Zmiany w Safari utrudnią zbieranie danych przez Facebook i reklamodawców
Apple zapowiedziało zmiany podczas konferencji w San Jose (fot. pixabay.com)
Apple zapowiada zmiany w swoich systemach operacyjnych i w Safari, domyślnej przeglądarce urządzeń z iOS i macOS, które ograniczą możliwość reklamodawców i platform społecznościowych do gromadzenia danych.
Aktualizacje dla Safari oraz systemów operacyjnych Apple mają zostać wprowadzone jeszcze w 2018 roku. W ich wyniku urządzenia tej firmy będą przekazywały reklamodawcom tylko ograniczoną wersję profilu użytkownika.
Dodatkowo przeglądarka Safari będzie domyślnie blokowała wyświetlanie przycisków do udostępniania treści w mediach społecznościowych, takich jak facebookowe "Lubię to" i "Udostępnij". Aby je zobaczyć, użytkownik będzie musiał wyrazić na to zgodę w specjalnym oknie. Odmowa uniemożliwi platformom takim jak Facebook monitorowanie aktywności użytkowników poza serwisem.
Apple zapowiedziało zmiany w swoich produktach podczas dorocznej konferencji deweloperów oprogramowania w kalifornijskim San Jose. Przy tej okazji oficjalnie zapowiedziana została również nowa wersja mobilnego systemu operacyjnego iOS 12 oraz plany zintegrowania iOS z macOS, co pozwoli na korzystanie z iPhone'owych aplikacji na komputerach marki Mac. Proces integracji ma zostać zakończony w 2019 roku.
(MK, 09.06.2018)