Dział: PRASA

Dodano: Czerwiec 21, 2018

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Duże spadki tytułów prawicowych, "Tygodnik Powszechny" wyprzedził "Gazetę Polską"

(fot. Pixabay.com)

O 21,40 proc. wzrosła średnia sprzedaż "Tygodnika Powszechnego" (Tygodnik Powszechny) w kwietniu 2018 roku w porównaniu z tym miesiącem 2017 roku. Wzrost średniej sprzedaży o 2,35 proc. odnotował też "Przegląd" (Fundacja Oratio Recta). Spadki o ponad 20 proc. zanotowały tygodniki prawicowe.

O 21,40 proc. wzrosła średnia sprzedaż "Tygodnika Powszechnego" (Tygodnik Powszechny) w kwietniu 2018 roku w porównaniu z tym miesiącem 2017 roku. Wzrost średniej sprzedaży o 2,35 proc. odnotował też "Przegląd" (Fundacja Oratio Recta).

Według danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy średnia sprzedaż ogółem "Polityki" (Polityka) w kwietniu 2018 roku wyniosła 103 723 egz. (spadek o 15,35 proc.). Jej główny konkurent "Newsweek Polska" (Ringier Axel Springer Polska) osiągnął średnią sprzedaż 92 540 egz. (spadek o 16,40 proc.).
Duże spadki notują tygodniki prawicowe: "Sieci" (Fratria) – 45 869 egz. (spadek o 32,40 proc.), "Tygodnik do Rzeczy" (Orle Pióro) – 35 397 egz. (spadek o 21,67 proc.), "Gazeta Polska" (Niezależne Wydawnictwo Polskie) – 28 924 egz. (spadek o 23,43 proc.). Natomiast sprzedaż tygodnika "Wprost" (PMPG Polskie Media) wyniosła 17 338 egz. (spadek o 15,35 proc.).
Z miesiąca na miesiąc rośnie sprzedaż "Tygodnika Powszechnego" - w kwietniu wyniosła 29 663 egz. (wzrost o 21,40 proc.). Wynik poprawił też lewicowy "Przegląd" – 17 396 egz. (wzrost o 2,35 proc.).
Średnia sprzedaż "Gościa Niedzielnego" (Instytut Gość Media) to 115 690 egz. (spadek o 13,69 proc.). Tygodnik z przedrukami "Angora" (Wydawnictwo Westa-Druk) sprzedawał średnio 234 344 egz. (spadek o 12,31 proc.). (JOK)

 

(a,o, 21.06.2018)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo

Dział: PRASA

Dodano: Czerwiec 22, 2018

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Zmarł Charles Krauthammer, czołowy konserwatywny publicysta amerykański

Charles Krauthammer zmarł w wieku 68 lat. Niedawno pożegnał się z czytelnikami (screen "Washington Post")

Charles Krauthammer, czołowy konserwatywny publicysta amerykański, laureat Pulitzera zmarł w czwartek wieku 68 lat – podał „Washington Post”, z którym przez lata był związany. Kilkanaście dni temu na łamach gazety pożegnał się z czytelnikami.

"Przez ostatnie dziesięć miesięcy wyjątkowo milczałem. Myślałem, że ta cisza wkrótce dobiegnie końca, ale obawiam się, że muszę wam teraz powiedzieć, że los zgotował mi coś innego" - napisał na początku czerwca Charles Krauthammer.

Poinformował, że w sierpniu ubiegłego roku przeszedł operację usunięcia guza nowotworowego w jamie brzusznej. Po stopniowym powrocie do zdrowia ostatnie badania wykazały, że rak powrócił. „To jest ostateczny wyrok. Moja walka skończyła się" - napisał Krauthammer.

W liście podziękował lekarzom i opiekunom, przyjaciołom, a także współpracownikom z dziennika "The Washington Post", telewizji Fox News i wydawnictwa Crown Publishing, którzy go wspierali "przez te trudne miesiące".

"Dziękuję moim kolegom, moim czytelnikom i moim widzom, którzy sprawili, że moja kariera stała się możliwa. Wierzę, że poszukiwanie prawdy i słusznych idei poprzez szczerą debatę i twarde argumenty jest szlachetnym przedsięwzięciem. Jestem wdzięczny, że odegrałem niewielką rolę w debatach, które pomogły kierować losem tego niezwykłego narodu. (…) Opuszczam to życie bez żalu " - napisał Charles Krauthammer.

Krauthammer z zawodu był lekarzem. Komentatorem "Washington Post" był od 1985 r., w piątkowych wydaniach gazety miał swoją kolumnę polityczną. W 1987 roku otrzymał Nagrodę Pulitzera. Publikował tez m.in. w tygodnikach "The New Republic" (1981-2011), czy "The Weekly Standard" (1983-2018), od sierpnia 2017 r. współpracował z telewizją Fox News. 

RAQ, PAP

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo

PODOBNE ARTYKUŁY