm.pl. Poprowadzą je dziennikarze stacji: Agata Kowalska, Michał Janczura, Małgorzata Waszkiewicz, Jakub Medek i Mikołaj Lizut. Debaty poprzedzą relacje reporterskie z odwiedzanego miasta, emitowane w sześciu odcinkach. Dodatkowo, po zakończeniu debaty, stacja będzie po 20 nadawać program "Hyde Park", w którym Paweł Sulik wraz ze słuchaczami skomentuje debaty i odniesie się do poruszanych w nich zagadnień.

W czasie akcji "Usłysz swoje miasto" we wtorki i czwartki nie będzie audycji "Salon radia Tok FM", a programy "Kultura osobista" i "Codzienny magazyn motoryzacyjny" w te dni mają być dostępne w formie podcastów.

Radio Tok FM po raz pierwszy akcję "Usłysz swoje miasto" zorganizowało przed wyborami samorządowymi w 2014 roku. W 2015 roku przed wyborami prezydenckimi stacja przeprowadziła akcję "Usłysz swojego prezydenta", a przed wyborami parlamentarnymi - "Usłysz swojego posła". Z kolei w 2017 roku odbyła się akcja "Usłysz swoją szkołę” obejmująca cykl debat poświęconych skutkom reformy edukacji.

(KOZ, 07.09.2018)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo

Dział: RADIO

Dodano: Wrzesień 08, 2018

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Lokalne radio z Białegostoku zakończyło nadawanie, bo właściciel koncesji zmarł

Radio Jard II nadawało od 2001 roku

Radio Jard II z Białegostoku musiało zakończyć nadawanie, bo zmarł właściciel, na którego wydana była koncesja. Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji przed jego śmiercią nie przeniosła jej na spółkę.

Białostocki przedsiębiorca Jarosław Dziemian, który zmarł w połowie sierpnia po wielomiesięcznej chorobie, prowadził w Białymstoku dwie rozgłośnie: Radio Jard i Radio Jard II. Na obie miał wydane imienne koncesje. W czerwcu zwrócił się do KRRiT o przeniesienie ich na spółkę Jard Jarosław Dziemian i Wspólnicy. W przypadku koncesji Radia Jard regulator się na to zgodził. Jednak już wcześniej, w lutym br., Krajowa Rada wszczęła procedurę cofnięcia koncesji Radiu Jard II i w związku z tym w lipcu zawiesiła postępowanie dotyczące przeniesienia koncesji tej stacji na spółkę Jard Jarosław Dziemian i Wspólnicy. Ponieważ koncesji nie można dziedziczyć, pozwolenie na nadawanie Radia Jard II wygasło wraz ze śmiercią Dziemiana.

KRRiT w najbliższym czasie rozpisze konkurs na zwolnioną przez Radio Jard II częstotliwość 103,9 MHz w Białymstoku. - Weźmiemy w nim udział - mówi Wojciech Kuczyński, redaktor naczelny Radia Jard i Radia Jard II.

Podobna sytuacja zdarzyła się trzy lata temu: w Bartoszycach musiało przestać nadawać Radio Eska Bartoszyce, bo zmarł Aleksander Godlewski, na którego wydana była koncesja. Dalszym prowadzeniem radia zainteresowany był jego syn Mariusz Godlewski. Spółka Radio Bartoszyce, którą kieruje, po wygraniu konkursu odzyskała częstotliwość i wiosną 2018 roku Radio Bartoszyce wznowiło nadawanie.

Z kolei w 2006 roku w Szczecinie nadawanie zakończyła naziemna TV Gryf po śmierci Łukasza Borowieckiego, założyciela stacji i właściciela koncesji. Dziedzicząca po nim wdowa Monika Borowiecka była zainteresowana prowadzeniem stacji, spółka Telewizja Gryf wystartowała w konkursie na częstotliwość analogową, ale KRRiT przyznała ją TV Puls.
W fali luty-lipiec 2018 Radio Jard miało w Białymstoku 3,3 proc. udziału w czasie słuchania, a Radio Jard II - 0,3 proc. (badanie Radio Track, realizowane przez Kantar Millward Brown).

(KOZ, 08.09.2018)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.