Dział: PRZEGLąD MEDIóW

Dodano: Lipiec 11, 2018

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Polsat zaoferował kablówkom kanały premium z Ligą Mistrzów

(fot. Pixabay.com)

Do piątku sieci kablowe mają podjąć decyzję, czy wyłożą pieniądze na zakup pakietu „Polsat Sport Premium”, w którym znajdą się dwa kanały o tej nazwie oraz cztery programy okazjonalne z meczami Ligi Mistrzów i Ligi Europy - poinformował „Dziennik Gazeta Prawna”. 

Według informacji „DGP” opłata za pakiet uzależniona jest od liczby klientów danego operatora mających dostęp do Polsatu Sport. Od każdego sieć kablowa zapłaci 10 euro za sezon, a oferta Polsatu dotyczy łącznie trzech sezonów do jakich ma prawa. 

Polsat przedstawił ofertę innym operatorom płatnej telewizji w miniony piątek i dał tydzień na poinformowanie o decyzji. 

(PAZ, 11.07.2018)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo

Dział: PRZEGLąD MEDIóW

Dodano: Lipiec 16, 2018

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Polskie Radio i Telewizja Polska odliczą mniej VAT i stracą miliony złotych

(fot. Pixabay.com)

Naczelny Sąd Administracyjny orzekł, że działalność misyjna, finansowana z abonamentu, nie jest działalnością gospodarczą. To oznacza, że Polskie Radio i TVP odliczą mniej VAT - donosi „Dziennik Gazeta Prawna”.

Chodzi o przepis obowiązujący od 1 stycznia 2016 roku, który zmienił zasady zwrotu VAT od towarów i usług wykorzystywanych jednocześnie do działalności zwolnionej z tego podatku i takiej, która nie jest zwolniona. Im więcej czyn­ności niebędących działal­nością, tym mniej podatku do odliczenia.

Na początku 2017 roku przed Wojewódzkim Sądem Administracyjnym zapadły wyroki niekorzystne dla mediów publicznych. Wyrok NSA również jest nie po myśli władz Polskiego Radia i TVP. 

Fiskus od początku stoi na stanowisku, że prowadzona przez Polskie Radio i TVP działalność misyjna spełnia definicję „działalności innej niż gospodarcza”, ponieważ media publiczne utrzymują się nie tylko z reklam i innych komercyjnych źródeł, ale także z abonamentu będącego rodzajem daniny publicznej. 

NSA nie zgodził się z tym, że wpływy z opłat abona­mentowych są przeznacza­ne wyłącznie na pokrycie ogólnych kosztów działal­ności. Sąd podkreśli, że skoro opłata abonamentowa nie jest przymusowa, to nie jest wynagrodzeniem. Tym samym czynności realizowane w jej ramach są poza VAT. 

Jak informuje „DGP”, przy takiej wykładni media publiczne odliczą mniej VAT. Polskie Radio traci ok. 15 mln zł rocznie, a TVP nawet 100 mln zł. 

(PAZ, 16.07.2018)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo