Dział: PRASA

Dodano: Maj 28, 2018

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Press Club Polska pyta sejm kiedy znikną ograniczenia dla dziennikarzy

25 kwietnia Kancelaria Sejmu zawiesiła do odwołania przyznawanie jednorazowych kart wstępu do parlamentu, tłumacząc to względami "organizacyjnymi i bezpieczeństwa" (screen: www.pressclub.pl)

Press Club Polska pyta Kancelarię Sejm o termin przywrócenia wydawania dziennikarzom jednorazowych kart wstępu. W niedzielę, 27 maja w gmachu sejmu zakończył się protest rodziców i opiekunów osób niepełnosprawnych wraz z ich podopiecznymi.

25 kwietnia 2018 roku Kancelaria Sejmu zawiesiła do odwołania przyznawanie jednorazowych kart wstępu do parlamentu, tłumacząc to względami "organizacyjnymi i bezpieczeństwa".
Marcin Lewicki, prezes Press Club Polska, w piśmie do Agnieszki Kaczmarskiej, szefowej Kancelarii Sejmu, zauważa, że "zakończyły się wydarzenia podawane jako powody wstrzymania wydawania tych kart czyli protest niepełnosprawnych i ich opiekunów oraz Zgromadzenie Parlamentarne NATO".
Przypomnijmy, że 15 maja Press Club Polska złożył w Prokuraturze Rejonowej Warszawa-Śródmieście zawiadomienie o podejrzeniu popełnienia przestępstwa w sprawie wstrzymania wydawania jednorazowych dziennikarskich kart wstępu do parlamentu.
Przez 40 dni, od 18 kwietnia do 27 maja 2018 roku, w budynku sejmu protestowali rodzice i opiekunowie osób niepełnosprawnych wraz z ich podopiecznymi. Domagali się m.in. wzrostu świadczeń dla osób niepełnosprawnych.

(GDYJ, 28.05.2018)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo

Dział: PRASA

Dodano: Maj 28, 2018

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Państwowa firma zapłaciła „Naszemu Dziennikowi” za reklamy różańcami

Zakład Tworzyw Sztucznych Artgos, w którym udziały ma skarb państwa dostarczył „Naszemu Dziennikowi” (Spes) partię 200 tys. różańców. W zamian mógł się reklamować na łamach gazety.

Sprawę ujawnił poseł Platformy Obywatelskiej Marcin Kierwiński, który w interpelacji zapytał, ile płatnych materiałów Ministerstwo Przedsiębiorczości i Technologii oraz podlegające mu firmy i fundacje wykupiły w br. w Radiu Maryja i Telwizji Trwam i „Naszym Dzienniku”. Z odpowiedzi na poselską interpelację wynika, że Zakład Tworzyw Sztucznych Artgos” dla wydającej „Nasz Dziennik” firmy Spes wykonał formę wtryskową i wyprodukował partię różańców. W zamian ministerstwo mogło umieścić swoje ogłoszenia w ośmiu wydaniach gazety. „Umowa została zawarta w formie kompensaty. Firma produkowała dla Spes Sp. z o.o. formę wtryskową do wyrobu różańców oraz różańce jako wyrób gotowy w ilości 200 000 szt.” - opisał wiceminister przedsiębiorczości i technologii Marcin Ociepa w odpowiedzi na interpelację. Zaznaczył, że wartość zamieszczonych reklam to 26,5 tys. zł netto.
Różańce zostały dołączony do gazety z okazji 100-lecia objawień fatimskich.
Ponadto okazało się, że w „Naszym Dzienniku” ogłoszenia w 2018 roku wykupiły też: Suwalska Specjalna Strefa Ekonomiczna (za 10,1 tys. zł brutto), Warmińsko-Mazurska Specjalna Strefa Ekonomiczna (za 4,9 tys. zł) i Pomorska Specjalna Strefa Ekonomiczna (za 6,6 tys. zł).

(MAK, 28.05.2018)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo