WP domaga się przeprosin za Suwarta  |  Hochland wybiera nową agencję  |  TVP chwali się 1913 aplikacjami  |  Co z tegorocznym festiwalem w Opolu?  |  Agora chce pozyskać finansowanie  |  Oglądalność "Love Island" w TV 4  |  Ruszył serwis współtworzony przez "Wyborczą"  |  PAP przed drugą turą  |  Radio Lublin zmieniło szefa  |  Telewizja WP i Nowa TV zyskały  |  Kobieta.wp.pl znów liderem  |  "Jestem z Polski" w TVN Style  |  TVP pokaże koncert na 20. rocznicę wejścia do UE  |  Wydanie specjalne tygodnika "Motor"  |  FoodCare rezygnuje  |  OneDayMore nowym klientem  |  Lavazza przedłuża umowę  |  EBU awansuje Liz Corbin na dyrektorkę  |  SAG-AFTRA zabezpiecza interesy wykonawców przed AI  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 45 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

WP domaga się przeprosin za Suwarta  |  Hochland wybiera nową agencję  |  TVP chwali się 1913 aplikacjami  |  Co z tegorocznym festiwalem w Opolu?  |  Agora chce pozyskać finansowanie  |  Oglądalność "Love Island" w TV 4  |  Ruszył serwis współtworzony przez "Wyborczą"  |  PAP przed drugą turą  |  Radio Lublin zmieniło szefa  |  Telewizja WP i Nowa TV zyskały  |  Kobieta.wp.pl znów liderem  |  "Jestem z Polski" w TVN Style  |  TVP pokaże koncert na 20. rocznicę wejścia do UE  |  Wydanie specjalne tygodnika "Motor"  |  FoodCare rezygnuje  |  OneDayMore nowym klientem  |  Lavazza przedłuża umowę  |  EBU awansuje Liz Corbin na dyrektorkę  |  SAG-AFTRA zabezpiecza interesy wykonawców przed AI  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 45 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

WP domaga się przeprosin za Suwarta  |  Hochland wybiera nową agencję  |  TVP chwali się 1913 aplikacjami  |  Co z tegorocznym festiwalem w Opolu?  |  Agora chce pozyskać finansowanie  |  Oglądalność "Love Island" w TV 4  |  Ruszył serwis współtworzony przez "Wyborczą"  |  PAP przed drugą turą  |  Radio Lublin zmieniło szefa  |  Telewizja WP i Nowa TV zyskały  |  Kobieta.wp.pl znów liderem  |  "Jestem z Polski" w TVN Style  |  TVP pokaże koncert na 20. rocznicę wejścia do UE  |  Wydanie specjalne tygodnika "Motor"  |  FoodCare rezygnuje  |  OneDayMore nowym klientem  |  Lavazza przedłuża umowę  |  EBU awansuje Liz Corbin na dyrektorkę  |  SAG-AFTRA zabezpiecza interesy wykonawców przed AI  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 45 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Dział: PRASA

Dodano: Lipiec 15, 2018

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

W Krakowie wychodzi dwutygodnik dla Ukraińców

Bezpłatny dwutygodnik "Krakiv" ukazuje się w nakładzie 6 tys. egz. (fot. Krakiv.pl)

Po serwisie internetowym skierowanym do Ukraińców na rynku prasowym w Krakowie ukazał się bezpłatny dwutygodnik "Krakiv" wydany przez spółkę Krakiv.

"Krakiv" jest bezpłatnym dwutygodnikiem dla Ukraińców informującym o Krakowie, liczy osiem stron, od środy 11 lipca rozdawany jest w Krakowie przed Małopolskim Urzędem Wojewódzkim, uczelniami oraz siedzibami fundacji. Tytuł ukazał się w nakładzie 6 tys. egz. – Ukraińcy stanowią coraz większą grupę mieszkańców Krakowa, dlatego postanowiliśmy uruchomić dla nich media. Miesiąc temu wystartował serwis Krakiv.pl, a teraz wydaliśmy dwutygodnik "Krakiv". Mamy zapewnione finansowanie już na sześć najbliższych wydań – mówi Patryk Salamon, redaktor naczelny "Krakiv", który szefuje także serwisowi LoveKrakow.pl.

W pierwszym numerze dwutygodnika są dwie reklamy i dwa artykuły sponsorowane. – Na zakup reklam zdecydowały się wypożyczalnia samochodów, deweloper i szkoła policealna. W kolejnych numerach pojawią się reklamy firm prowadzących rekrutacje do pracy. Trwają rozmowy z jednym z banków – informuje Salamon. Teksty do serwisu internetowego i do dwutygodnika tworzą pracownicy redakcji LoveKrakow.pl, a następnie teksty są tłumaczone. Od sierpnia do zespołu dołączy redaktor, który przyjedzie do Polski z Odessy.
Wydawca "Krakiv" nie jest jedynym, który dostrzegł nową grupę docelową. Od kwietnia działa serwis UAinKrakow.pl (4Media) przygotowywany po ukraińsku i rosyjsku. Jego wydawcą jest spółka 4Media, do której należy polskojęzyczny KRKnews.pl. Serwis zawiera informacje dotyczące Krakowa, propozycje spędzania wolnego czasu i porady dotyczące pobytu i pracy w Polsce.

- Projekty medialne skierowane do Ukraińców są dobrym ruchem wydawców. Grupa docelowa jest bardzo duża, więc znajdą się podmioty, które będą chciały reklamować swoje usługi i produkty przeznaczone dla cudzoziemców. W dużych miastach to pewny sukces – ocenia Alicja Molenda, była prezes Stowarzyszenia Gazet Lokalnych, wydawca "Przełomu - Tygodnika Ziemi Chrzanowskiej". Dodaje, że sama także analizuje lokalny rynek wydawniczy pod kątem odbiorców z Ukrainy. – Prawdopodobnie jesienią w naszym tygodniku zacznie się ukazywać jedna strona w języku ukraińskim. Rozważam także uruchomienie projektu internetowego – ujawnia.

(JOK, 15.07.2018)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter

PODOBNE ARTYKUŁY

Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.