Dział: RADIO

Dodano: Sierpień 03, 2018

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Była szefowa muzyczna Radia Zet odpowiada za muzykę Złotych Przebojów

Joanna Sołtysiak wcześniej była dyrektor muzyczną Radia Zet (fot. Przemysław Pączkowski)

Joanna Sołtysiak, była dyrektor muzyczna Radia Zet (Eurozet), została dyrektorem muzycznym sieci Radio Złote Przeboje (Grupa Radiowa Agory) - to nowe stanowisko.

Do tej pory decyzje w zakresie muzyki podejmował zespół redakcji muzycznej Grupy Radiowej Agory pod kierownictwem Krzysztofa Janura, dyrektora muzycznego grupy.

Joanna Sołtysiak od kwietnia 2015 roku do maja 2017 roku była dyrektor muzyczną Radia Zet, a wcześniej, od sierpnia 2007 roku, wicedyrektor muzyczną tej stacji. Przedtem pracowała w poznańskich rozgłośniach Agory (Radiu Złote Przeboje, Pop FM, Blue FM i Radiu Wielkopolska). Pracę zaczynała w studenckim Radiu Afera.

(KOZ, 03.08.2018)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo

Dział: RADIO

Dodano: Sierpień 06, 2018

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Radio Szczecin z największym zyskiem, a Radio Poznań z najwyższą stratą

Spośród 16 regionalnych rozgłośni publicznych, które złożyły sprawozdania finansowe w Krajowym Rejestrze Sądowym, w 2017 roku najwyższe przychody ze sprzedaży uzyskało Radio Wrocław. Tylko pięć rozgłośni zamknęło rok zyskiem - największy miało Radio Szczecin. Największą stratę przyniosło Radio Poznań, co zarząd tłumaczy sytuacją polityczną.

Jak podała Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji, z 2017 roku spółki regionalne otrzymały z abonamentu radiowo-telewizyjnego i ze środków z rekompensaty łącznie 188,67 mln zł. Najwięcej dostały Radio Kraków (12,22 mln zł), Radio Gdańsk (11,92 mln zł) i mazowieckie Radio dla Ciebie (11,59 mln zł).

Z danych złożonych w KRS wynika, że 2017 rok na plusie zakończyły Radio Szczecin (754,6 tys. zł zysku netto), Radio Kielce (542,2 tys. zł), Radio PiK z Bydgoszczy (97,1 tys. zł), Radio Lublin (96,6 tys. zł), Radio Zachód z Zielonej Góry (19,4 tys. zł).

Największe przychody ze sprzedaży miało Radio Wrocław - 17,89 mln zł i były o 6,7 proc. większe niż w 2016 roku. Spółka o 6,9 proc. - do 4,03 mln zł - zwiększyła wpływy z reklam i sponsoringu. W efekcie wrocławska rozgłośnia nieznacznie, bo o 0,4 proc., zwiększyła stratę do 671,1 tys.

Radio Wrocław w sprawozdaniu zwróciło uwagę, że w ostatnim kwartale 2017 roku Audytorium 17 (porozumienie handlowe rozgłośni regionalnych) rozpoczęło pozyskiwanie lokalnych klientów. Spółka podała, że Audytorium 17 może sprzedawać kampanie reklamowe z rabatem do 74 proc.

"W związku z powyższym w kilku przypadkach straciliśmy klientów, którzy za naszym pośrednictwem kupowali reklamy z rabatami na poziomie 50-60%" - podano i wskazano, że "straty finansowe tylko w ostatnim kwartale to ok. 30 tysięcy złotych".

Kolejne pod względem wysokości przychodów ze sprzedaży jest Radio Kraków - 15,68 mln zł (wzrost o 10,2 proc.). Strata tej rozgłośni wyniosła 2,1 mln zł i była o 12,7 proc. niższa niż rok wcześniej. Większą stratę - 2,36 mln zł - miało tylko Radio Poznań (spółka powiększyła ją o 71,9 proc.). Przychody radia z Poznania wzrosły zaledwie o 1,7 proc., do 13,87 mln zł. "Sytuacja polityczna w kraju spowodowała trudności na rynku reklamowym dla publicznych rozgłośni radiowych, który stanowi drugie, po abonamencie źródło pozyskiwania przychodów. Wobec niewystarczającej ilości przychodów, a koniecznym zwiększeniu kosztów spółka poniosła stratę finansową" - napisał zarząd Radia Poznań w sprawozdaniu. Do połowy lipca br. prezesem Radia Poznań był Filip Rdesiński, który odszedł z zarządu, aby zostać prezesem Polskiej Fundacji Narodowej.

Do rozgłośni publicznych o największych przychodach należą także Radio Szczecin - 13,93 mln zł (wzrost o 11,9 proc.) i Radio Lublin - 13,51 mln zł (wzrost o 9,1 proc.).
Do piątku 3 sierpnia w Krajowym Rejestrze Sądowym nie było dostępne sprawozdanie Radia Gdańsk. (KOZ)

 

 

(KOZ, 06.08.2018)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo