Dział: INTERNET

Dodano: Lipiec 12, 2018

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

PBI/Gemius: Grupa Wirtualna Polska i Grupa Gazeta.pl zyskały w czerwcu

Grupa Wirtualna Polska ponownie znalazła się przed Onet-RAS Polska w rankingu wydawców internetowych pod względem liczby realnych użytkowników. Pozycję poprawiła również Grupa Gazeta.pl, która wyprzedziła Grupę Polska Press – wynika z danych PBI/Gemius za czerwiec 2018 roku.

Liderem polskiego internetu pozostaje Grupa Google, która miała w czerwcu 26,2 mln użytkowników – o 39,35 tys. mniej niż w maju tego roku. Drugi był Facebook.com z 21,49 mln użytkowników (spadek o 194,51 tys.). Dalej są: Grupa Wirtualna Polska – 20,96 mln (wzrost o 127,46 tys.) i Grupa Onet-RAS Polska – 20,79 mln (spadek o 63,67 tys.). Grupa WP wyprzedziła Onet-RAS Polska już drugi raz w tym roku – poprzednio zdarzyło się to w kwietniu (po raz pierwszy od ponad dwóch lat).
Dziesiątkę największych wydawców internetowych uzupełniają: YouTube.com – 19,48 mln (spadek o 359,21 tys.), Grupa Interia.pl – 18,65 mln (spadek o 316,06 tys.), Grupa Allegro – 17,17 mln (spadek o 148,34 tys.), Grupa OLX – 16,23 mln (spadek o 9,8 tys.), Grupa Gazeta.pl – 16,18 mln (wzrost o 100,21 tys.) i Grupa Polska Press – 16,04 mln (spadek o 126,3 tys.).
W czerwcowym rankingu domen prowadzą Google.pl – 23,4 mln internautów (spadek o 479,09 tys.) i Google.com – 22,8 mln (wzrost o 743,93 tys.). Dalej są Facebook.com – 21,49 mln (spadek o 194,51 tys.), YouTube.com – 19,48 mln (spadek o 359,21 tys.), Onet.pl – 17,36 mln (wzrost o 108,32 tys.), Allegro.pl – 16,52 mln (spadek o 201,52 tys.), Wp.pl – 15,84 mln (wzrost o 683,16 tys.), Wikipedia.org – 13,7 mln (spadek o 1,05 mln), Interia.pl – 13,69 mln (wzrost o 5,81 tys.), Olx.pl – 13,15 mln (spadek o 187,05 tys.) i Gazeta.pl – 9,74 mln (spadek o 148,17 tys.).
Najpopularniejszą aplikacją mobilną według badania PBI/Gemius jest aplikacja Google - korzysta z niej 16,2 mln polskich użytkowników internetu (wzrost o 1,07 mln).
Liczba internautów w Polsce w czerwcu 2018 roku wyniosła 27,2 mln (na komputerach osobistych i laptopach – 23,2 mln, a na smartfonach i tabletach – 22 mln). (MK)

 

(MK, 12.07.2018)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo

Dział: INTERNET

Dodano: Lipiec 12, 2018

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Blowek w czerwcu zwiększył przewagę na YouTube nad SA Wardegą

Singiel "Małomiasteczkowy" Dawida Podsiadły był najczęściej oglądanym polskojęzycznym materiałem umieszczonym w czerwcu na YouTube. Najwięcej subskrybentów pod koniec miesiąca miał natomiast Blowek, który już na początku czerwca wyprzedził SA Wardegę i od tego czasu zwiększa swoją przewagę – wynika z raportu firmy Sotrender.

Wśród materiałów opublikowanych na YouTube w czerwcu tego roku najpopularniejszy był zamieszczony 6 czerwca singiel Dawida Podsiadły "Małomiasteczkowy" (kanał DawidPodsiadloVEVO) zapowiadający nowy album muzyka – teledysk wyświetlano 6,46 mln razy. Drugie miejsce zajął opublikowany 7 czerwca utwór "Róże" zespołu Defis (5,78 mln wyświetleń na kanale Defis Oficjalny), a trzecie – zamieszczony dzień wcześniej teledysk piosenki "Eva" w wykonaniu Cleo z gościnnym udziałem Mesajaha (5,39 mln wyświetleń, kanał CleoVEVO).
Najwięcej subskrybentów na polskim YouTube miały na koniec czerwca kanały: Blowek – 3,63 mln, SA Wardega – 3,61 mln, Stuu – 3,27 mln, reZigiusz – 3,21 mln i Abstrachuje TV – 3,12 mln. Choć od początku 2018 roku SA Wardega udostępnił tylko dwa filmy (ostatni 29 marca), nadal przybywa mu subskrypcji, jednak w niższym tempie niż Karolowi Gązwie (Blowkowi) i innym popularnym kanałom. Najwyższy wzrost w pierwszej piątce polskich youtuberów odnotował Stuu, który zwiększył liczbę subskrypcji o 5 proc. względem maja, wyprzedzając tym samym reZigiusza.

(MK, 12.07.2018)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo