Dział: TECHNOLOGIE

Dodano: Czerwiec 12, 2018

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Mieszane reakcje na trailer nowej gry twórców "Wiedźmina"

CD Projekt Red w nowym trailerze "Cyberpunku 2077" zdecydowało się odejść od najpopularniejszych skojarzeń towarzyszących temu gatunkowi (screen CD Projekt Red)

Twórcy kasowej serii gier RPG "Wiedźmin", studio CD Projekt Red, na targach Electronic Entertainment Expo (E3) w Kalifornii zaprezentowali pierwszy od 2013 roku trailer wideo nowej wysokobudżetowej gry "Cyberpunk 2077". Przedstawiony materiał spotkał się z mieszanymi reakcjami graczy i inwestorów.

Opracowywana przez CD Projekt Red gra "Cyberpunk 2077" na podstawie towarzyskiej gry fabularnej "Cyberpunk" Mike'a Podsmitha ma być największym projektem w historii studia i nowym przebojem po wydanym w 2015 roku "Wiedźminie 3: Dzikim Gonie". Premiera trailera na E3, jednej z najważniejszych dorocznych imprez branży oprogramowania rozrywkowego, sygnalizuje przerwanie ciszy medialnej, która panowała wokół projektu od początku 2013 roku, kiedy zaprezentowano pierwszy, niespełna trzyminutowy teaser trailer "Cyberpunku 2077".

Od tego czasu na oficjalnym koncie gry na Twitterze ukazał się tylko jeden viralowy tweet: "beep", który w styczniu 2018 roku uzyskał ponad 4,1 tys. komentarzy, 20 tys. udostępnień i 57 tys. polubień. Ogłoszony w nocy z niedzieli na poniedziałek nowy trailer gry "Cyberpunk 2077" w ciągu pierwszych 12 godzin od zamieszczenia wyświetlono na YouTube 2,4 mln razy, na Twitterze - 931 tys., a na Facebooku - 600 tys. razy. Ogłoszeniowy teaser trailer z 2013 roku oglądano dotychczas ponad 12 mln razy.

Nowy trailer  "Cyberpunku 2077" zaprezentowano na E3 pod koniec prezentacji Microsoftu. Zamiast skupiać się na rozpoznawalnych tropach cyberpunkowej estetyki, jak zasnute mgłą lub zalewane deszczem nieprzyjazne miasto przyszłości znane np. z filmowego "Łowcy androidów", twórcy nowego trailera "Cyberpunku 2077" zdecydowali się zagrać z oczekiwaniami odbiorców i przedstawili Night City (dosł. "nocne miasto", miejsce akcji gry) w pełnym słońcu. Decyzja spotkała się z mieszanym odbiorem graczy, z których część chwali odważny krok, podczas gdy inni wskazują na nadmierne podobieństwo do takich produkcji, jak "Grand Theft Auto 5" lub "Overwatch".

Pod koniec półtoraminutowego trailera twórcy zawarli ukryty komunikat, z którego fani analizujący nagranie zdołali odczytać serię kodów na bezpłatne kopie "Wiedźmina 3" oraz list otwarty od twórców gry. CD Projekt Red zastrzega w nim, że podobnie jak "Wiedźmin", nowa produkcja studia również będzie grą z gatunku RPG dla jednego uczestnika i nie będzie zawierała dodatkowych mikropłatności ani uciążliwych zabezpieczeń antypirackich. Data premiery gry nie została jeszcze wyznaczona.

Na premierę trailera zareagowała warszawska Giełda Papierów Wartościowych, na której notowany jest CD Projekt. Po mocnym otwarciu (159,6 zł w poniedziałek rano w porównaniu do 150,2 zł zamknięcia w piątek 8 czerwca) notowania spółki spadły do zamknięcia o 4,3 proc., do 143,8 zł.

(MK, 12.06.2018)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.