Maciej Świrski ignoruje ultimatum  |  WP domaga się przeprosin za Suwarta  |  Hochland wybiera nową agencję  |  TVP chwali się 1913 aplikacjami  |  Co z tegorocznym festiwalem w Opolu?  |  Agora chce pozyskać finansowanie  |  Oglądalność "Love Island" w TV 4  |  Ruszył serwis współtworzony przez "Wyborczą"  |  PAP przed drugą turą  |  Radio Lublin zmieniło szefa  |  Telewizja WP i Nowa TV zyskały  |  Kobieta.wp.pl znów liderem  |  "Jestem z Polski" w TVN Style  |  TVP pokaże koncert na 20. rocznicę wejścia do UE  |  Wydanie specjalne tygodnika "Motor"  |  FoodCare rezygnuje  |  OneDayMore nowym klientem  |  Lavazza przedłuża umowę  |  EBU awansuje Liz Corbin na dyrektorkę  |  SAG-AFTRA zabezpiecza interesy wykonawców przed AI  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 45 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Maciej Świrski ignoruje ultimatum  |  WP domaga się przeprosin za Suwarta  |  Hochland wybiera nową agencję  |  TVP chwali się 1913 aplikacjami  |  Co z tegorocznym festiwalem w Opolu?  |  Agora chce pozyskać finansowanie  |  Oglądalność "Love Island" w TV 4  |  Ruszył serwis współtworzony przez "Wyborczą"  |  PAP przed drugą turą  |  Radio Lublin zmieniło szefa  |  Telewizja WP i Nowa TV zyskały  |  Kobieta.wp.pl znów liderem  |  "Jestem z Polski" w TVN Style  |  TVP pokaże koncert na 20. rocznicę wejścia do UE  |  Wydanie specjalne tygodnika "Motor"  |  FoodCare rezygnuje  |  OneDayMore nowym klientem  |  Lavazza przedłuża umowę  |  EBU awansuje Liz Corbin na dyrektorkę  |  SAG-AFTRA zabezpiecza interesy wykonawców przed AI  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 45 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Maciej Świrski ignoruje ultimatum  |  WP domaga się przeprosin za Suwarta  |  Hochland wybiera nową agencję  |  TVP chwali się 1913 aplikacjami  |  Co z tegorocznym festiwalem w Opolu?  |  Agora chce pozyskać finansowanie  |  Oglądalność "Love Island" w TV 4  |  Ruszył serwis współtworzony przez "Wyborczą"  |  PAP przed drugą turą  |  Radio Lublin zmieniło szefa  |  Telewizja WP i Nowa TV zyskały  |  Kobieta.wp.pl znów liderem  |  "Jestem z Polski" w TVN Style  |  TVP pokaże koncert na 20. rocznicę wejścia do UE  |  Wydanie specjalne tygodnika "Motor"  |  FoodCare rezygnuje  |  OneDayMore nowym klientem  |  Lavazza przedłuża umowę  |  EBU awansuje Liz Corbin na dyrektorkę  |  SAG-AFTRA zabezpiecza interesy wykonawców przed AI  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 45 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Dział: INTERNET

Dodano: Lipiec 02, 2018

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Facebook zwalcza clickbaity w polskich wpisach

System Facebooka rozpoznaje różne rodzaje treści mających sztucznie podbić zaangażowanie użytkowników (fot. materiały prasowe)

Facebook rozszerzył działanie systemu zwalczającego tzw. engagement bait o kolejne języki, w tym polski. Algorytmy serwisu automatycznie rozpoznają clickbaitowe wpisy i ograniczają ich widoczność w aktualnościach użytkowników.

Opracowany przez Facebook model uczenia maszynowego rozpoznaje różnego rodzaju treści niskiej jakości sztucznie podbijające zainteresowanie odbiorców. Dotyczy to m.in. sensacyjnych i mylących nagłówków oraz wpisów nawołujących do oznaczania znajomych lub udostępniania, komentowania i pozostawiania reakcji. Wydawcy i administratorzy fanpage'ów, korzystający z clickbaitów, muszą się liczyć z ograniczeniem zasięgów (dodatkowo zaostrzanym w razie częstego naruszania facebookowych zaleceń) oraz tym, że oflagowane przez algorytm posty będą wyświetlane niżej w aktualnościach użytkowników.

Początkowo ujawniony w grudniu 2017 roku system wyłapywał wyłącznie wpisy w języku angielskim. Od tego czasu objęto nim również treści publikowane w 13 innych językach, m.in. po arabsku, hiszpańsku, francusku i niemiecku. Aktualizacja z 25 czerwca rozszerzyła działanie systemu antyclickbaitowego na posty w kolejnych dziewięciu językach, w tym te po polsku, węgiersku i rumuńsku. Kilka dni wcześniej Tessa Lyons-Laing z zespołu Facebooka ds. zwalczania dezinformacji spotkała się w Warszawie z europejskimi dziennikarzami, by mówić o tym i innych rozwiązaniach służących ograniczaniu widoczności niepożądanych i mylących treści.

(MK, 02.07.2018)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.