Dział: RADIO

Dodano: Lipiec 31, 2018

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Juliusz Braun proponuje konkurs na prezesa Radia Poznań

Juliusz Braun (fot. Sławek / Flickr.com / CC BY-SA 2.0)

Juliusz Braun z Rady Mediów Narodowych zaproponował przeprowadzenie konkursu na stanowisko prezesa publicznego Radia Poznań. Napisał w tej sprawie do pozostałych członków Rady, ale nie spodziewa się, żeby propozycja zyskała większość.

"W niedawnym liście związanym z sytuacją w Instytucie Teatralnym, minister kultury, wicepremier Piotr Gliński stwierdził, iż konkurs »jest to najlepsza forma wyłaniania kandydata na dyrektora publicznej instytucji, rekomendowana w państwie prawa«" – napisał Juliusz Braun. "Zwracam na to uwagę w nadziei, że pan przewodniczący Krzysztof Czabański weźmie pod uwagę stanowisko prof. Piotra Glińskiego, który pełni również funkcję walnego zgromadzenia akcjonariuszy w spółkach medialnych, ustalając procedurę powołania prezesa zarządu Radia Poznań, a także przy kolejnych decyzjach personalnych Rady Mediów Narodowych" – napisał Braun.

– O Radiu Poznań będziemy rozmawiać na posiedzeniu RMN. Proszę wybaczyć, ale pośrednictwo mediów nie jest tu potrzebne – ucina Krzysztof Czabański pytany, jak odpowie na tę propozycję.

– Akurat wpadł mi taki cytat wicepremiera Glińskiego. Ale nie sądzę, żeby to się miało udać – mówi Juliusz Braun (rekomendowany do RMN przez PO). W pięcioosobowej Radzie trzech członków to posłowie Prawa i Sprawiedliwości.

Wcześniej np. Grzegorz Podżorny (w Radzie z rekomendacji Kukiz'15) proponował konkurs na prezesa Polskiej Agencji Prasowej (nie doszło do niego). RMN organizowała konkursy na prezesa Telewizji Polskiej i Polskiego Radia.

W połowie lipca ze stanowiska prezesa Radia Poznań zrezygnował Filip Rdesiński (został prezesem Polskiej Fundacji Narodowej). Czasowo rozgłośnią kieruje prokurent Witold Gładkij.

Poznańska "Gazeta Wyborcza" wśród potencjalnych następców Rdesińskiego wymieniła, obok Gładkija, także Piotra Bernatowicza (publicysta Radia Poznań i TVP Poznań), Jolantę Hajdasz (dyrektor Centrum Monitoringu Wolności Prasy SDP, w przeszłości dyrektor TVP Poznań), Macieja Mazurka (były dziennikarz TVP Poznań) i Przemysława Terleckiego (były dziennikarz TVP Poznań i Radia Merkury, szef firmy Face Media).

(KOZ, 31.07.2018)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo

Dział: RADIO

Dodano: Sierpień 02, 2018

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Przychody Radia Wnet po raz pierwszy sięgnęły 1 mln zł

Prezesem i większościowym udziałowcem Radia Wnet jest Krzysztof Skowroński (screen radiownet.pl)

Spółka Radio Wnet, nadawca internetowego Radia Wnet, w 2017 roku zwiększyła przychody ze sprzedaży o jedną piątą - do 1 mln zł, a jej zysk netto wyniósł 15 tys. zł.

W porównaniu z 2016 rokiem przychody spółki wzrosły o 21,1 proc., lecz zysk netto zmalał o 82,1 proc. Koszty działalności operacyjnej wyniosły 1,2 mln zł i były o 35,8 proc. wyższe niż rok wcześniej. Na wynagrodzenia przeznaczono 617,4 tys. zł - co oznacza wzrost o 59,5 proc. wobec poprzedniego roku. Spółka w 2017 roku zatrudniała dwóch pracowników na umowę o pracę.

Na koniec 2017 roku zobowiązania długoterminowe Radia Wnet wyniosły 141,9 tys. zł - były to otrzymane pożyczki w wysokości 97,2 tys. zł powiększone o odsetki. Zysk wypracowany w minionym roku przeznaczony został na pokrycie strat z poprzednich okresów.

Prezesem i większościowym udziałowcem Radia Wnet (ma 70 proc. udziałów) jest Krzysztof Skowroński. Po 10 proc. mają: Olgierd Dubowik, Lucjan Siwczyk (główny inwestor TV Republika) i Andrzej Nasiadek.

Radio Wnet występowało do Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji o dobór częstotliwości w Warszawie - obecnie regulator przyjmuje zgłoszenia chętnych na częstotliwości w Warszawie i Krakowie wykorzystywane wcześniej przez Radio Bajka.

(KOZ, 02.08.2018)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo