Szczegóły przejęcia WBD przez Netflixa. Co z TVN?  |  KRRiT nadal zalega z wypłatami  |  Skutki wprowadzenia przez Google wyszukiwania AI  |  Na polski rynek może powrócić luksusowy miesięcznik  |  Alior Bank rozpoczyna strategiczną współpracę  |  Sprzedaż miesięczników poradnikowych dla kobiet  |  Wyniki TVN w paśmie "Kuchennych rewolucji"  |  Zestawienie kanałów serialowo-filmowych  |  Plany Polsatu odnośnie seriali  |  Wyniki oglądalności serialu paradokumentalnego "Dlaczego ja?"  |  Grupa RMF wprowadziła odsłuch newsów  |  Prezenter dołącza do zespołu Radia Rekord  |  Nowy wideopodcast w Radiu Zet  |  Netto Polska wybierze agencję  |  Samsung planuje przetarg  |  Sieć dyskontów Lidl Polska startuje  |  Meta zawiera umowy na wykorzystanie przez AI materiałów mediowych  |  "The New York Times" i "Chicago Tribune" pozywają Perplexity za naruszanie praw autorskich  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 31 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Szczegóły przejęcia WBD przez Netflixa. Co z TVN?  |  KRRiT nadal zalega z wypłatami  |  Skutki wprowadzenia przez Google wyszukiwania AI  |  Na polski rynek może powrócić luksusowy miesięcznik  |  Alior Bank rozpoczyna strategiczną współpracę  |  Sprzedaż miesięczników poradnikowych dla kobiet  |  Wyniki TVN w paśmie "Kuchennych rewolucji"  |  Zestawienie kanałów serialowo-filmowych  |  Plany Polsatu odnośnie seriali  |  Wyniki oglądalności serialu paradokumentalnego "Dlaczego ja?"  |  Grupa RMF wprowadziła odsłuch newsów  |  Prezenter dołącza do zespołu Radia Rekord  |  Nowy wideopodcast w Radiu Zet  |  Netto Polska wybierze agencję  |  Samsung planuje przetarg  |  Sieć dyskontów Lidl Polska startuje  |  Meta zawiera umowy na wykorzystanie przez AI materiałów mediowych  |  "The New York Times" i "Chicago Tribune" pozywają Perplexity za naruszanie praw autorskich  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 31 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Szczegóły przejęcia WBD przez Netflixa. Co z TVN?  |  KRRiT nadal zalega z wypłatami  |  Skutki wprowadzenia przez Google wyszukiwania AI  |  Na polski rynek może powrócić luksusowy miesięcznik  |  Alior Bank rozpoczyna strategiczną współpracę  |  Sprzedaż miesięczników poradnikowych dla kobiet  |  Wyniki TVN w paśmie "Kuchennych rewolucji"  |  Zestawienie kanałów serialowo-filmowych  |  Plany Polsatu odnośnie seriali  |  Wyniki oglądalności serialu paradokumentalnego "Dlaczego ja?"  |  Grupa RMF wprowadziła odsłuch newsów  |  Prezenter dołącza do zespołu Radia Rekord  |  Nowy wideopodcast w Radiu Zet  |  Netto Polska wybierze agencję  |  Samsung planuje przetarg  |  Sieć dyskontów Lidl Polska startuje  |  Meta zawiera umowy na wykorzystanie przez AI materiałów mediowych  |  "The New York Times" i "Chicago Tribune" pozywają Perplexity za naruszanie praw autorskich  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 31 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Dział: INTERNET

Dodano: Lipiec 02, 2018

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Facebook zwalcza clickbaity w polskich wpisach

System Facebooka rozpoznaje różne rodzaje treści mających sztucznie podbić zaangażowanie użytkowników (fot. materiały prasowe)

Facebook rozszerzył działanie systemu zwalczającego tzw. engagement bait o kolejne języki, w tym polski. Algorytmy serwisu automatycznie rozpoznają clickbaitowe wpisy i ograniczają ich widoczność w aktualnościach użytkowników.

Opracowany przez Facebook model uczenia maszynowego rozpoznaje różnego rodzaju treści niskiej jakości sztucznie podbijające zainteresowanie odbiorców. Dotyczy to m.in. sensacyjnych i mylących nagłówków oraz wpisów nawołujących do oznaczania znajomych lub udostępniania, komentowania i pozostawiania reakcji. Wydawcy i administratorzy fanpage'ów, korzystający z clickbaitów, muszą się liczyć z ograniczeniem zasięgów (dodatkowo zaostrzanym w razie częstego naruszania facebookowych zaleceń) oraz tym, że oflagowane przez algorytm posty będą wyświetlane niżej w aktualnościach użytkowników.

Początkowo ujawniony w grudniu 2017 roku system wyłapywał wyłącznie wpisy w języku angielskim. Od tego czasu objęto nim również treści publikowane w 13 innych językach, m.in. po arabsku, hiszpańsku, francusku i niemiecku. Aktualizacja z 25 czerwca rozszerzyła działanie systemu antyclickbaitowego na posty w kolejnych dziewięciu językach, w tym te po polsku, węgiersku i rumuńsku. Kilka dni wcześniej Tessa Lyons-Laing z zespołu Facebooka ds. zwalczania dezinformacji spotkała się w Warszawie z europejskimi dziennikarzami, by mówić o tym i innych rozwiązaniach służących ograniczaniu widoczności niepożądanych i mylących treści.

(MK, 02.07.2018)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.