Dział: INTERNET

Dodano: Lipiec 02, 2018

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Facebook zwalcza clickbaity w polskich wpisach

System Facebooka rozpoznaje różne rodzaje treści mających sztucznie podbić zaangażowanie użytkowników (fot. materiały prasowe)

Facebook rozszerzył działanie systemu zwalczającego tzw. engagement bait o kolejne języki, w tym polski. Algorytmy serwisu automatycznie rozpoznają clickbaitowe wpisy i ograniczają ich widoczność w aktualnościach użytkowników.

Opracowany przez Facebook model uczenia maszynowego rozpoznaje różnego rodzaju treści niskiej jakości sztucznie podbijające zainteresowanie odbiorców. Dotyczy to m.in. sensacyjnych i mylących nagłówków oraz wpisów nawołujących do oznaczania znajomych lub udostępniania, komentowania i pozostawiania reakcji. Wydawcy i administratorzy fanpage'ów, korzystający z clickbaitów, muszą się liczyć z ograniczeniem zasięgów (dodatkowo zaostrzanym w razie częstego naruszania facebookowych zaleceń) oraz tym, że oflagowane przez algorytm posty będą wyświetlane niżej w aktualnościach użytkowników.

Początkowo ujawniony w grudniu 2017 roku system wyłapywał wyłącznie wpisy w języku angielskim. Od tego czasu objęto nim również treści publikowane w 13 innych językach, m.in. po arabsku, hiszpańsku, francusku i niemiecku. Aktualizacja z 25 czerwca rozszerzyła działanie systemu antyclickbaitowego na posty w kolejnych dziewięciu językach, w tym te po polsku, węgiersku i rumuńsku. Kilka dni wcześniej Tessa Lyons-Laing z zespołu Facebooka ds. zwalczania dezinformacji spotkała się w Warszawie z europejskimi dziennikarzami, by mówić o tym i innych rozwiązaniach służących ograniczaniu widoczności niepożądanych i mylących treści.

(MK, 02.07.2018)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo

Dział: INTERNET

Dodano: Lipiec 02, 2018

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Facebook blokuje "polityczne" reklamy Wallmartu i P&G

(fot. Pixaby.com)

Facebook zablokował reklamy sieci handlowej Wallmart i koncernu mieszanego Procter & Gamble, ponieważ miały one “polityczny przekaz”, a nie zostały odpowiednio oznaczone przez reklamodawców.

Reklamy zostały zablokowane, ponieważ łamią wprowadzone niedawno wewnętrzne reguły mówiące o tym, że treści reklamowe zawierające kontent o charakterze politycznym, wyświetlane amerykańskim użytkownikom Facebooka, muszą być wyraźnie opisane. Poza wskazaniem politycznego przekazu reklamy obok niej musi również być prezentowana informacja o osobie, firmie lub stowarzyszeniu, które sfinansowało kampanię. Według przedstawicieli Facebooka reklama Wallmartu dotycząca tworzenia nowych miejsc pracy, a także promocyjny post P&G dotyczący ruchu LGBT, nie spełniły wymogów.

W ostatnich kilkunastu miesiącach Facebook był ostro krytykowany za dopuszczanie do publikacji niezweryfikowanych reklam politycznych. W ub.r. serwis przyznał, że w czasie kampanii prezydenckiej w USA opublikował 3 tys. reklam o charakterze politycznym, których zleceniodawcami byli pochodzący z Rosji właściciele ponad 470 nieautentycznych kont łamiących wewnętrzne regulaminy Facebooka.

(LL, 02.07.2018)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo