Dział: PRASA

Dodano: Czerwiec 25, 2018

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Nowy prezes IWP chce wzmocnienia praw wydawców i zachowania ciągłości kolportażu

13 czerwca Bogusław Chrabota, redaktor naczelny "Rzeczpospolitej", został prezesem Izby Wydawców Prasy (fot. materiały prasowe)

Wzmocnienie pozycji prawnej wydawców na rynku cyfrowym oraz zapewnienie ciągłości kolportażu to główne wyzwania stojące przed nowym zarządem Izby Wydawców Prasy uważa Bogusław Chrabota, nowy prezes IWP i redaktor naczelny "Rzeczpospolitej".

13 czerwca IWP wybrała władze na kolejną kadencję. Nowym prezesem został Bogusław Chrabota, redaktor naczelny "Rzeczpospolitej" (zastąpił Wiesława Podkańskiego, który był prezesem przez 15 lat).
- Mamy dwa zasadnicze wyzwania i tysiąc pomniejszych. Pierwsze to kwestia Dyrektywy o jednolitym rynku cyfrowym. Trzeba wszelkimi sposobami skończyć z kradzieżą kontentu. Wytwarzane przez nas treści powinny być powszechnie dostępne w sieci, ale za opłatą, na dokładnie takich samych zasadach jak materiały filmowe i muzyczne - mówi Bogusław Chrabota. IWP popiera projekt dyrektywy, który został już przyjęty przez komisję prawną Parlamentu Europejskiego. - Wydawcy muszą mieć wzmocnioną pozycję prawną, by przetrwać, a ich przetrwanie jest potrzebne dla zachowania równowagi w procesie informowania opinii publicznej - dodaje Chrabota.
Wśród priorytetów IWP prezes wymienia także kwestię zapewnienia ciągłości kolportażu. - Złamanie tego rynku to odcięcie od prasy obszarów, które już dziś odczuwają skutki wykluczeń, także wykluczenia cyfrowego. Dlatego rynek kolportażu prasy musi być wzmocniony - mówi Chrabota.
Nowy prezes chce też: technologizacji IWP, wzmocnienia kontaktów z partnerami zagranicznymi i zwiększenia wpływu na legislację w kwestiach dotyczących wydawców. - Chciałbym, byśmy byli w jeszcze większym stopniu niż obecnie izbą referencyjną dla innych krajów. Musimy być głośniej słyszani w Brukseli i Europie - mówi Chrabota.

(GDYJ, 25.06.2018)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo

Dział: PRASA

Dodano: Czerwiec 25, 2018

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Rosną ceny papieru gazetowego z powodu pożaru w fabryce w Kwidzynie

(fot. Pixabay.com)

Awaria w fabryce International Paper Kwidzyn sprawiła, że spadła produkcja papieru gazetowego, a jego ceny mocno wzrosły.

Awaria maszyny do produkcji papieru w Kwidzynie spowodowała, że na polski rynek trafiło wiosną br. o ok. 20-25 tys. ton papieru mniej, niż wcześniej planowano. Z tego powodu jego ceny, w zależności od gatunku, wzrosły nawet o kilkadziesiąt procent. Popyt na papier nakręcają wielkie sieci handlowe, które miesięcznie drukują miliony egzemplarzy gazetek i materiałów reklamowych.
"Mamy nadzieję, że uruchomienie maszyny w Kwidzynie ograniczy przewidzianą na 1 lipca kolejną podwyżkę cen papieru" - powiedział Polskiej Agencji Prasowej Maciej Hoffman, członek zarządu Izby Wydawców Prasy. Obecnie jego ceny dochodzą do 600-700 euro za tonę, podczas gdy przed awarią w Kwidzynie było to ok. 450 euro.
16 marca br. w International Paper Kwidzyn wybuchł pożar, w wyniku którego maszyny papiernicze zostały uszkodzone - maszyna wytwarzająca papier gazetowy do tej pory jest remontowana.

(AMS, PAP, 25.06.2018)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo

PODOBNE ARTYKUŁY