Spadek liczby użytkowników Snapchata nie wpłynął na jego wyniki finansowe
(fot. Pixabay.com)
Mimo spadku liczby użytkowników serwisu społecznościowego Snapchat grupa internetowa Snap, jego właściciel, zaprezentowała dobre wyniki za drugi kwartał.
Średnia liczba aktywnych użytkowników Snapchata w okresie od początku marca do końca czerwca wyniosła 188 mln. Oznacza to wzrost w stosunku do tego okresu rok wcześniej o 8 proc., ale jednocześnie 2-proc. spadek w porównaniu z pierwszym kwartałem br.
To pierwszy kwartalny spadek liczby użytkowników w siedmioletniej historii serwisu. Mimo to wyniki amerykańskiej grupy w minionym kwartale były lepsze od oczekiwań analityków z Wall Street. Przychody wzrosły o 44 proc. rok do roku, do poziomu 262,3 mln dol. Zmniejszyły się natomiast straty - o 20 proc., do 353 mln dol.
Snap ujawnił, że saudyjski książę i miliarder Alwalid bin Talal zainwestował w firmę kwotę 250 mln dol. Należący do niego fundusz inwestycyjny Kingdom Holding Company kontroluje obecnie 2,3 proc. udziałów grupy Snap.
(LL, 09.08.2018)