Dział: PRASA

Dodano: Czerwiec 13, 2018

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Izba Wydawców Prasy ma nowego prezesa

Bogusław Chrabota, redaktor naczelny "Rzeczpospolitej", stanął na czele nowego 15-osobowego zarządu Izby Wydawców Prasy (fot. materiały prasowe)

Izba Wydawców Prasy wybrała władze na kolejną, trzyletnią kadencję. Nowym prezesem zarządu został Bogusław Chrabota, redaktor naczelny "Rzeczpospolitej". Zastąpił na tym stanowisku Wiesława Podkańskiego, który stał na czele IWP od 15 lat.

13 czerwca odbyło się 26. Walne Zgromadzenie Członków Izby Wydawców Prasy, podczas którego wybrano 15-osobowy zarząd. Wiesław Podkański powiedział "Presserwisowi", że nie kandydował na kolejną kadencję. - Na funkcji prezesa Izby Wydawców Prasy przepracowałem pięć kadencji. To nie znaczy, że wychodzę ze struktur Izby. Będę miał inne obowiązki, o których rozmawiamy, ale nie chcę w tej chwili o tym mówić - powiedział Podkański.
Wiceprezesami IWP zostali ponownie Jerzy Baczyński, redaktor naczelny tygodnika "Polityka" i prezes Polityki oraz Dorota Stanek, prezes Polska Press Grupy. Dołączył do nich Zbigniew Benbenek, przewodniczący rady nadzorczej Grupy ZPR Media.
Do nowego 15-osobowego zarządu wszedł m.in. Maciej Hoffmana, dyrektor generalny IWP. Jego miejsce zajął Marek Frąckowiak, dotychczasowy zastępca dyrektora generalnego IWP.
"Po dyskusji podczas Walnego Zgromadzenia Członków IWP, ustalono, iż wobec (r)ewolucji technologicznej i wynikających z niej zmian legislacyjnych, wobec szczególnego znaczenia jakie dla branży prasowej nabiera ochrona praw autorskich dziennikarzy i wydawców – Prezesem Izby powinien zostać cieszący się autorytetem redaktor naczelny" - poinformowała w komunikacie IWP.
Członkami zarządu Izby Wydawców Prasy na nową kadencję wybrani zostali: Jerzy Baczyński, Zbigniew Benbenek, Marcin Biegluk, Arkadiusz Gruchot. Maciej Hoffman, Bartosz Hojka, Tomasz Jażdżyński, Dominik Księski, Alicja Modzelewska, Justyna Namięta, Tomasz Namysł, Dorota Stanek, Jacek Ślusarczyk i Ewa Świstuniuk. (GDYJ)

(GDYJ, 13.06.2018)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo

Dział: PRASA

Dodano: Czerwiec 14, 2018

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Dzienniki i tygodniki z dodatkami na mundial w Rosji

"Przegląd Sportowy" w dniu rozpoczęcia mundialu ukaże się wraz z liczącym 236 stron "Skarbem Kibica" (fot. materiały prasowe)

Przed rozpoczynającymi się w czwartek Mistrzostwami Świata w piłce nożnej prasa, nie tylko sportowa, oferuje kibicom dodatki związane z turniejem.

W czwartek, czyli w dniu rozpoczęcia mundialu, wraz z „Przeglądem Sportowym" (Ringier Axel Springer) ukaże się bogato ilustrowany „Skarb Kibica", liczący 236 stron i zawierający m.in. szczegółowe informacje na temat składu reprezentacji Polski oraz terminarz mundialowych wydarzeń. Tego dnia dziennik wraz z dodatkiem będzie kosztował 8,90 zł i ukaże się w nakładzie 230 tys. egz. Będzie to dopełnienie kolekcji mundialowej, w ramach której od 25 maja co tydzień ukazywały się wydawnictwa poświęcone historii mistrzostw świata oraz największym gwiazdom turnieju w Rosji. „Przegląd Sportowy" w trakcie mistrzostw będzie miał specjalną winietę mundialową.

Ze środowym wydaniem „Sportu” (Whizz) ukazał się dodatek „Skarb na Mundial”. Na 92 stronach znalazły się m.in. składy, terminarz, komentarze, analizy i prognozy. Dziennik wraz z dodatkiem kosztuje 4,99 zł. Na mistrzostwa w Rosji „Sport” wysłał dwóch korespondentów: Mateusza Migę i Michała Zichlarza. W trakcie mundialu dziennik będzie ukazywał się w objętości powiększonej z 16 do 24 stron, z czego połowa będzie poświęcona mistrzostwom.

Do czwartkowej „Gazety Wyborczej” (Agora) będzie dołączona wkładka dla kibiców z terminarzem rozgrywek i miejscem do samodzielnego wpisywania wyników oraz plakatem Kamila Grosickiego na odwrocie. W piątek dziennik ukaże się z liczącym 48 stron dodatkiem „Polska gola!”. Tego dnia cena wydań gazety w Łodzi, Katowicach, Krakowie, Gdańsku, Poznaniu, Wrocławiu i Warszawie będzie wynosiła 4,99 zł, czyli o 50 groszy więcej niż zwykle. W pozostałych regionach cena nie ulegnie zmianie (3,99 zł). Oprócz informacji o reprezentacji Polski i gwiazdach turnieju, w dodatku znajdzie się m.in. wywiad z Jakubem Błaszczykowskim. Od czwartku w każdym wydaniu „GW” będzie od 4 do 6 stron poświęconych mundialowi. Korespondentami dziennika w Rosji będą Rafał Stec i Michał Szadkowski.

Tygodnik „Piłka Nożna” (Profus Management) wprowadził we wtorek do sprzedaży wydanie specjalne ze „Skarbem Piłkarskim Mistrzostw Świata w Rosji”. Ma ono 76 stron i kosztuje 6,50 zł.

Bezpłatne dodatki mundialowe przygotowały tygodniki telewizyjne wydawnictwa Bauer. „To & Owo TV” ukazał się we wtorek wraz z „Przewodnikiem po mundialu”. Dzień wcześniej do kiosków trafił „Tele Tydzień” z „Niezbędnikiem Kibica”. Oba dodatki liczą po 32 strony i zawierają m.in. szczegółowe plany transmisji, terminarze do wpisywania wyników, informacje o zawodnikach oraz mundialowe ciekawostki. „To & Owo TV” ukazał się w nakładzie 435 tys. egz., a „Tele Tydzień” - 945 tys. egz.

(PAZ, 14.06.2018)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo