Igrzyska azjatyckie wyznaczyły listę zatwierdzonych gier e-sportowych
(fot. pixabay.com)
Asian Esports Federation (AeSF) zatwierdziła listę gier cyfrowych, które będą częścią tegorocznych Igrzysk Azjatyckich w Dżakarcie. Wśród zatwierdzonych tytułów znalazły się również gry mobilne.
Łącznie zatwierdzono sześć tytułów: drużynową grę "League of Legends", cyfrową grę karcianą "Hearthstone", strategię czasu rzeczywistego "StarCraft II" oraz grę piłkarską "Pro Evolution Soccer", a także dwie produkcje wyłącznie na urządzenia mobilne - "Clash Royale" i "Arena of Valor". Na liście zabrakło natomiast popularnych w Europie i Ameryce Północnej strzelanek.
Na włączenie sportów elektronicznych do programu Igrzysk Azjatyckich w 2018 i 2022 roku wpłynęła współpraca Olimpijskiej Rady Azji z Alisports - oddziałem firmy Alibaba, chińskiego giganta e-commerce. Podczas tegorocznych igrzysk w Indonezji e-sport będzie dyscypliną pokazową, jednak w 2022 roku w Chinach ma już być pełnoprawną dyscypliną medalową.
Firmy technologiczne, takie jak Alibaba i Intel, od lat inwestują w sporty elektroniczne, a w ramach współpracy z Międzynarodowym Komitetem Olimpijskim wywierają naciski, by uczynić rywalizację w grach komputerowych oficjalną częścią igrzysk sportowych. MKOl dopuszcza taką możliwość, jednak tylko w przypadku gier pozbawionych przemocy. Niezależnie od tego od 2016 roku Alisports organizuje własne międzynarodowe mistrzostwa e-sportowe pod nazwą World Electronic Sports Games.
W lutym 2018 roku Zimowe Igrzyska Olimpijskie w Pjongczangu poprzedziła organizowana przez ESL impreza e-sportowa Intel Extreme Masters PyongChang, w ramach której rozegrano turniej "StarCraft 2".
(MK, 22.05.2018)