Temat: Cannes Lions

Dział: REKLAMA

Dodano: Czerwiec 18, 2018

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

"Kreatywność jest zabijana, a pracownicy agencji nie przypominają gwiazd rocka". Mocny start Cannes Lions 2018 (relacja)

Per Pedersen: współczesne agencje zatraciły ducha kreatywności (fot. Joanna Sagan)

W poniedziałek rozpoczął się światowy festiwal kreatywności Cannes Lions 2018. W tym roku przebiegać będzie w nowej, pięciodniowej odsłonie, z programem podzielonym na ścieżki tematyczne.

Pierwszy dzień otworzył wykład szefa agencji Droga5 Davida Drogi, który podkreślał konieczność zachowania własnej tożsamości i pozostania sobą w reklamowym świecie. Opowiedział o swoich doświadczeniach, karierze i momentach, które go kształtowały.

Droga dał radę słuchaczom, aby nie udawali kogoś kim nie są, bo za każdym razem – czy to przy okazji przetargu, czy prezentacji – skutek jest odwrotny, a biznes nie wychodzi.

David Droga miał jasny przekaz do uczestników festiwalu, aby wierzyli w siłę idei i kreatywności, w czasach kiedy w świat agencji reklamowych wchodzi coraz więcej graczy z różnych gałęzi biznesowych, a sam festiwal wyraźnie zmienia się.

Podczas kolejnego wykładu na scenie przeprowadzono eksperymenty, które pokazały jak znane dźwięki i lubiane melodie wpływają na nasze ciało i mózg. Wniosek i jednocześnie rekomendacja były takie, że nasz mózg "kocha", kiedy się go wykorzystuje, angażuje i pobudza.

Przedstawiciele Burger Kinga zachęcali z kolei do bycia odważnym i podejmowania decyzji, które niosą ze sobą ryzyko czy poczucie strachu. Pokazali, jak inspirując się hakerami realizować skuteczne, wywołujące emocje kampanie. Kluczowe w hackvertaisingu jest zdefiniowanie i dokładne poznanie otoczenia, w którym się działa – o czym ludzie dyskutują, co wywołuje emocje, co aktualnie jest ważne. Następnie należy określić rolę marki i jej charakter.

Mocnym punktem pierwszego dnia w Cannes było wystąpienie global creative chairmana Grey Pera Pedersena, który zdefiniował obecny stan branży kreatywnej i sformułował kilka rad do uczestników festiwalu. Mówił, że ostatni czas dla branży jest tragiczny, a agencje zatraciły ducha kreatywności. Zarządzane przez dyrektorów finansowych, rozrastają się, tracąc kontrolę i tworząc okropne prace. Jak podkreślał, pracownicy agencji przypominają ludzi korporacji, zamiast gwiazd rocka, a procesy sprawiają, że kreatywność jest zabijana.

Joanna Sagan

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo

Temat: Cannes Lions

Dział: REKLAMA

Dodano: Czerwiec 19, 2018

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Zenith: polski rynek reklamowy wzrośnie w 2018 roku o 4,8 proc.

(fot. Pexels.com)

W 2018 roku polski rynek reklamowy wzrośnie o 4,8 proc., a łączna wartość wydatków na reklamę wyniesie 7,41 mld zł netto – szacuje dom mediowy Zenith.

Zenith prognozuje, że wydatki na reklamę telewizyjną wzrosną w tym roku o 5,6 proc. – to wynik inflacji cen czasu antenowego. Z kolei wydatki na reklamę w internecie wzrosną o 8,1 proc. Wpływ na to ma odpływ widzów z tradycyjnej telewizji do internetu i zwiększająca się konsumpcja treści na urządzeniach mobilnych. Analitycy przewidują, że wydatki na reklamę radiową będą wyższe o 3,1 proc. Natomiast o 1,4 proc. spadną wydatki na reklamę OOH. Zmniejszy się też rynek reklamy prasowej: w dziennikach o 10,2 proc., a w magazynach o 9,8 proc. Dzięki zwiększającej się frekwencji w kinach wydatki na reklamę w tym medium wzrosną o 1,6 proc.

Według obliczeń Zenith globalne wydatki na reklamę wzrosną w 2018 roku o 4,5 proc., do 580 mld dolarów.

Press

(IKO, 19.06.2018)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo